eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łambinowice › "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 600 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)"



Ogłoszenie z dnia 2023-09-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 600 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łambinowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412846

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Zawadzkiego 29

1.5.2.) Miejscowość: Łambinowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-316

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 0048 77 4 311 300,

1.5.8.) Numer faksu: 0048 77 4 311 346

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lambinowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lambinowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/lambinowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 600 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96d28983-191d-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00380676

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032030/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 600 000,00 (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100) na pokrycie deficytu budżetu Gminy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00289976

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 941860,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

III. Przedmiot zamówienia publicznego
Nazwa zamówienia: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 600 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)”.

III.1. Zakres zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 60000,00 zł, (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100), który przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Łambinowice.
2. Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 30.04.2035 roku.
3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w pełnej wysokości, w dniu podpisania umowy.
4. Uruchomienie całości kredytu przez Wykonawcę nastąpi w jednej transzy.
5. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów.
7. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty.
8. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami.
9. Wcześniejsza spłata całości bądź części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
10. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu, odsetki naliczane będą do dnia dokonania ww. transakcji.
11. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami, przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu, w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu.
12. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej.
13. W przypadku zmiany stawki WIBOR 1M wysokość oprocentowania kredytu zmieni się o tyle o ile zmieni się stawka WIBOR 1M.
14. Wyliczenia ofertowej ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 30.06.2023 r. – 6,86 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu.
15. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 11.08.2023 r., która to data stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich Wykonawców.

III.1. Opis sposobu obliczenia oprocentowania.
1.Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o stałą, w całym okresie kredytowania, marżę banku. Stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych, obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane dla kredytów ze zmienną stopą.
W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży banku, będzie równa lub mniejsza zero, strony umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie kredytu wyniesie 0,00 %.
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym m miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
2. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni w miesiąca kalendarzowego, przy czym:
a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wpłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego;
b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
3. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych i płatna w terminie na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania obciążenia dla Zamawiającego na 14 dni przed terminem płatności, drogą elektroniczną.
4. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu, ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.
5. Spłata kredytu będzie następować w podanych SWZ ratach i terminach:
6. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
7. Płatność rat kapitałowych, o których mowa w ust. 5. może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej, Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności.
Z tytułu ww. czynności, opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.
8. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika.
9. Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w niniejszej SWZ i nie może wykraczać poza jej postanowienia.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z kredytu w sytuacji, gdy nie dojdzie do realizacji zadania stanowiącego przedmiot kredytowania. O rezygnacji z kredytu oraz przyczynie rezygnacji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie do 14 dni. Z powyższego tytułu zamawiający nie poniesie żadnych kar ani kosztów.
11. Okres karencji w spłacie kredytu:
Karencja w spłacie kredytu trwać będzie do dnia 31.12.2023 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

brak ofert

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.