Ogłoszenie z dnia 2022-09-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Strzemieszyckiej – od ul. Narutowicza do skrzyżowania z ul. Szklanych Domów, z uwzględnieniem obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5” – zam. podobne nr 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Górnicza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255312
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Graniczna 21
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rurgacz@dg.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5823
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Strzemieszyckiej – od ul. Narutowicza do skrzyżowania z ul. Szklanych Domów, z uwzględnieniem obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5” – zam. podobne nr 22.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ec4803f-f915-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00371467
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00029359/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Strzemieszyckiej – od ul. Narutowicza do skrzyżowania z ul. Szklanych Domów, z uwzględnieniem obiektu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5 – zamówienie podobne nr 2
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00236538/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
I. Uzasadnienie prawne.
Zgodnie art. 305 ust 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2021.1129 t.j. z poźń. zm ), zgodnie z którym, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
Kontynuacja w sekcji IX ogłoszenia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.WIR.271.4.33.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na powtórzeniu robót podobnych w zakresie wymiany gruntu oraz pompowania wód gruntowych z wykopu pod sieć kanalizacyjną z uwagi na odmienne warunki hydrogeologiczne pomiędzy stanem istniejącym a dokumentacją geologiczną
2. Dokładny zakres został określony w przedmiarze robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 697542,89 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 697542,89 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 697542,89 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PRZEDSIĘBIORSTWO MIEJSKIE MZUM.PL S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 629 106 95 53
7.3.3) Ulica: ALEJA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 74
7.3.4) Miejscowość: DĄBROWA GÓRNICZA
7.3.5) Kod pocztowy: 41-303
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Roboty budowlane i usługi.
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych BUDKAN Sp. z o.o.
Ul. Laski 125A
41-303 Dąbrowa Górnicza
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO MIEJSKIE MZUM.PL S.A.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO MIEJSKIE MZUM.PL S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 697542,89 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 23 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
(...) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 19.08.2021 r, tym samym spełnione zostaną wymogi ustawowe dot. podmiotu, któremu można udzielić zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy oraz terminu jego udzielenia, który nie może przekroczyć 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego.
Wartość szacunkowa zamówienia wynosiła 25 827 601,30 PLN, w tym wartość zamówienia podstawowego wyniosła 17 551 734,20 PLN (odnośna strona protokołu postępowania podstawowego - załącznik nr 1 do niniejszego protokołu). Realizacja zamówienia jest zgodna z przedmiotem zamówienia podstawowego i określonymi kodami CPV.
Szacunkowa wartość prac podobnych wynosi zł 567 108,04 netto (słownie: pięćset sześćdziesiąt siedem tysięcy sto osiem złotych 04/100) i jest to drugie zamówienie podobne realizowane w ramach umowy, Łączna wartość zamówień podobnych wynosi 1.338.035,65 zł, co mieści się w przewidywanej wartości zamówień podobnych .
Możliwość zamówienia podobnego została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej „Dz. Urz. UE2021/S 035-083973 z dnia 19.02.2021 r.
II. Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający już na etapie przygotowywania dokumentacji przetargowej przewidział możliwość wykonania zamówień podobnych, zwłaszcza w kontekście tego, że przeprowadzone badania geologiczne wykazywały, że mogą wystąpić istotne odmienności w zakresie panujących warunków geologicznych, gdyż odwierty kontrolne, zgodnie ze sztuką projektową
wykonuje się wyłącznie w miejscach krytycznych inwestycji. W trakcie prowadzonych robót Wykonawca zgłosił istotne odmienności w zakresie panujących warunków geologicznych dotyczące kategorii gruntu i warunków hydrogeologicznych ujętych w dokumentacji geologicznej. W związku z tym w celu wykonania robót zgodnie ze sztuką budowlaną należy wymienić grunt pomiędzy odcinkami studni kanalizacyjnych (studnie wskazano w przedmiarze) wraz z jego stabilizacją przy pomocy kruszywa łamanego, a w związku z niekontrolowanym napływem wód gruntowych do wykopu roboty należy wykonywać przy ciągłym pompowaniu wody z wykopu.
Zakres prac polegać będzie na wykonaniu robót ziemnych – ma to swoje odzwierciedlenie w kosztorysie inwestorskim obejmującym zakres czynności w zakresie robót podobnych zgodnych z robotami zamówienia podstawowego.
Wskazany zakres zamówienia podobnego zawiera się całkowicie w zakresie zamówienia podstawowego określonym w § 1 ust. 2 umowy ZP.WIR.272.5.2021.
Ponadto zakres prac podobnych obejmuje branże i wymagane uprawnienia zawodowe do ich realizacji identyczne jak w zamówieniu podstawowym tj. ;
1. Kierownik Budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U.2020.1333 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących
na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem będą pozwalać na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności.
2. Uprawnienia do kierowania ruchem drogowym podczas wykonywania robót drogowych zgodne z obowiązującymi przepisami
Przestawiony powyżej stan faktyczny potwierdza wystąpienie okoliczności sankcjonujących zastosowanie trybu zamówieniaz wolnej ręki określone w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- Wykonanie podjazdu dla karetek nowoprojektowanego Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Zagłębiowskiego Centrum Onkologii Szpitala Specjalistycznego im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej
- Zakup urządzeń gastronomicznych parowych wraz z montażem
- DOSTAWA MIĘSA I WĘDLIN DO STOŁÓWKI SZKOLNEJ ZESPOŁU SZKÓŁ SPORTOWYCH IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Nowy Żmigród na dz. o nr ewid. 175 oraz Stary Żmigród na dz. o nr ewid. 1255 i Nowy Żmigród na dz. o nr ewid. 1286.
- Przebudowa i rozbudowa kotłowni węglowej w podpiwniczeniu budynku szkolnego wraz z wymianą źródła ciepła na kocioł na zrębki
- " Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Janikowice"
- "Przebudowa drogi w m. Bazar, dz. ew. nr 20/82 i 20/125, odcinek o długości 1,558 km"
- Wykonanie robót budowlanych związanych z rozbudową i przebudową istniejącego parkingu zlokalizowanego w pasie drogowym ul. Reutta
- Przebudowa drogi powiatowej Nr 1633R Roźwienica - Rudołowice w m. Rudołowice - chodnik
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.