Ogłoszenie z dnia 2023-08-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00339757/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
PRZEWÓZ AUTOBUSAMI DZIECI WRAZ Z OPIEKĄ ORAZ DORAŹNY PRZEWÓZ AUTOBUSAMI OSÓB W ROKU SZKOLNYM 2023 - 2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA KARCZMA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675238
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościerska 9
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Karczma
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-404
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowakarczma.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowakarczma.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/nowa_karczma/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEWÓZ AUTOBUSAMI DZIECI WRAZ Z OPIEKĄ ORAZ DORAŹNY PRZEWÓZ AUTOBUSAMI OSÓB W ROKU SZKOLNYM 2023 - 20242.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8840b58f-31f3-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00368589
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00064341/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przewóz uczniów szkół Gminy Nowa Karczma wraz z opieką oraz doraźny przewóz osób w roku szkolnym 2023- 2024
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00339757
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RRG.272.9.2023.RJ
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 603489,25 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I „Grabowo Kościerskie” – Przewóz dzieci uczęszczających do Zespołu Szkół w Grabowie Kościerskim w dni nauki realizowane autobusem z minimum 45 +1 miejscami w tym 30 siedzącymi wraz z zapewnieniem opieki oraz doraźny przewóz osób na potrzeby gminnych jednostek budżetowych. Dowóz obejmuje jednokrotne przejechanie trasy Puc - Grabowo Kościerskie - Sztofrowa Huta - Grabowo Kościerskie - Grabowska Huta - Grabowo Kościerskie od godziny 6.50. Odwóz obejmuje dwukrotne przejechanie trasy od godziny 12.30. Trasa drugiego odwozu kończy się w Pucu. Planowana ilość kilometrów wynosi 16 470. Odbiorcą usług będzie Gmina Nowa Karczma lub Zespół Szkół w Grabowie Kościerskim.4.5.3.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.5.5.) Wartość części: 138529,17 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II „Lubań”- Przewóz dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Lubaniu w dni nauki realizowane autobusem z minimum 70 miejscami w tym 40 + 1 siedzącymi wraz z zapewnieniem opieki oraz doraźny przewóz osób na potrzeby gminnych jednostek budżetowych. Dowóz obejmuje jednokrotne przejechanie trasy Zielenin - Rekownica – Mały Lubań – Lubań - Stary Barkoczyn - Nowy Barkoczyn – Liniewko – Lubań - Nowy Barkoczyn – Lubań – od godziny 6.45. Odwóz obejmuje dwukrotne przejechanie trasy Lubań – Liniewko – Nowy Barkoczyn - Stary Barkoczyn - Lubań – Rekownica – Zielenin – (trasa drugiego odwozu kończy się w Zieleninie) od godziny 12.30. Planowana ilość kilometrów wynosi 20 110. Odbiorcą usług będzie Urząd Gminy Nowa Karczma lub Szkoła Podstawowa w Lubaniu.4.5.3.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.5.5.) Wartość części: 169145,21 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III „Nowa Karczma” - Przewóz dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Nowej Karczmie i Szkoły Podstawowej w Szatarpach w dni nauki realizowane autobusem z minimum 60 miejscami w tym 40 +1 siedzącymi wraz z zapewnieniem opieki oraz doraźny przewóz osób na potrzeby gminnych jednostek budżetowych. Dowóz obejmuje jednokrotne przejechanie trasy Grabówko - Nowa Karczma - Szumleś Królewski - Nowa Karczma – Guzy - Szatarpy (Szkoła Podstawowa) – Nowa Karczma od godziny 6.45. Odwóz obejmuje dwukrotne przejechanie trasy Nowa Karczma - Grabówko – Nowa Karczma - Szumleś Królewski - Nowa Karczma - Szatarpy (Szkoła Podstawowa) – Guzy – Nowa Karczma (trasa drugiego odwozu kończy się w Guzach lub Szatarpach) od godziny 12.30. Planowana ilość kilometrów wynosi 20 610. Odbiorcą usług będzie Urząd Gminy Nowa Karczma lub Szkoła Podstawowa w Nowej Karczmie lub Szkoła Podstawowa w Szatarpach.4.5.3.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
60172000-4 - Wynajem autobusów i autokarów wraz z kierowcą
4.5.5.) Wartość części: 173350,71 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.5. Część IV „Kościerzyna” - Przewóz dzieci z miejsca zamieszkania do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kościerzynie w dni realizacji zajęć wykonywany autobusem z minimum 17 + 1 miejscami siedzącymi (łącznie z kierowcą) wraz z zapewnieniem opieki. Dowóz obejmuje jednokrotne przejechanie trasy Sztofrowa Huta – Grabówko – Szumleś Szlachecki – Nowa Karczma – Kościerzyna od godziny 6.40. Odwóz obejmuje jednokrotne przejechanie trasy powrotnej od godziny 14.30. Planowana ilość kilometrów wynosi 14 560 km. Odbiorcą usług będzie Urząd Gminy Nowa Karczma.4.5.3.) Główny kod CPV: 60140000-1 - Nieregularny transport osób
4.5.5.) Wartość części: 101739,46 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Zgodnie z informacją, która stosownie do art. 222 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych przed otwarciem ofert została udostępnioną na stronie internetowej prowadzonego postepowania, Zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia zamierza przeznaczyć następujące kwoty:
1) Część 1 - 115 085,77 zł.,
2) Część 2 - 140 520,64 zł.,
3) Część 3 - 144 014,44 zł.
Spośród złożonych ofert w postępowaniu oferta z najniższą ceną opiewa na następujące kwoty:
1) Część 1 – 126 775,00 zł.,
2) Część 2 – 150 952,00 zł.,
3) Część 3 – 154 192,00 zł.
W związku z powyższym oferta z najniższą ceną zamówienia podstawowego przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o następujące kwoty:
1) Część 1 – 11 689,23 zł.,
2) Część 2 – 10 431,36 zł.,
3) Część 3 – 10 177,56 zł.
Po analizie dotychczasowych cen oraz możliwości finansowych, Zamawiający stwierdził, iż nie jest celowe zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 126775 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 203435,82 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Zgodnie z informacją, która stosownie do art. 222 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych przed otwarciem ofert została udostępnioną na stronie internetowej prowadzonego postepowania, Zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia zamierza przeznaczyć następujące kwoty:
1) Część 1 - 115 085,77 zł.,
2) Część 2 - 140 520,64 zł.,
3) Część 3 - 144 014,44 zł.
Spośród złożonych ofert w postępowaniu oferta z najniższą ceną opiewa na następujące kwoty:
1) Część 1 – 126 775,00 zł.,
2) Część 2 – 150 952,00 zł.,
3) Część 3 – 154 192,00 zł.
W związku z powyższym oferta z najniższą ceną zamówienia podstawowego przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o następujące kwoty:
1) Część 1 – 11 689,23 zł.,
2) Część 2 – 10 431,36 zł.,
3) Część 3 – 10 177,56 zł.
Po analizie dotychczasowych cen oraz możliwości finansowych, Zamawiający stwierdził, iż nie jest celowe zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 150952 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 215534,09 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Zgodnie z informacją, która stosownie do art. 222 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych przed otwarciem ofert została udostępnioną na stronie internetowej prowadzonego postepowania, Zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia zamierza przeznaczyć następujące kwoty:
1) Część 1 - 115 085,77 zł.,
2) Część 2 - 140 520,64 zł.,
3) Część 3 - 144 014,44 zł.
Spośród złożonych ofert w postępowaniu oferta z najniższą ceną opiewa na następujące kwoty:
1) Część 1 – 126 775,00 zł.,
2) Część 2 – 150 952,00 zł.,
3) Część 3 – 154 192,00 zł.
W związku z powyższym oferta z najniższą ceną zamówienia podstawowego przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o następujące kwoty:
1) Część 1 – 11 689,23 zł.,
2) Część 2 – 10 431,36 zł.,
3) Część 3 – 10 177,56 zł.
Po analizie dotychczasowych cen oraz możliwości finansowych, Zamawiający stwierdził, iż nie jest celowe zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 154192 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 218868,80 PLN
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W ogłoszeniu o zamówieniu w SEKCJI IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA w punkcie 4.3.) Kryteria oceny ofert jako drugie kryterium ofert został wpisany okres gwarancji. Powyższy zapis jest rozbieżny z postanowieniami punktu 18 Specyfikacji Warunków Zamówienia, zgodnie z którym poza ceną kryteriami oceny ofert jest termin podstawienia autobusu zastępczego oraz wiek autobusu.
Informacje zawarte w treści SWZ, w szczególności wszelkie informacje dotyczące kryteriów oceny ofert, powinny być analogiczne do wymagań sformułowanych w treści ogłoszenia o zamówieniu. Wskazują na to przepis art. 281 ust. 1 pkt 17 ustawy oraz treść załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie zamówień publicznych.
Oba wskazane przepisy regulują, że obligatoryjnymi elementami ogłoszenia oraz SWZ muszą być informacje na temat kryteriów oceny ofert. PZP w swej treści nie posiada przepisu, który hierarchizowałby omawiane dokumenty. Dlatego też istotna rozbieżność między ogłoszeniem o zamówienie publiczne a SWZ w zakresie opisu kryteriów oceny ofert, musi być uznana za mającą realny wpływ na wynik postępowania. Takie uchybienie może prowadzić nie tylko do oceny ofert na podstawie różnych kryteriów oceny ofert, lecz także do tego, że część wykonawców mogła całkowicie zrezygnować z udziału w postępowaniu, co skutkowałoby udzieleniem zamówienia z naruszeniem ustawy i zawarciem umowy podlegającej unieważnieniu. W celu usunięcia rozbieżności wskazanych dokumentów zamawiający zobowiązany byłby do dokonania zmiany ogłoszenia o zamówienia. Brak zmiany ogłoszenia o zamówieniu oraz udzielnie zamówienia z naruszeniem ustawy wyczerpuje podstawy unieważnienia umowy, o których mowa w art. 457 ust. 1 pkt 1. W związku z upływem terminu składania ofert nie ma możliwości usunięcia wskazanych rozbieżności, co skutkuje, iż wskazana wada jest niemożliwa do usunięcia.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 84914 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 175646,02 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa organizacja kilkudniowych wycieczek edukacyjnych dla uczestników projektu pn. Nauka poprzez doświadczanie i eksperymentowanie."
- Realizacja indywidualnego transportu (door-to-door) dla Uczestników/Uczestniczek projektu "Usługi Społeczne w Mieście Jaśle" objętych wsparciem usług asystenckich.
- Usługa przewozu autokarowego dla Uniwersytetu Łódzkiego
- Usługi transportowe w ramach działania "Wsparcie dla projektów demonstracyjnych i działań informacyjnych" w zakresie produkcji i wykorzystania krajowych źródeł białka na cele paszowe.
- dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2006/2007.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.