eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gołdap › Dowożenie uczniów do szkół położonych na terenie Gminy Gołdap w formie zakupu biletów miesięcznych



Ogłoszenie z dnia 2023-08-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dowożenie uczniów do szkół położonych na terenie Gminy Gołdap w formie zakupu biletów miesięcznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gołdap

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671231

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Zwycięstwa 14

1.5.2.) Miejscowość: Gołdap

1.5.3.) Kod pocztowy: 19-500

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 87 6156000

1.5.8.) Numer faksu: +48 87 6150800

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pom@goldap.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.goldap.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e12c8709-1723-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowożenie uczniów do szkół położonych na terenie Gminy Gołdap w formie zakupu biletów miesięcznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e12c8709-1723-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00364248

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00049960/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.13 Dowożenie uczniów do szkół

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00290820

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-OSS.271.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 494934,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przewozie dzieci i uczniów do szkół w formie zakupu przez Zamawiającego biletów miesięcznych w okresie od 1 września 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. w dni nauki szkolnej przyjmując organizację roku szkolnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (t.j.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1603 ze zm.) w podziale na dwie części.

1.2. Przewidywana łączna miesięczna liczba dzieci - uczniów dowożonych do szkół (aktualne na dzień ogłaszania niniejszego postępowania), wynosi w skali miesiąca 404, tj.:

w tym 1 CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA, obejmowała będzie 171 uczniów:

I Trasa – Niedrzwica, Piękne Łąki, Bałupiany, Somaniny, Mażucie, Pietraszki, Użbale, Łobody – 50 uczniów,
II Trasa – Boćwinka, Nowa Boćwinka, Osieki, Jany, Rożyńsk Mały, Sokoły, Juchnajcie, Skocze, Kośmidry – 69 uczniów,
III Trasa – Botkuny, Kolniszki, Jurkiszki, Galwiecie – 41 uczniów,
IV Trasa - Dunajek, Siedlisko- 11 uczniów.


1.3. Trasy, miejscowości, szkoły, z których realizowany będzie dowóz i powrót uczniów zawiera załącznik nr 11 do SWZ odpowiednio oznaczonym nr 11.1. – część 1 oraz załączniku nr 12 do SWZ, według, którego zamówienie będzie realizowane.

1.4. W ramach linii komunikacyjnych i kursów według rozkładów utworzonych na podstawie niniejszej SWZ, poza niniejszym zleceniem Wykonawca, może świadczyć odpłatnie usługi transportowe na rzecz innych osób (m.in. mieszkańców gminy) w ramach opłat biletowych z zastrzeżeniem, iż musi przede wszystkim zapewnić miejsce siedzące dzieciom, uczniom w autobusie.

1.5. Z przewozów będą korzystać dzieci przedszkolne oraz uczniowie szkół podstawowych na podstawie biletów miesięcznych wydanych przez Wykonawcę na wniosek upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego w oparciu o imienne listy uczniów uprawnionych do korzystania z przewozu.

1.6. Wykonawca na każdy miesiąc kalendarzowy zabezpieczy bilety i przekaże protokołem zdawczo - odbiorczym pracownikowi Urzędu Miejskiego w terminie do 25 każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym będą obowiązywały bilety.

1.7. Wykonawca oprócz biletów miesięcznych musi zapewnić opiekę dla przewożonych uczniów w czasie dowożenia do szkoły i odwożenia do punktu zbiorczego.

1.8. Opiekun ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do autobusu do chwili przekazania ich szkole oraz od chwili odebrania ich ze szkoły do chwili opuszczenia przez uczniów autobusu na przystanku w swojej miejscowości.

1.9. Wyznaczony opiekun, odprowadza przewożone dzieci pod drzwi wejściowe szkoły, a powracające ze szkoły, odbiera spod drzwi szkoły i wprowadza do autobusu.

1.10. Do obowiązków opiekuna należy również otwieranie i zamykanie drzwi w autobusie oraz asystowanie przy wsiadaniu i wysiadaniu dzieci na przystankach.

1.11. Opiekunem dowożonych dzieci może być osoba pełnoletnia, zdrowa, posiadająca przeszkolenie lub kurs w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i jest w stanie utrzymać dobry kontakt z dziećmi niezbędny do zachowania bezpieczeństwa w czasie przewozu (kierowca nie może być jednocześnie opiekunem w autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun).

1.12. Uczniowie do szkoły powinni być dowiezieni nie wcześniej niż na 40 min. i nie później niż na 10 min. przed rozpoczęciem zajęć. We wszystkich szkołach zajęcia rozpoczynają się o godz. 8.00.

1.13. Odwożenie ze szkół odbywało się będzie do miejscowości wskazanych w załączniku nr 11 do SWZ odpowiednio oznaczonym nr 11.1. – część 1, dwa razy dziennie po pięciu godzinach lekcyjnych, tj.: po godz. 12:50 - z wyjątkiem Szkoły Podstawowej w Grabowie, w której kurs popołudniowy odbywał się będzie po godz. 13:40 oraz po ośmiu godzinach lekcyjnych, tj.: po godz. 15:10
ze wszystkich szkół. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany godzin przyjazdu i odjazdu w zależności od potrzeb szkół.

1.14. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi przewozowej pojazdami spełniającymi wymagania szczegółowe dla pojazdów do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej oraz posiadać wymagane dokumenty, potwierdzające kwalifikacje kierowcy i właściwy stan techniczny pojazdów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowy (t.j.: Dz. U z 2022 r., poz. 2201 ze zm.).

1.15. W przypadku awarii pojazdu, Wykonawca zapewni pojazd zastępczy, spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym.

1.16. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczniów muszą być ogrzewane.

1.17. Przewoźnik ubezpiecza pojazdy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.

1.18. Rozliczenie dowozu uczniów będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie wystawionej faktury lub noty po odebraniu biletów miesięcznych przez Zamawiającego protokołem zdawczo-odbiorczym.

1.19. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 14 dni
od daty podpisania umowy, polisy ubezpieczenia w zakresie OC i NNW.

1.20. Harmonogram dowozu dzieci zostanie ustalony przed rozpoczęciem tego roku szkolnego.

1.21. Zakres rzeczowy umowy może ulec zmianie już na etapie rozpoczęcia świadczenia usługi, tj.: od dnia 1 września 2023 r., liczba dzieci (aktualna na dzień publikacji niniejszego postępowania), które będą korzystały z usługi dowożenia określona została w załączniku nr 11 do SWZ odpowiednio oznaczonym nr 11.1. – część 1 może ulec zmianie już na etapie rozpoczęcia realizacji usługi dowożenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.5.) Wartość części: 213926,76 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przewozie dzieci i uczniów do szkół w formie zakupu przez Zamawiającego biletów miesięcznych w okresie od 1 września 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. w dni nauki szkolnej przyjmując organizację roku szkolnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (t.j.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1603 ze zm.) w podziale na dwie części.

1.2. Przewidywana łączna miesięczna liczba dzieci - uczniów dowożonych do szkół (aktualne na dzień ogłaszania niniejszego postępowania), wynosi w skali miesiąca 404, tj.:

w tym 2 CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA, obejmowała będzie 233 uczniów:

V Trasa – Kozaki, Jabramowo – 41 uczniów,
VI Trasa – Pogorzel, Bronisze, Górne, dzięgiele, Żelazki, Babki, Regiele – 61 uczniów,
VII Trasa – Marcinowo, Gieraliszki, Rożyńsk Wielki, Boćwiński Młyn, Boćwinka, Okrasin, Główka, Jeziorki Wielkie, Grabowo, Suczki, Konikowo – 35 uczniów,
VIII Trasa – Wrotkowo, Zatyki, Wilkasy, Kamionka, Rudzie, Nasuty, Kowalki, Wronki Wielkie, Jabłońskie – 96 uczniów.

1.3. Trasy, miejscowości, szkoły, z których realizowany będzie dowóz i powrót uczniów zawiera załącznik nr 11 do SWZ odpowiednio oznaczonym nr 11.2. – część 2 oraz załączniku nr 12 do SWZ, według, którego zamówienie będzie realizowane.

1.4. W ramach linii komunikacyjnych i kursów według rozkładów utworzonych na podstawie niniejszej SWZ, poza niniejszym zleceniem Wykonawca, może świadczyć odpłatnie usługi transportowe na rzecz innych osób (m.in. mieszkańców gminy) w ramach opłat biletowych z zastrzeżeniem, iż musi przede wszystkim zapewnić miejsce siedzące dzieciom, uczniom w autobusie.

1.5. Z przewozów będą korzystać dzieci przedszkolne oraz uczniowie szkół podstawowych na podstawie biletów miesięcznych wydanych przez Wykonawcę na wniosek upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego w oparciu o imienne listy uczniów uprawnionych do korzystania z przewozu.

1.6. Wykonawca na każdy miesiąc kalendarzowy zabezpieczy bilety i przekaże protokołem zdawczo - odbiorczym pracownikowi Urzędu Miejskiego w terminie do 25 każdego miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym będą obowiązywały bilety.

1.7. Wykonawca oprócz biletów miesięcznych musi zapewnić opiekę dla przewożonych uczniów w czasie dowożenia do szkoły i odwożenia do punktu zbiorczego.

1.8. Opiekun ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do autobusu do chwili przekazania ich szkole oraz od chwili odebrania ich ze szkoły do chwili opuszczenia przez uczniów autobusu na przystanku w swojej miejscowości.

1.9. Wyznaczony opiekun, odprowadza przewożone dzieci pod drzwi wejściowe szkoły, a powracające ze szkoły, odbiera spod drzwi szkoły i wprowadza do autobusu.

1.10. Do obowiązków opiekuna należy również otwieranie i zamykanie drzwi w autobusie oraz asystowanie przy wsiadaniu i wysiadaniu dzieci na przystankach.

1.11. Opiekunem dowożonych dzieci może być osoba pełnoletnia, zdrowa, posiadająca przeszkolenie lub kurs w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i jest w stanie utrzymać dobry kontakt z dziećmi niezbędny do zachowania bezpieczeństwa w czasie przewozu (kierowca nie może być jednocześnie opiekunem w autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun).

1.12. Uczniowie do szkoły powinni być dowiezieni nie wcześniej niż na 40 min. i nie później niż na 10 min. przed rozpoczęciem zajęć. We wszystkich szkołach zajęcia rozpoczynają się o godz. 8.00.

1.13. Odwożenie ze szkół odbywało się będzie do miejscowości wskazanych w załączniku nr 11 do SWZ odpowiednio oznaczonym nr 11.2. – część 2, dwa razy dziennie po pięciu godzinach lekcyjnych, tj.: po godz. 12:50 - z wyjątkiem Szkoły Podstawowej w Grabowie, w której kurs popołudniowy odbywał się będzie po godz. 13:40 oraz po ośmiu godzinach lekcyjnych, tj.: po godz. 15:10
ze wszystkich szkół. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany godzin przyjazdu i odjazdu w zależności od potrzeb szkół.

1.14. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi przewozowej pojazdami spełniającymi wymagania szczegółowe dla pojazdów do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej oraz posiadać wymagane dokumenty, potwierdzające kwalifikacje kierowcy i właściwy stan techniczny pojazdów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowy (t.j.: Dz. U z 2022 r., poz. 2201 ze zm.).

1.15. W przypadku awarii pojazdu, Wykonawca zapewni pojazd zastępczy, spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym.

1.16. W okresach zimowych pojazdy dowożące uczniów muszą być ogrzewane.

1.17. Przewoźnik ubezpiecza pojazdy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.

1.18. Rozliczenie dowozu uczniów będzie dokonywane comiesięcznie na podstawie wystawionej faktury lub noty po odebraniu biletów miesięcznych przez Zamawiającego protokołem zdawczo-odbiorczym.

1.19. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 14 dni
od daty podpisania umowy, polisy ubezpieczenia w zakresie OC i NNW.

1.20. Harmonogram dowozu dzieci zostanie ustalony przed rozpoczęciem tego roku szkolnego.

1.21. Zakres rzeczowy umowy może ulec zmianie już na etapie rozpoczęcia świadczenia usługi, tj.: od dnia 1 września 2023 r., liczba dzieci (aktualna na dzień publikacji niniejszego postępowania), które będą korzystały z usługi dowożenia określona została w załączniku nr 11 do SWZ odpowiednio oznaczonym nr 11.2. – część 2 i może ulec zmianie już na etapie rozpoczęcia realizacji usługi dowożenia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.5.) Wartość części: 281007,84 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 275200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 409360,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 275200,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AMS LOGISTICS Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7393961986

7.3.4) Miejscowość: Świątki

7.3.5) Kod pocztowy: 11-008

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 275200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 384450,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 563860,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 384450,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowo-Produkcyjne Krzysztof Kuhn

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7421819623

7.3.3) Ulica: Wojska Polskiego

7.3.4) Miejscowość: Barciany

7.3.5) Kod pocztowy: 11-410

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 384450,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.