eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex19 12 12 (nadsit), pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych (...)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-08-22

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex19 12 12 (nadsit), pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych (...)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510734049

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 53

1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 10-410

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zgok.olsztyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zgok.olsztyn.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex19 12 12 (nadsit), pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych (...)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-189cf62f-3fee-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00361926

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00359528

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający udziela zamówienia na podstawie art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków w niniejszym punkcie uzasadnienie faktyczne wyboru trybu z wolnej ręki znajduje się w Sekcji VI pn. Informacje dodatkowe.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZGOK/WR/25/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem negocjacji będą warunki realizacji zamówienia oraz cena za odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex19 12 12 (nadsit), pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych, w tym z odpadów wielkogabarytowych, nie posiadających charakteru odpadu niebezpiecznego, obojętnego lub biodegradowalnego.
2. Ilość odpadów o kodzie ex19 12 12 (nadsit) pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych, przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania w ramach zamówienia podstawowego wynosi 100 Mg.
3. Zamawiający nie ma wpływu na wielkość strumienia przyjmowanych odpadów, z uwagi na dużą zmienność tego strumienia. W przypadku zwiększenia strumienia odpadów, Zamawiający dopuszcza skorzystanie z opcji, o której mowa w art. 441 ust. 1 ustawy PZP, polegającej na zwiększeniu ilości odpadów o kodzie ex19 12 12 (nadsit) przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania dodatkowo o ilość 400 Mg.
4. Biorąc powyższe pod uwagę łączna ilość odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania wynosi 500 Mg, w tym: dla zamówienia podstawowego: 100 Mg oraz dla zamówienia w ramach opcji: do 400 Mg.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Handlowo-Produkcyjne Przemysław Olejnik

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 411417495

7.3.3) Ulica: Wąbiewo 26

7.3.4) Miejscowość: Kamieniec

7.3.5) Kod pocztowy: 64-061

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 453600,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-09-18

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

18.07.2023r. dotychczasowy odbiorca frakcji lekkiej palnej odpadów poinformował o postoju pieca w cementowni, co spowodowało brak możliwości odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadu wg dobowego zapotrzebowania Zamawiającego. Wykonawca zadeklarował, że w tym okresie będzie odbierał odpady w zmniejszonym zakresie. Okoliczność postoju pieca Wykonawca uznał za siłę wyższą, niezależną od Wykonawcy i Zamawiającego. Zamawiający przez kilka tygodni magazynował nadwyżkę produkowanych odpadów ponad ilość odbieraną dziennie przez dotychczasowego Wykonawcę. Utrzymywał również reżim oszczędnościowy na eksploatowanych liniach celem maksymalnego wydłużenia czasu magazynowania frakcji lekkiej biorąc pod uwagę posiadaną powierzchnię magazynową. Zamawiający rozpoznał aktualną sytuację rynkową w zakresie dostępnych mocy przerobowych instalacji termicznego przetwarzania i stwierdził, że występuje znaczna nadwyżka podaży nad popytem na paliwo z odpadów. Zamawiający w okresie od 9 do 16 sierpnia 2023r. przeprowadził trzy postępowania w trybie art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP. Znalezienie instalacji mogącej przyjąć bieżącą produkcję Zamawiającego jest problematyczne. W chwili obecnej istnieje możliwość zrealizowania jedynie niewielkiego zamówienia w oczekiwaniu na zwiększenie mocy przerobowych tych instalacji. Nie można przerwać produkcji frakcji lekkiej w Zakładzie Zamawiającego, gdyż równałoby się to z zamknięciem bram Zakładu i zaprzestaniem odbierania odpadów od mieszkańców, będących surowcem do produkcji przedmiotowej frakcji. Długotrwałe magazynowanie odpadów na terenie Zakładu jest wysoce niekorzystne ze względu na wymagania przeciwpożarowe oraz techniczną zdolność odpadu do poddania się dalszym procesom przerobu. Zakład nie może zaprzestać swojej działalności i produkcji ww. frakcji ze względu na ważny interes społeczny, związany z zapewnieniem bezpieczeństwa sanitarno – epidemiologicznego mieszkańców obsługiwanych gmin. W związku z powyższym konieczne jest podjęcie natychmiastowych działań zmierzających do zapewnienia ciągłości realizacji powyższej usługi. Powyższe oznacza konieczność natychmiastowego przeprowadzenia procedury zmierzającej do natychmiastowej realizacji nowego zamówienia.
Termin realizacji Umowy wynosi: do 2 tygodni licząc od daty podpisania Umowy. Do upływu Terminu Realizacji Umowy Zamawiający może złożyć oświadczenie o przedłużeniu Terminu Realizacji Umowy. Oświadczenie może zostać złożone wielokrotnie i wskazywać różne okresy przedłużenia, jednak łącznie nie więcej, niż 2 tygodnie. Maksymalny Termin Realizacji Zamówienia, uwzględniając powyższe uprawnienie Zamawiającego, może wynosić do 4 tygodni licząc od daty podpisania Umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.