eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sanok › Zakup mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzu.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-08-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT SANOCKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440703

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Sanok

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@powiat-sanok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://powiat-sanok.pl/bip/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e7f1e198-3036-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzu.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7f1e198-3036-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00358927

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00094434/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Zakup mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00334518

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IN.272.24.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 227561,00

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego, nieużywanego autobusu 24 miejscowego przeznaczonego do przewozu 4 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego, nieużywanego Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego typu mikrobus 9 osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym jednej osoby na wózku inwalidzkim w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III” współfinansowanego ze środków PFRON. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji oraz jej załącznikach (to jest w szczególności zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz Załącznikiem nr 2 do SWZ - wzór umowy).
2. W przypadku wskazania w SWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie równoważnych rozwiązań w stosunku do wskazanych w SWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację dostawy zgodną z SWZ oraz będą zgodne pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji – wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych,
b) charakteru użytkowego – tożsamości funkcji,
c) charakterystyki materiałowej – rodzaj i jakość materiałów,
d) parametrów technicznych – wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje, itp.,
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać, iż oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
3. Bus będący przedmiotem zamówienia, musi być fabrycznie nowy spełniający wymagania w zakresie przewozu osób niepełnosprawnych, w tym przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim, musi być wolny od wad prawnych i fizycznych, nienaprawiany, posiadać kierownicę usytuowaną po lewej stronie pojazdu oraz spełniać wymagania określone w SWZ, w tym w szczególności w Załączniku nr 1 do SWZ.
4. Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych.
5. Za wady uznaje się jawne bądź ukryte właściwości tkwiące w przedmiocie zamówienia lub w jakimkolwiek jego elemencie, powodujące niemożność używania lub korzystania zgodnie z przeznaczeniem, zmniejszenie wartości przedmiotu zamówienia, obniżenie stopnia użyteczności i jakości lub inne uszkodzenia w przedmiocie zamówienia. Za wadę uznaje się także sytuację, w której przedmiot zamówienia nie stanowi własności Wykonawcy albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej.
6. Samochód musi spełniać warunki uregulowane w następujących aktach prawnych:
a) ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz.
988 ze zm.),
b) rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2015 r. poz. 1475).
7. Bus, będący przedmiotem zamówienia, musi być zgodny co najmniej z normą emisji spalin Euro 6 oraz spełniać warunki określone w obowiązujących w Polsce przepisach w sprawie ochrony środowiska.
8. Wykonawca dostarczy autobus na koszt i ryzyko własne do siedziby ŚDS w Zagórzu, ul. Fabryczna 8, 38-540 Zagórz.
9. Pojazd powinien posiadać specjalną homologację i spełniać warunki do przewozu osób zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10. Wraz z dostawą Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumenty dopuszczające do ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązany jest wraz z dostawą samochodu przekazać:
a) kartę pojazdu (jeżeli jest wymagana zgodnie z obowiązującymi przepisami),
b) aktualne świadectwo homologacji,
c) książkę gwarancyjną,
d) instrukcję obsługi w języku polskim,
e) certyfikaty i atesty dopuszczające pojazd do właściwego użytku,
f) dwa komplety kluczyków.
11. Odbiór zostanie przeprowadzony na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego autobusu.
12. Minimalne wymagania Zamawiającego dotyczące gwarancji jakości oferowanego autobusu:
1) 24 miesiące na cały pojazd z wyposażeniem i powłoką lakierniczą – bez limitu kilometrów,
13. Bieg okresu gwarancyjnego rozpoczyna się w dniu podpisania protokołu zdawczoodbiorczego autobusu bez zastrzeżeń.
14. Gwarancja udzielona na przedmiot zamówienia obejmuje nieodpłatne usuwania wad stwierdzonych i zgłoszonych Wykonawcy w okresie gwarancji.
15. W przypadku, gdy Wykonawca nie przystępuje do usuwania wad lub usunie wady w sposób nienależyty, Zamawiający poza uprawnieniami przysługującymi na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 t.j. ze zm., dalej jako: „Kodeks cywilny”), może powierzyć usunięcie wad podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy (wykonanie zastępcze), po uprzednim wezwaniu Wykonawcy i wyznaczeniu dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 dni roboczych.
16. W pozostałym zakresie do gwarancji zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego o gwarancji jakości rzeczy sprzedanej.
17. Udzielenie gwarancji nie wyłącza odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady.
18. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ z uwzględnieniem wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34114400-3 - Minibusy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34114300-2 - Pojazdy opieki socjalnej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Stosownie do art. 260 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej Pzp, Powiat Sanocki, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, informuje o unieważnieniu, na podstawie art. 256 Pzp, postępowania prowadzonego w trybie podstawowym na realizację zadania pn.: Zakup mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzu.

Uzasadnienie faktyczne

Powiat Sanocki złożył wniosek o dofinasowanie zadania pn.: Zakup mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzu”, w ramach programu finansowanego ze środków PFRON projektów w ramach obszaru B, C, D, F i G „Programu wyrównywania różnic między regionami III.
Warunki tego programu wymagają aby realizacja projektu rozpoczęła się najwcześniej w dniu podpisania umowy o dofinansowanie.
Powiat Sanocki do dnia ogłoszenia postępowania nie zawarł umowy na dofinasowanie zadania.
Kontynuowanie tego postępowania mogłoby doprowadzić do złamania warunków Regulaminu Programu, utraty dofinansowania i brakiem środków na realizację zadania a co za tym idzie dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

Uzasadnienie prawne

W związku z powyższym Powiat Sanocki na podstawie art. 256 Pzp unieważnia postępowanie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.