eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dwóch mieszkaniach chronionych na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przy ul. Ząbkowskiej 23/25



Ogłoszenie z dnia 2023-08-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dwóch mieszkaniach chronionych na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przy ul. Ząbkowskiej 23/25

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych "Społeczna Warszawa"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367226100

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Skaryszewska 3

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 03-802

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 22 277 49 70

1.5.8.) Numer faksu: 22 277 49 72

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cus@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wsparcie.um.warszawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fe5cdfb9-1cbd-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dwóch mieszkaniach chronionych na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przy ul. Ząbkowskiej 23/25

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fe5cdfb9-1cbd-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00358915

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00031984/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dwóch mieszkaniowych chronionych na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przy ul. Ząbkowskiej 23/25

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00302598

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: CUS/ZP/8/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 635959,8 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dwóch mieszkaniach chronionych na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przy
ul. Ząbkowskiej 23/25, o których mowa w ustawie z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 901, ze zm.), zwanych dalej „Usługami”, ( wobec podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Pragi Północ m.st. Warszawy, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn ze względu na szczególny stan zdrowia, w tym u których trudności w codziennym funkcjonowaniu spowodowane zostały schorzeniami wieku podeszłego, wymagają pomocy i pielęgnacji innych osób. Działania te realizowane są w celu utrzymania trwałości rezultatów projektu „Warszawski Zintegrowany Model Wsparcia Środowiskowego Osób Dorosłych z Niepełnosprawnością Intelektualną – testowanie i wdrażanie modelu” – testowania wsparcia w lokalach należących do m.st. Warszawy (mieszkania wspomagane opisane w ww. Projekcie). Usługi będą skierowane do 7 pełnoletnich mieszkańców m.st. Warszawy z niepełnosprawnością intelektualną w tym z całościowymi zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wsparcie odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu, adekwatnie do potrzeb uczestników, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.
Zamówienie realizowane na terenie Dzielnicy Praga-Północ w Warszawie w wymiarze 10 710 godzin w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
− szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 630 godzin;
− przewidywana średnia miesięczna liczba odbiorców Usług wyniesie 7 osób;
− minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 8 568 godzin.
2) Świadczenie Usług odbywać się będzie dla osób zwanych dalej „odbiorcami”:
zakres Usług dla każdej osoby nimi objętej każdorazowo zostanie określony w drodze postępowania administracyjnego przez Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy, zwany dalej „OPS” i przekazany na piśmie w ramach zawartej umowy z wybranym Wykonawcą. Zamawiający informuje, że OPS jest jednostką organizacyjną m.st. Warszawy, który wykonuje zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym przyznaje pomoc w formie Usług oraz kontroluje realizację Usług w środowisku. Przyznawanie pomocy odbywa się w drodze decyzji administracyjnej, określającej zakres Usług, miejsce realizacji, wymiar godzinowy świadczonych Usług (dzienny i tygodniowy), okres, przez który mają być świadczone Usługi, wysokość oraz tryb pobierania odpłatności za Usługi. OPS i Zamawiający współdziałają w realizacji zadania polegającego na kontroli świadczenia Usług w środowisku. Zasady współpracy OPS i Zamawiającego określa „Standard usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych realizowanych przez m.st. Warszawę w zakresie zadań własnych gminy”, dalej zwany „Standardem”;
3) Świadczenie Usług ma na celu:
a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
- kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania,
- motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji,
- prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz
- wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych;
- interwencje i pomoc w życiu w rodzinie;
- pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi;
b) pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
- pomoc w dotarciu do placówek służby ochrony zdrowia, placówek rehabilitacyjnych;
c) pomoc mieszkaniowa, w tym:
- w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
- w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych;
- kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
4) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji czynności zgodnie ze Standardem oraz z projektem umowy
5) rzeczywisty zakres świadczonych Usług oraz ich częstotliwość muszą być zgodne ze zleceniem OPS. Pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia Usług, rozumie się wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia Usług, w tym również wykonanie na rzecz odbiorcy Usług zleconych czynności poza jego miejscem zamieszkania, takich jak np.: załatwianie spraw urzędowych, w tym dokonywanie opłat za Usługi, czas robienia zakupów, czas realizacji recept (w sklepach/aptekach położonych najbliżej miejsca zamieszkania odbiorcy Usług), czas zapisywania do lekarza i wizyty u lekarza, czas zaprowadzenia do placówek ochrony zdrowia, ośrodków wsparcia, czas załatwiania istotnych spraw odbiorcy Usług itp. Do czasu świadczenia Usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia opiekuna do mieszkania odbiorcy Usług, czasu niezbędnego na przemieszczenie się opiekuna od jednego odbiorcy Usług do drugiego, jeżeli opiekun świadczy Usługi u kilku osób w ciągu jednego dnia.
Przez 1 godzinę Usług należy rozumieć „godzinę zegarową” tj. 60 minut;
6) celem zapewnienia należytego świadczenia Usług, Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zobowiązany będzie przez cały okres realizacji zamówienia do:
a) zatrudniania osób świadczących Usługi (zwanych dalej „opiekunami”), z których każda musi spełniać wszystkie wymogi określone w Standardzie ust. 11 pkt 11.2 i 11.4. oraz posługujących się językiem polskim, zgodnie z zapotrzebowaniem OPS, w tym posiadających przede wszystkim wykształcenie i kwalifikacje zawodowe: pracownika socjalnego, psychologa, terapeuty zajęciowego, asystenta osoby niepełnosprawnej lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone usługi specjalistyczne w zakresie potrzeb mieszkańców oraz posługujących się językiem polskim, w sposób, który umożliwi należytą realizację usług.
7) wymagania związane z realizacją zamówienia dotyczące zatrudnienia koordynatora na podstawie stosunku pracy - klauzula społeczna - art. 95 ust. 1 ustawy Pzp - wskazane w Rozdziale IV ust. 1 pkt 9 SWZ.
8) Wykonawca przedstawi podpisaną przez osobę upoważnioną listę opiekunów
i koordynatorów ze wskazaniem wykształcenia, doświadczenia osób realizujących przedmiot umowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do umowy;
9) Zamawiający zastrzega, że liczba osób realizujących Usługi w trakcie realizacji zamówienia może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, i musi być dostosowana przez Wykonawcę oraz podwykonawcę do faktycznie zleconej liczby Usług oraz liczby odbiorców, na każdym etapie realizacji umowy, w takiej liczbie, aby zapewnić właściwą realizację przedmiotu zamówienia.
10) Wykonawca zobowiązany będzie do dysponowania na terenie Warszawy lokalem na potrzeby przede wszystkim koordynacji, rozliczenia i kontaktu w sprawach świadczonych usług. Wskazany lokal powinien posiadać dostęp do poczty elektronicznej, nr telefonu.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera Rozdział IV SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 259 w związku art. 255 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę , którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający na realizację zamówienia przeznaczył środki finansowe w wysokości 635 959,80 zł brutto. Zamawiający odrzucił ofertę złożoną przez wykonawcę Home Express Sp. z o. o., ul. Wiertnicza 104/1, 02-952 Warszawa, który zaoferował cenę 523 719,00 zł brutto.
Oferta z najniższą ceną złożoną w niniejszym postępowaniu, spośród ofert nieodrzuconych - wykonawcy Zaopiekowani Agata Ucińska ul. T.Borowskiego 2, 03-475 Warszawa została złożona na kwotę 760 410,00 zł. Najniższa cena oferty przewyższa środki finansowe jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o 124 450,20 zł brutto.

Wobec wystąpienia ww. okoliczności, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne i inne szczególne usługi prowadzonego pn. „Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w dwóch mieszkaniach chronionych
na terenie Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przy ul. Ząbkowskiej 23/25”, (nr postępowania: CUS/ZP/8/2023).

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 760410 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 856800 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.