eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stryków › Projekt budowy dróg gminnych w m. Dobra i Dobra-Nowiny

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-08-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Projekt budowy dróg gminnych w m. Dobra i Dobra-Nowiny

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stryków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057833

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 27

1.5.2.) Miejscowość: Stryków

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-010

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.7.) Numer telefonu: 42 7198002

1.5.8.) Numer faksu: 42 7198193

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strykow@strykow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.strykow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_strykow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Projekt budowy dróg gminnych w m. Dobra i Dobra-Nowiny

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0c9f9f7c-173f-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00356516

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00019344/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Projekt budowy dróg gminnych w m. Dobra i Dobra Nowiny

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00284685

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.18.2023.JZ.PZP.2

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i uzgodnienie dokumentacji budowy dróg i ulic w m. Dobra – Nowiny i Dobra. Zamówienie można wykonać w podziale na części. Zakres poszczególnych części opracowania może ulec zmianie/przesunięciu w zależności od potrzeb i warunków projektowych. Ostateczny zakres opracowań będzie na bieżąco konsultowany z Zamawiającym.
Zamawiający proponuje podział zamówienia na następujące części:
1. Wykonanie i uzgodnienie dokumentacji budowy następujących ulic na osiedlu w m. Dobra - Nowiny: ul. Generała Romualda Traugutta, Rafała Krajewskiego, Stanisława Brzóski, Generała Mariana Langiewicza i Edwarda Jurgensa, Romana Żulińskiego, ulica bez nazwy (działka nr 129/2) o łącznej długości ok. 1325 m.
Ulice tworzą sieć dróg wewnętrznych na terenie osiedla domków jednorodzinnych, są włączone w ul. Piotrowiczowej o nawierzchni asfaltowej. W ramach projektu należy wykonać przebudowę włączeń (skrzyżowań) z ul. Piotrowiczową.
Ulice osiedlowe nie posiadają jezdni utwardzonych oraz ciągów pieszych, umożliwiających poruszanie się pieszo. W przeważającej części występuje nawierzchnia gruntowa i szutrowa. W części osiedla znajdują się zjazdy do posesji wybudowane prywatnie przez mieszkańców. Szerokość istniejącego pasa drogowego to od 8 do 15 m. Drogi na osiedlu są drogami wewnętrznymi. W ciągu ulic jest umieszczone oświetlenie uliczne oraz słupy energetyczne, sieć wodociągowa, sieć kanalizacji sanitarnej, sieć elektryczna i telekomunikacyjna. Ze względu na dysponowanie przez Gminę pasem drogowym inwestycja realizowana będzie na podstawie pozwolenia na budowę/zgłoszenia.
W ramach projektu należy uwzględnić wykonanie nawierzchni jezdni bitumicznej o szerokości co najmniej 4,5 m, pobocza z geokraty o szerokości 2,5 m oraz chodnik ok. 1 m, zjazdy do posesji oraz dojścia do furtek, odwodnienie drogi, organizację ruchu wraz elementami bezpieczeństwa drogowego (strefa ruchu , oraz usunięcie ewentualnych kolizji).
2. Wykonanie projektu budowy chodnika na drodze gminnej nr 131136 E ul. Piotrowiczowej w m. Dobra - Nowiny na odcinku od ul. Powstańców Styczniowych do drogi krajowej nr 14 o długości ok. 830 m wraz z zatoką przystankową. Projekt będzie obejmował również budowę odwodnienia ulicy Piotrowiczowej (włączenie w system kanalizacji opracowywany w kolejnej części zamówienia), budowę kanału technologicznego, usunięcie ewentualnych kolizji, oraz projekt organizacji ruchu wraz elementami bezpieczeństwa drogowego (np. podwyższone przejście dla pieszych).
W ramach projektu należy uwzględnić wykonanie chodnika o szerokości co najmniej 2,0 m po jednej stronie drogi. Połączenie z planowanym chodnikiem w pasie DK 14 należy uzgodnić z zarządcą drogi krajowej. Gmina nie dysponuje działkami na poszerzenie drogi. Inwestycja do realizacji na podstawie decyzji ZRID.
3. Wykonanie i uzgodnienie dokumentacji budowy następujących ulic: Jana Jeziorańskiego (długość ok. 150 m) i Mierosławskiego (długość ok. 145 m). Ulice tworzą sieć dróg wewnętrznych na terenie osiedla domków jednorodzinnych. Ulice są włączone w ul. Piotrowiczowej o nawierzchni asfaltowej, w ramach projektu należy wykonać przebudowę włączeń (skrzyżowań) z ul. Piotrowiczową.
W ramach projektu należy uwzględnić wykonanie nawierzchni jezdni bitumicznej o szerokości 4,5 m, pobocza z geokraty o szerokości 2,5 m oraz chodnik ok. 1 m, zjazdy do posesji oraz dojścia do furtek, odwodnienie drogi, organizację ruchu wraz elementami bezpieczeństwa drogowego (strefa ruchu oraz usunięcie ewentualnych kolizji, (proponowana lokalizacja zbiornika na działce nr 129/7 obręb Dobra - Nowiny). Inwestycja do realizacji na podstawie decyzji ZRID.
Drogi usytuowane są na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Gmina Stryków dysponuje opinią geotechniczną i dokumentacją badań podłoża gruntowego dla potrzeb budowy drogi – dokumentacja stanowi załącznik do SWZ.
Wykonanie przedmiotu zamówienia wiąże się z przeprowadzeniem wszystkich niezbędnych procedur oraz uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót i decyzji zezwalającej na budowę drogi. Przedmiotowa dokumentacja musi być uzgodniona ze wszystkimi instytucjami branżowymi, których urządzeń dotyczą prace projektowe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Jak wskazano w art. 224 ust. 1 ustawy Pzp, jeśli Zamawiający stwierdzi, że zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentach zamówienia lub wynikającymi z odrębnych przepisów, żąda on od wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części
składowych.
W związku z powyższym Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień. W wyznaczonym terminie Wykonawca nie udzielił odpowiedzi. Na podstawie art. 224 ust. 5 ustawy Pzp to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztu. Jeśli Wykonawca wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny nie udzielił w
wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie
uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu, Zamawiający ma obowiązek ofertę odrzucić, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem.
Jak wskazano w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 17 grudnia 2020 r. nr KIO 3166/20: „Złożenie wyjaśnień z uchybieniem terminu wyznaczonego przez Zamawiającego traktowane jest na równi w zakresie skutków jak brak takich wyjaśnień. Skutkiem jest zaś konieczność odrzucenia oferty takiego wykonawcy. Przepis art. 90 ust. 3 p.z.p. ma charakter bezwzględnie obowiązujący i jego treść nie pozostawia pola do interpretacji.
Brak złożenia wyjaśnień jest bezwzględną przesłanką do odrzucenia oferty z powodu rażąco niskiej ceny”.
Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy: Public Road – Pracownia Projektowa Artur Siwczyk, ul. Strumykowa 4/52, 03-138 Warszawa, w rezultacie czego jest zobligowany unieważnić postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt
najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 130.000,00 złotych.
Oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał GMINA STRYKÓW
95-010 Stryków, ul. Tadeusza Kościuszki 27
tel. 42 719 80 02, 42 719 96 73 fax. 42 719 81 93
www.strykow.pl, www.bip.strykow.pl, e-mail: strykow@strykow.pl
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do kwoty najkorzystniejszej oferty. Wobec tego Zamawiający zobligowany jest do unieważnienia postępowania.
Niniejsza informacja o unieważnieniu postępowania podlega niezwłocznej publikacji na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Od niniejszego rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie Pzp– dział IX „Środki ochrony prawnej”.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 173799,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 412050,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.