eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Przebudowa i adaptacja na funkcje magazynowe wraz z wyposażeniem części przyziemia stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk



Ogłoszenie z dnia 2023-08-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i adaptacja na funkcje magazynowe wraz z wyposażeniem części przyziemia stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ARENA GDAŃSK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 220502292

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Pokoleń Lechii Gdańsk 1

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-560

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@arenagdansk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: arenagdansk.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i adaptacja na funkcje magazynowe wraz z wyposażeniem części przyziemia stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c09003a-3c10-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00354042

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3c09003a-3c10-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak

3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia

Uwaga ze względu na poufny charakter informacji zawartych w Załączniku nr 7: Wyciąg z dokumentacji powykonawczej Stadionu dostępny jest w siedzibie Zamawiającego po złożeniu oświadczenia o zobowiązaniu do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji w nim zawartych (art. 18 ust. 4 PZP)

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3c09003a-3c10-11ee-9aa3-96d3b4440790
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Pani Angelika Budzińska tel. 58 76 88 657, email: a.budzinska@arenagdansk.pl
3. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-3c09003a-3c10-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: AG/ZP/01/08/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy i adaptacji na funkcje magazynowe wraz z wyposażeniem części przyziemia stadionu Polsat Plus Arena Gdańsk, w tym:
1) Wykonanie robót budowlanych, przeprowadzenie procedur odbiorowych
a) Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, objętych niniejszym SWZ oraz OPZ, który jest konieczny z punktu widzenia warunków umowy, sporządzonej dokumentacji projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz celu któremu ma służyć tj. użytkowania Przedmiotu Zamówienia zgodnie z przeznaczeniem. O ile dla wykonania Przedmiotu Zamówienia, będzie konieczne dokonanie jakichkolwiek uzgodnień, wykonanie projektów zamiennych, warsztatowych lub montażowych i uzyskania w związku z tym wymaganych prawem zezwoleń, to Wykonawca wykona te czynności i roboty oraz uzyska niezbędne zezwolenia własnym kosztem i staraniem.
b) Wykonawca jest zobowiązany zapewnić na czas trwania robót, kierownictwo robót posiadające odpowiednie uprawnienia.
c) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. (Dz. U. z 2003 r., poz. 1126) w związku z art. 21a ust.1 ustawy Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333) Wykonawca (Kierownik Budowy) jest zobowiązany przed rozpoczęciem budowy sporządzić lub zapewnić sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, który będzie uwzględniać specyfikę zadania. Wykonawca jest zobowiązany przekazać go przedstawicielowi Zamawiającego nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem robót.
d) Wykonawca ponosi koszty organizacji zaplecza, pomieszczeń magazynowych, składowania materiałów i parkowania sprzętu oraz zużycia mediów związane z prowadzonymi pracami. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na terenie budowy należytego ładu, porządku, przestrzegania przepisów bhp i ppoż., ochrony znajdujących się na terenie budowy obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu, zabezpieczenia mienia przed kradzieżą oraz uporządkowania terenu po wykonaniu robót. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić obsługę geodezyjną, która niezależnie od czynności wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 18.08.2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 1429) zobowiązana będzie do wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla każdej branży oraz do przekazania tej inwentaryzacji Zamawiającemu w 4 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 2 egzemplarzach w wersji elektronicznej najpóźniej w dniu odbioru końcowego.
e) Wykonawca jest zobowiązany przed wbudowaniem uzyskać akceptację Inspektora Nadzoru, dla każdego z materiałów przeznaczonych do użycia przy wykonywaniu robót.
f) Wykonawca obowiązany jest przedstawić Inspektorowi Nadzoru do akceptacji wszystkie rozwiązania robocze, rysunki warsztatowe
z odpowiednimi opisami, obliczeniami, próbki materiałów, prototypy wyrobów zarówno ujętych, jak i nie ujętych dokumentacją projektową wraz z wymaganymi świadectwami, dopuszczeniami, atestami itp. Przed wykonaniem, bądź zamówieniem elementów indywidualnych Wykonawca musi sprawdzić ich wymiary na budowie.
g) Wykonawca będzie ponosił wszelkie konsekwencje spowodowane niewłaściwym oznakowaniem i niewłaściwym utrzymaniem tego oznakowania w czasie realizacji robót, jak też w czasie przerw
w prowadzonych robotach.
h) Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać porządek na budowie, bezzwłocznie usuwać wszelkie usterki oraz zaniedbania warunków bhp. Za szkody spowodowane osobom trzecim w związku z prowadzonymi robotami odpowiada Wykonawca.
i) Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni oraz za urządzenia zakryte znajdujące się w obiekcie, takie jak kable, rurociągi itp. oraz uzyska od odpowiednich podmiotów będących właścicielem tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego dotyczących lokalizacji wykazanego na planszy uzbrojenia. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie tych instalacji i urządzeń
w czasie trwania budowy.
j) Wykonawca jest zobowiązany wykonać Przedmiot Zamówienia zgodnie
z wymaganiami OPZ, zatwierdzoną przez Zamawiającego dokumentacją projektową i SWZ z materiałów własnych. Materiały stosowane do robót budowlanych powinny spełniać wszystkie wymagania art. 10 ustawy Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1333) w brzmieniu określonym art. 37 ust. 2 Ustawy o wyrobach budowlanych z dnia 16.04.2004 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 1213), czyli odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (certyfikaty zgodności z polskimi normami lub aprobaty techniczne, certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje właściwości użytkowych, atesty itp.). W przypadku materiałów, dla których w/w dokumenty są wymagane, każda partia dopuszczona do wykonania robót będzie posiadać te dokumenty, określające w sposób jednoznaczny jej cechy. Produkty przemysłowe muszą posiadać w/w dokumenty wydane przez producenta, a w razie potrzeby muszą być poparte wynikami badań wykonanych przez niego. Jakikolwiek materiał, który nie będzie spełniał tych wymagań będzie odrzucony.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 95

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 5

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
(i) posiadają środki finansowe w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo - kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 500 000,00 zł (dwa miliony pięćset tysięcy); oraz
(ii) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 3 000 000,00 zł (trzy miliony).
Zdolność techniczna lub zawodowa.
1. O udzielenia Zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponować będą poniżej wskazaną kadrą techniczną, która zostanie skierowana do realizacji Zamówienia:
- Kierownik Projektu - tj. osoba, która posiada wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50 000 zł (pięćdziesiąt tysięcy).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy środki te zostaną zaksięgowane na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572)
4. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Zamawiającego. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia,
o których mowa w pkt 3 ppkt 2–4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Bank Pekao SA, V Oddział w Gdańsku nr konta: 48 1240 2920 1111 0010 3179 2450, z oznaczeniem: Wadium - Sygnatura Akt: AG/ZP/01/08/2023.
6. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach gdy:
- Wykonawca, którego ofertę wybrano, odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- Wykonawca, którego ofertę wybrano, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana,
- Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub 128 ust. 1 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub 106 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. W przypadkach, w których zgodnie z poniższymi postanowieniami lub przepisami prawa możliwe jest wprowadzenie zmiany do Umowy, Zamawiający przewiduje także wprowadzenie odpowiedniej zmiany terminów realizacji Umowy, jeżeli jest to konieczne do uwzględnienia czasu niezbędnego w celu realizacji zmienionego zakresu Prac lub poszczególnych robót lub zmienionego sposobu spełnienia świadczenia.
2. Dokonanie zmian postanowień Umowy jest możliwe, jeżeli zachodzą poniżej przewidziane okoliczności dokonania zmiany, z uwzględnieniem wskazanego zakresu zmian, ich charakteru oraz warunków wprowadzenia:
1) zmiany terminu wykonania Umowy jeżeli jej wykonanie w terminach pierwotnie jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w tym w szczególności:
a) konieczności synchronizacji terminów realizacji innych robót, dostaw, usług lub zadań (projektów), w tym realizowanych, prowadzonych lub planowanych przez Zamawiającego, a powiązanych z realizacją przedmiotu Umowy lub mogących
w ocenie Zamawiającego mieć wpływ na realizację przedmiotu Umowy;
b) ustalenia przez Strony zmiany sposobu realizacji Zadania niezbędnego do prawidłowego wykonania Umowy i użytkowania przedmiotu umowy zgodnie
z jego przeznaczeniem;
c) zmianą wymogów prawa, które weszły w życie po złożeniu oferty, a które powodują konieczność zmiany postanowień Umowy.
Zmiany terminu dokonuje się w dniach lub miesiącach. W przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności, o której mowa powyżej możliwa jest zmiana terminu realizacji Prac lub wykonania poszczególnych robót – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zobowiązań wynikających z Umowy i odpowiednio do przypadku zmiana Wynagrodzenia lub sposobu płatności.
2) zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy np. zmiany technologii wykonania przedmiotu Umowy, urządzeń i materiałów użytych do realizacji, zmiany rodzaju, technologii, sposobu realizacji Prac, spowodowanej w szczególności:
a) okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
a które uniemożliwiają realizację przedmiotu Umowy w sposób przewidziany pierwotnie,
b) zmianą wymogów prawa, w tym zmianą obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich norm branżowych;
c) treścią decyzji administracyjnych lub orzeczeń sądowych;
d) możliwością wykonania Prac lub poszczególnych robót w inny sposób niż wynikający z Umowy i jest to korzystne dla zamawiającego ze względów ekonomicznych, lub poprawia funkcjonalność;
e) wystąpienia robót zamiennych.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności, o której mowa powyżej możliwa jest w zmiana sposobu wykonania Prac lub poszczególnych robót
i odpowiednio do przypadku Wynagrodzenia lub sposobu płatności.
3) zmian przepisów prawa, które weszły w życie po złożeniu oferty, a które powodują konieczność zmiany postanowień umowy.
W takim przypadku zmianie mogą ulec postanowienia Umowy, do których odnoszą się zmiany przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla dostosowania Umowy do wprowadzonej zmiany .

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-07 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: portal e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-07 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-06

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający wyklucza Wykonawcę również ze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.