eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biłgoraj › Sukcesywna dostawa różnych produktów spożywczych do internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju



Ogłoszenie z dnia 2023-08-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa różnych produktów spożywczych do internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ LEŚNYCH W BIŁGORAJU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000124340

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Polna 3

1.5.2.) Miejscowość: Biłgoraj

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-400

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zslbilgoraj.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zslbilgoraj.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-73c898c5-2b9d-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Szkoła publiczna podległa administracji rządowej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywna dostawa różnych produktów spożywczych do internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-73c898c5-2b9d-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00349371

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00147309/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 SUKCESYWNA DOSTAWA RÓŻNYCH PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH DO INTERNATU ZSL W BIŁGORAJU

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00326096

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZSL.2241-6/TP/23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 128630,66 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa różnych produktów spożywczych do internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ.
2. Wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) dostarczenie do siedziby Zamawiającego (magazyn internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju przy ul. Polna 3) produktów spożywczych własnym transportem, na własny, koszt, w terminach, asortymencie i ilościach zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego,
2) dostarczenie artykułów spożywczych w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach jednostkowych, oznakowanych zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014 r w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2015 r., poz. 29 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 lipca 2009 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących oznakowań towarów paczkowanych (tekst jednolity - Dz. U. z 2021, poz. 481), oraz spełniać wszystkie wymogi określone w charakterystycznych dla nich obowiązujących normach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego – między innymi powinny być dokładnie oznakowane posiadać dokładną nazwę, termin przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta lub przedsiębiorcy paczkującego środek spożywczy, wykaz i ilość składników lub kategorii składników, zawartość netto w opakowaniu, warunki przechowywania,
3) dostarczyć oferowane produkty, które powinny spełniać wymagania:
a) wymienione w ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (tekst jednolity - Dz. U. z 2022 r., poz. 1688 z późn. zm.).
b) wymienione w ustawie z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (tekst jednolity - Dz. U. z 2023 r. poz. 872).
c) wymienione w rozporządzeniu Komisji Europejskiej nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. UE L 2008.354.16 z późn zm.)
d) normy systemu HACCP, GMP/GHP
4) rozładowanie asortymentu/ towaru w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
5) dostarczenie artykułów spożywczych odpowiednim środkiem transportu, spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu tych artykułów będących przedmiotem zamówienia. Osoby wykonujące dostawę muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem lekarskim do celów sanitarno-epidemiologicznych, które będą okazywać na każde żądanie Zamawiającego,
6) dostarczane artykułów spożywczych zgodnie z zamówieniem. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru dostawy produktu o nienależytej jakości lub dostarczenia towarów niezgodnie z zamówieniem Wykonawca zobowiązuje się do wymiany wadliwego towaru we własnym zakresie i na własny koszt lub dostarczenia towaru zgodnie z zamówieniem w ciągu 1 godziny od momentu stwierdzenia wad przez Zamawiającego. W przypadku reklamacji dokonanej po odbiorze (bez udziału Wykonawcy) obowiązują zapisy § 6 Projektu umowy.
Dostawy będą realizowane sukcesywnie w dni robocze w terminach określonych każdorazowo przez Zamawiającego od dnia przekazania zamówienia telefonicznie, faxem lub pocztą elektroniczną w ilościach i asortymencie zależnym od potrzeb Zamawiającego wskazanym w zamówieniu.
Dzień roboczy to dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczypospolitej Polskiej.
Zamawiający może wykonywać badania organoleptyczne dostarczonego towaru oraz sprawdzenia czy zamawiany towar nie jest genetycznie modyfikowany, a w razie stwierdzenia wad lub braków niezwłocznie przesyła reklamację do Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

15870000-7 - Przyprawy i przyprawy korzenne

15860000-4 - Kawa, herbata i podobne produkty

15890000-3 - Różne produkty spożywcze i produkty suszone

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ww. ustawy, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Katalog przesłanek, na podstawie których umowa podlegałaby unieważnieniu został wskazany przez ustawodawcę w art. 457 ust. 1 ww. ustawy. Zgodnie z przepisem art. 457 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, zawarł umowę ramową lub ustanowił dynamiczny system zakupów bez uprzedniego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia wszczynającego postępowanie lub bez wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie, jeżeli zmiany miały znaczenie dla sporządzenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert.
Zamawiający w rozdz. XII ust. 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia (zwanej dalej SWZ) w zakresie Opisu sposobu obliczenia ceny oferty zawarł zapis, że:
"cenę ofertową należy wyliczyć w oparciu o wymieniony asortyment w Formularzu cenowym, tj. Wartość netto należy wyliczyć mnożąc ceny jednostkowe netto przez planowane ilości natomiast Wartość brutto to Wartość netto z należnym podatkiem VAT. Cenę ofertową stanowi suma pozycji kolumny Wartość brutto (kolumny 8) wymienionego asortymentu w Formularzu cenowym.
Uwaga: Zamawiający w Formularzu cenowym (kolumna nr 7) określił stawki podatku VAT (które są aktualne na dzień wszczęcia postępowania) i na podstawie wskazanych stawek VAT Wykonawca winien obliczyć Wartość brutto danego asortymentu/produktu."
Natomiast w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik Nr 1a do SWZ) Zamawiający wskazał we wszystkich pozycjach (1-79) tego formularza w kolumnie 7 jednakową dla wszystkich pozycji stawkę Vat wynoszącą 0 % (Zamawiający określił dla każdej z pozycji dotyczących artykułów ogólnospożywczych stawki podatku VAT wynikające z przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług). Zamawiający już po otwarciu ofert dostrzegł, że w wielu pozycjach tego formularza wskazał nieprawidłowe stawki VAT - gdyż część produktów przedmiotu zamówienia objęta jest stawką 8 lub 23 procent (dotyczy to pozycji 1-9, 13-20,22-23,26, 28-33, 37-41, 47, 64-65 i 79 Formularza cenowego).
Zamawiający w treści dokumentów składających się na dokumentację postępowania (SWZ z załącznikami) błędnie wskazał stawkę podatku VAT dla zamawianych produktów, czym dopuścił się naruszenia art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.
Wadliwa czynność zamawiającego doprowadziłaby w efekcie do sytuacji, w której zawarta przez zamawiającego umowa podlegałaby unieważnieniu, gdyż możliwym byłoby stwierdzenie, że zamawiający z naruszeniem ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług, udzielił zamówienia. Błędnie określona stawka VAT w dokumentach zamówienia wprowadza w błąd wykonawców przez zamawiającego co do wysokości tej stawki - stanowi wadliwość niepodlegającą poprawieniu, gdyż prowadzi do błędu w obliczeniu ceny, nie stanowi zaś oczywistej omyłki rachunkowej. Wskazanie nieprawidłowej stawki VAT w dokumentach zamówienia, może być uznane za działanie naruszające zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, ponieważ zamawiający nie mógł zmieniać SWZ (poprawić błędu) po otwarciu ofert.
Pełne uzasadnienie przyczyn unieważnienia postępowania znajduje się na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 96411,91 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 96411,91 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.