eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żurawica › "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W GMINIE ŻURAWICA"



Ogłoszenie z dnia 2023-08-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W GMINIE ŻURAWICA"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żurawica

1.3.) Oddział zamawiającego: GminaŻurawica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900329

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ojca Św. Jana Pawła II 1

1.5.2.) Miejscowość: Żurawica

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-710

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zurawica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zurawica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-da8fbc81-b682-11ed-9236-36fed59ea7dd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W GMINIE ŻURAWICA"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-da8fbc81-b682-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00347035

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00080476/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 „TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W GMINIE ŻURAWICA”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZPF.I.271.3.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 4983093,33 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 realizacja robót budowalnych polegających na wykonaniu termoizolacji oraz robót towarzyszących ‘’na starej’’ części budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
nr 1 w Żurawicy, który znajduje się przy ul. Jana Pawła II 194, 37-710 Żurawica.
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ.
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
Zadanie nr 2 realizacja robót budowalnych polegających na wykonaniu przebudowy kotłowni
w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Żurawicy, który znajduje się przy ul. Jana Pawła II 194, 37-710 Żurawica.
Zakres prac oraz parametry techniczne wykonania robót określonych powyżej określony został
w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „zaprojektuj i wybuduj” stanowiący załącznik nr 8B do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421132-8 - Instalowanie okien

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

4.5.5.) Wartość części: 1176331,33 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowalnych polegających na wykonaniu termoizolacji oraz robót towarzyszących budynku Szkoły Podstawowej nr 1 im. Św. Jadwigi Królowej Polski Filia, położonego przy ul. gen. Maczka 1, 37-710 Żurawica.
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
- „Dokumentacja projektowa „wiarus” branża instalacyjna załącznik nr 8E do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421132-8 - Instalowanie okien

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

4.5.5.) Wartość części: 1448778,12 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowalnych polegających na wykonaniu termoizolacji oraz robót towarzyszących budynku Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja
w Wyszatycach, położonej w miejscowości Wyszatyce 154, 37-722 Wyszatyce.
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
Zadanie nr 2 Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowalnych polegających na wykonaniu przebudowy kotłowni budynku Szkoły Podstawowej im. Macieja Rataja w Wyszatycach, położonej
w miejscowości Wyszatyce 154, 37-722 Wyszatyce.
Zakres prac oraz parametry techniczne wykonania robót określonych powyżej określony został
w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „zaprojektuj i wybuduj” stanowiący załącznik nr 8B do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421132-8 - Instalowanie okien

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

4.5.5.) Wartość części: 616321,35 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowalnych polegających na wykonaniu termoizolacji oraz robót towarzyszących na budynkach:
1. OSP Batycze, położonego w miejscowości Batycze 27, 37-713 Batycze.
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
2. OSP Orzechowce, położonego w miejscowości Orzechowce 84A, 37-712 Orzechowce
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „zaprojektuj i wybuduj” stanowiący załącznik nr 8B do SWZ.
3. OSP Bolestraszyce, położonego w miejscowości Bolestraszyce 97, 37-722 Bolestraszyce.
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „zaprojektuj i wybuduj” stanowiący załącznik nr 8B do SWZ.
4. OSP Żurawica , położonego w miejscowości Żurawica ul. Ojca Św. Jana Pawła II 67, 37-710 Żurawica.
Zakres prac oraz parametry techniczne materiałów budowlanych koniecznych do wykonania robót określony został w poniższych dokumentach:
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „wybuduj” stanowiący załącznik nr 8A do SWZ
- „Przedmiar robót” stanowiący załącznik nr 8C do SWZ.
- „Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej” stanowiące załącznik nr 8D do SWZ.
- „Projekt budowlany” stanowiące załącznik nr 8F do SWZ.
- „Opis Przedmiotu Zamówienia dla formuły „zaprojektuj i wybuduj” stanowiący załącznik nr 8B do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421132-8 - Instalowanie okien

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

4.5.5.) Wartość części: 1741662,52 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 997426,55 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1598663,28 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 997426,55 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Dariusz Gościński Usługi Remontowo Budowlane

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7951312151

7.3.3) Ulica: ul. Rakoczego 8

7.3.4) Miejscowość: Przemyśl

7.3.5) Kod pocztowy: 37-700

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 997426,55 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 9

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1373206,67 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1963797,66 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1373206,67 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usługowy Remontowo-Budowlany Antoni Bar

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7951018606

7.3.3) Ulica: ul. Władycze 16/5

7.3.4) Miejscowość: Przemyśl

7.3.5) Kod pocztowy: 37-700

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1373206,67 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 543163,16 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 877289,79 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 543163,16 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Dariusz Gościński Usługi Remontowo Budowlane

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 543163,16

7.3.3) Ulica: ul. Rakoczego 8

7.3.4) Miejscowość: Przemyśl

7.3.5) Kod pocztowy: 37-700

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 543163,16 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 11

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 11

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 8

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1346368,31 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1715161,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1346368,31 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Łukasz Korytko EL-PER

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7922100920

7.3.3) Ulica: Wola Węgierska 26

7.3.4) Miejscowość: Pruchnik

7.3.5) Kod pocztowy: 37-560

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1346368,31 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.