Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00272478/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu grantowego - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBSZA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412786
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Brzeska 16
1.5.2.) Miejscowość: Lubsza
1.5.3.) Kod pocztowy: 49-313
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 774118630
1.5.8.) Numer faksu: 774118630
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lubsza@lubsza.ug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lubsza.ug.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu grantowego - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6118406f-09a0-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00338996
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00073271/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu grantowego - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR. Umowa nr 2290/20222.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00272478/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 585699,19 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 376016,26 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu grantowego „ Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”. Przedmiot zamówienia obejmuje dostarczenie sprzętu komputerowego spełniającego warunki minimalne określone w Załączniku nr 1 do SWZ w ilości:
−Laptopy – 185 szt.
4.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ (zestawienie asortymentu) – ilości, parametry, wymagania i wyposażenie dla każdego produktu, a także w załączniku nr 2 do SWZ (projekt umowy). Uwaga: zasady odbioru i weryfikacji prawidłowości realizacji dostawy z wymaganiami umowy zawarto
w projekcie umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48620000-0 - Systemy operacyjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 16.08.2022 r. odbyło się otwarcie ofert. W niniejszym postępowaniu ofertę złożyło sześciu Wykonawców. Podczas weryfikacji i badania ofert, okazało się, że występuje wada postępowania – Załącznik nr 1 do SWZ: Zestawienie parametrów produktów potwierdzających spełnienie wymagań Zamawiającego – jeden z parametrów został błędnie opisany przez Zamawiającego - stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert. Ww. wada powoduje, że zaoferowane urządzenia nie są porównywalne. Wobec powyższego zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania w oparciu o art. 255 ust 6 ustawy Pzp.Unieważnienie na podstawie art. 255 pkt. 6 Pzp stanowi, ze Zamawiający powinien unieważnić postępowanie w sytuacji gdy stwierdzi, ze jest ono obarczone wadliwością, która uniemożliwia mu zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu. Przesłanki unieważnienia umowy zostały określone w art. 459 ust. 1 pkt 1 Pzp.
Na podstawie art. 459 ust. 1 Pzp Prezes Urzędu Zamówień Publicznych może wystąpić do sądu o unieważnienie zmiany umowy dokonanej z naruszeniem art. 454 i art. 455. W ocenie Zamawiającego w niniejszym postępowaniu mogłoby dojść do takiej sytuacji. Podczas weryfikacji i badania ofert, Zamawiający powziął wiadomość, że dokumentacja obarczona jest wadą. Wada ta wywołuje potrzebę zmiany dokumentacji, w wyniku której zachodzi konieczność zmiany Załącznika nr 1 do SWZ: Zestawienie parametrów produktów potwierdzających spełnienie wymagań Zamawiającego, jak również Załącznika nr 5 do SWZ: Zestawienie parametrów produktów potwierdzających spełnienie wymagań Zamawiającego. Ww. załączniki powinny być dostosowane do zapisów SWZ i dokumentacji. Wada ta na obecnym etapie jest nieusuwalna i ma wpływ na wynik postępowania.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nieusunięcie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia podjęcie działania innego niż unieważnienie postępowania. Zawarcie umowy w kształcie przyjętym w SWZ stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy. Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji niewłaściwych działań Zamawiającego (co wyraźnie zostało podkreślone w orzecznictwie oraz doktrynie Prawa zamówień publicznych). Stwierdzona przez Zamawiającego wada jest niemożliwa do usunięcia w postępowaniu pn.: „Dostawa sprzętu komputerowego w ramach projektu grantowego – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” (konieczność sporządzenia nowej, obejmującej całość zadania dokumentacji). Jeśli wady nie da się usunąć i oddziałuje ona na ważność umowy, Zamawiający obligatoryjnie unieważnia postępowanie (błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne, skutkują koniecznością unieważnienia postępowania).
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby szkół i placówek oświatowych Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy oraz Dzielnicowego Biura Finansów Oświaty - Bielany m.st. Warszawy w roku 2024
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy 1 (jednego) komputera przenośnego typu laptop dla Wydziału Prawa i Administracji UJ.
- Przebudowa Stacji Uzdatniania Wody
- Dostawa komputerów
- Utworzenie 30 nowych miejsc opieki w ramach programu "MALUCH+" 2022-2029 w Gminnym Żłobku w Grębieniu pod nr 107, 98-335 Pątnów oraz Przebudowa (...) - dostawa wyposażenia, zabawek i sprzętu IT
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych, komputerów przenośnych oraz tablic interaktywnych
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.