eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrówka Wielka › "Dowóz i odwóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Grotnikach w roku szkolnym 2023/2024"



Ogłoszenie z dnia 2023-08-01

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dowóz i odwóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Grotnikach
w roku szkolnym 2023/2024”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY ZAKŁAD KOMUNALNY Z SIEDZIBĄ W DĄBRÓWCE WIELKIEJ K/ZGIERZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 470306752

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 6/8

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrówka Wielka

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@gzkdabrowka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://gzkdabrowka.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dowóz i odwóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Grotnikach
w roku szkolnym 2023/2024”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b65a2f11-304e-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00334832

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029943/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Dowóz i odwóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Grotnikach w roku szkolnym 2023/2024

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b65a2f11-304e-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym, a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje, w tym wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej znajdują się w rozdziale XI SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-6/PN/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dowóz i odwóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Grotnikach
Trasa: „Jedlicze A (ul. Długa – budynek świetlicy)-Jedlicze B
(ul. Letniskowa,ul. Rekreacyjna), Jedlicze A
(ul. Aleksandrowska)-Grotniki (szkoła)”
Długość trasy – 5,5 km
Dziennie ilość dowozów: 1
Dziennie ilość odwozów: 2
Ilość km dziennie – 16,5;
w roku szkolnym -186 dni x 16,5 km/dzień= 3069,0 km
Dodatkowa pula kilometrów w ramach dowozów i odwozów dzieci
na zajęcia dodatkowe odbywające się w ramach szkolnych zajęć dydaktycznych: ok. 50,0 km w ciągu całego roku szkolnego
Razem w roku szkolnym: 3069,0 km + 50,0 km = 3119,0 km


2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi w taki sposób,
aby jednorazowo tj. jednym kursem dowiózł do szkoły i ze szkoły taką ilość dzieci, jaka jest wskazana w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia
(pkt V Specyfikacji).
3. Świadczenie usługi winno odbywać się pojazdami sprawnymi technicznie, przeznaczonymi do przewozu osób i zapewniającymi przewóz uczniów w liczbie wskazanej w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (pkt V Specyfikacji). Wykonawca ma obowiązek zapewnić opiekę w czasie przewozów dzieci. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby uczniów na poszczególnych trasach
na plus /minus 15%.
4. Wykonawca obowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy w przypadku awarii pojazdu podstawowego, którym świadczyć będzie usługę przewozu dzieci.
5. Pojazdy, przy pomocy których świadczona będzie usługa muszą posiadać ważne badania techniczne oraz odpowiadać wymogom określonym
w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego ich wyposażenia
(t.j.Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm. ), przepisom ustawy Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.) oraz innym przepisom regulującym zagadnienia dowozu osób.
6. Uczniowie winni być dowożeni i odwożeni przez wykonawcę zgodnie
z harmonogramem zajęć szkolnych - planem lekcji ustalonym przez Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Grotnikach. Usługa dowozu i odwozu musi obejmować również sprawowanie opieki w czasie przewozów przez opiekuna wykonawcy. Wyklucza się sprawowanie opieki podczas przejazdu przez kierowcę. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów. Dowozy i odwozy w ramach planu zajęć lekcyjnych odbywać będą się zgodnie z informacjami zawartymi w szczegółowym opisie. Dowozy i odwozy dodatkowe, w ramach zajęć dydaktycznych odbywać będą się
w oparciu o przedstawiony przez dyrektora szkoły harmonogram dowozów dodatkowych, na dany miesiąc kalendarzowy. Podczas dodatkowych dowozów
i odwozów opiekę na uczniami sprawuje dyrektor szkoły.
7. W czasie przewozów, wykonawca musi zapewnić opiekę uczniom w sposób określony w dokumencie Zamawiającego p.n. „Regulamin dowożenia
i odwożenia uczniów szkół z terenu Gminy Zgierz oraz sprawowania opieki w czasie przewozów”.
8. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z dyrektorem szkoły
w zakresie ustalania godzin dowozów i odwozów uczniów w czasie roku szkolnego z uwzględnieniem organizacji pierwszego dnia roku szkolnego. Dokładne godziny przyjazdów i odjazdów zostaną podane wykonawcy przez dyrektora szkoły. Najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem roku szkolnego wykonawca przedstawi dyrektorowi szkoły oraz zamawiającemu szczegółowy harmonogram godzin dowozów dzieci, z uwzględnieniem godzin odjazdu
z poszczególnych przystanków na trasie dowozu.
9. Zamawiający zaleca, aby wykonawca w celu prawidłowego oszacowania ceny oferty zapoznał się z przebiegiem trasy. Oszacowana przez zamawiającego długość trasy stanowi odległość od miejsca początkowego do miejsca końcowego trasy dowozu lub odwozu uczniów.
10. Wykonawca może powierzyć część zamówienia podwykonawcom z tym,
że zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcom oraz podania przez wykonawcę firm podwykonawców (o ile są mu wiadome na tym etapie). Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy
z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
11. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach
i warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7
do SIWZ.
12. Zamawiający stosownie do treści art. 95 ust. 1 ustawy PZP wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji w/w zamówienia, były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę, jeśli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony
w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –Kodeks Pracy. Zatrudnienie
na umowę o pracę wymagane będzie od osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na stanowisku kierowca.
13. Przed podpisaniem umowy wykonawca dostarczy oświadczenie, że pracownicy wykonujący czynności wymienione w pkt 13 są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.
14. W trakcie realizacji przedmiotu umowy zamawiający uprawniony jest
do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
15. W trakcie realizacji przedmiotu umowy na każde wezwanie w wyznaczonym
w tym wezwaniu terminie wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności poprzez przedłożenie Zamawiającemu dowodów takich jak np.: poświadczoną
za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy.
16. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę
lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.
17. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 300,00 zł za każdy stwierdzony przypadek.
18. Zamawiający ma prawo w każdej chwili do skontrolowania wykonywania usług objętych niniejszą umową. Kontrole będą przeprowadzane w czasie
i w miejscach wskazanych przez zamawiającego. O przeprowadzonej kontroli zamawiający będzie informował wykonawcę.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Zamawiający w okresie realizacji zamówienia, może skorzystać z prawa opcji
i zwiększyć:
1) ilość kilometrów w ramach dowozów i odwozów na dodatkowe zajęcia odbywające się w ramach zajęć dydaktycznych, jednak
nie więcej niż o 40 % km w ciągu całego roku szkolnego,
2. Warunki skorzystania z prawa opcji:
1) skorzystanie z prawa opcji nastąpi w przypadku zaistnienia dodatkowych potrzeb Zamawiającego w zakresie przedmiotu zamówienia;
2) prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach,
jak zamówienie podstawowe;
3. Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w czasie trwania umowy.
4. O zamiarze skorzystania z prawa opcji, w określonym zakresie, Zamawiający poinformuje Wykonawcę oświadczeniem. Brak stosownego zamówienia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości.
5. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SWZ i projekcie umowy. Do obliczenia wartości usług w ramach prawa opcji będą przyjęte ceny jednostkowe wskazane
w formularzach cenowych będących załącznikiem do SWZ (zał. nr 2.1).
6. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji”
jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym zakresie aniżeli określony powyżej, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-04 do 2024-06-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, które określone zostały przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz SWZ.
2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczy
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Wykonawcy winni udokumentować, że posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności. Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie uprawnień tj. posiadanie aktualnie obowiązującej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób bądź zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć odpowiednio do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną na dzień składania ofert licencję zezwalającą
na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób bądź zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający żąda udokumentowania sytuacji ekonomicznej
i finansowej.
Wykonawca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej
z przedmiotem zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 60 000 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową wykonawcy, zamawiający stawia minimalne warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:
a) w zakresie potencjału technicznego skierowanego przez wykonawcę do realizacji zamówienia, zamawiający żąda udokumentowania dysponowania co najmniej:
2 pojazdami sprawnymi technicznie, w tym 1 zastępczy, zapewniającymi przewóz uczniów w liczbie wskazanej
w pkt V niniejszej Specyfikacji. Wykonawca winien wziąć pod uwagę możliwość skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w zakresie liczby przewożonych osób o którym mowa
w pkt VI ust. 1 lit. a SWZ.
Wykazanie przez wykonawcę posiadania co najmniej takiego potencjału technicznego, uznane zostanie przez zamawiającego, jako spełnienie powyższego warunku.
b) w celu potwierdzenia posiadania doświadczenia, wykonawca musi udokumentować (wykazać), że wykonywał (lub wykonuje - w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych)
w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 usługę polegającą na przewozie osób o wartości co najmniej:
• 25 000,00 zł brutto
wraz z podaniem przedmiotu usługi, dat wykonania
i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane
(lub są wykonywane) oraz załączenia dowodów określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca zobowiązany jest załączyć referencje lub inny dokument sporządzony przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku usług nadal wykonywanych referencje lub inny dokument potwierdzający ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; udostępnienie zasobów:
1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć odpowiednio do oferty oświadczenie,
z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty.
5. Niespełnienie przez wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z udziału w postępowaniu.
6. Postanowienia dotyczące podmiotów udostępniających zasoby:
1) wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu
do niniejszego zamówienia lub jego części polegać na zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej
lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych,
2) w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający,
że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotów.
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdza,
że stosunek łączący wykonawcę z tym podmiotem / podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby,
na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu
do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej
lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba
że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby zgodnie z art. 122 Pzp.
7) Określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane środki dowodowe mają na celu ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia.
8) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: zgodnie z treścią SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z treścią SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik
nr 7 do SWZ.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania wszelkich nieistotnych zmian umowy.
3. Zmiany postanowień zawartej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku
do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-11 09:30

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezmowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-11 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.