eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czersk › DYR.261.4.2022Dowożenie uczniów do szkół gminnych, Przedszk. Sam. Nr 2 w Czersku, Przedszk. Sam. Nr 1 w Czersku, Szkoły Podst. w Odrach i Zespołu Szkół Spec.w Czersku w roku szkol 2022/2023, CZ.6 CZ.7



Ogłoszenie z dnia 2022-09-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
DYR.261.4.2022Dowożenie uczniów do szkół gminnych, Przedszk. Sam. Nr 2 w Czersku, Przedszk. Sam. Nr 1 w Czersku, Szkoły Podst. w Odrach i Zespołu Szkół Spec.w Czersku w roku szkol 2022/2023, CZ.6 CZ.7

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ OBSŁUGI FINANSOWEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001112735

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: DWORCOWA 31

1.5.2.) Miejscowość: Czersk

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: (0-52) 398-45-30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor@zof.czersk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zofczersk.mojbip.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/czersk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

DYR.261.4.2022Dowożenie uczniów do szkół gminnych, Przedszk. Sam. Nr 2 w Czersku, Przedszk. Sam. Nr 1 w Czersku, Szkoły Podst. w Odrach i Zespołu Szkół Spec.w Czersku w roku szkol 2022/2023, CZ.6 CZ.7

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e4bb162-11ca-11ed-8c68-c68bc3dc99bc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00332388

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039371/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ GMINNYCH, PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 2 W CZERSKU, SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ODRACH I ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W CZERSKU W ROKU SZKOLNYM 2022/2023 Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00288095/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DYR.261.4.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 200836,41 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Dowożenie uczniów do szkół gminnych, Przedszkola Samorządowego Nr 2 w Czersku, Przedszkola Samorządowego Nr 1 w Czersku, Szkoły Podstawowej w Odrach i Zespołu Szkół Specjalnych w Czersku w roku szkolnym 2022/2023 z podziałem na części”
Część nr 1 zamówienia: Część 6: Zespołu Szkół Specjalnych w Czersku – autobusem o minimalnej ilości miejsc siedzących – 13,
na następujących trasach:

- Czersk – Rytel – Krzyż – Kurkowo - Czersk – ok. 43,8 km (2 kursy dziennie)
Planowana liczba uczniów dowożonych – 9 uczniów

Liczba uczniów objętych przewozem może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Zamawiającego.

Łączny dzienny przebieg pojazdu ok. 87,6 km.

Wykonawca musi zapewnić opiekę dla przewożonych uczniów na wszystkich trasach przewozu.
Osoby zatrudnione do sprawowania opieki muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje. Pod pojęciem opieka rozumie się zapewnienie warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu uczniów autobusem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. Kierowca nie może być jednocześnie opiekunem uczniów. W autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun. Opiekun uczniów w autobusie szkolnym ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do autobusu do momentu opuszczenia autobusu przez uczniów w wyznaczonym miejscu przy szkole oraz od chwili wejścia do autobusu z wyznaczonego miejsca przy szkole do chwili opuszczenia przez uczniów autobusu na wyznaczonym przystanku. Podczas dowozu opiekun przekazuje dowożonych uczniów wyznaczonemu przez dyrektora szkoły nauczycielowi dyżurującemu. Podczas odwozu opiekun odbiera uczniów spod szkoły i wprowadza do autobusu szkolnego.

Czas dowożenia i odwożenia uczniów na trasach

a) czas dowożenia od 7.00 do 8.30
b) czas odwożenia od 12.30 do 16.00

4.5.3.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.5.5.) Wartość części: 73343,91 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Dowożenie uczniów do szkół gminnych, Przedszkola Samorządowego Nr 2 w Czersku, Przedszkola Samorządowego Nr 1 w Czersku, Szkoły Podstawowej w Odrach i Zespołu Szkół Specjalnych w Czersku w roku szkolnym 2022/2023 z podziałem na części”
Część nr 2 zamówienia: Część 7: Szkoły Podstawowej Nr 1 w Czersku, Szkoły Podstawowej Nr 2 w Czersku oraz Zespołu Szkół Specjalnych w Czersku – autobusem o minimalnej ilości miejsc siedzących – 23
na następującej trasie:

- Czersk – Bielawy – Kwieki – Sienica – ul. Podleśna, Malachin – Czersk – ok. 30 km (3 kursy dziennie)
Planowana liczba dowożonych – 14 uczniów

- Czersk – Malachin – Mokre – Czersk – ok. 15 km (3 kursy dziennie przez 3 dni w tygodniu oraz 2 kursy dziennie przez 2 dni w tygodniu)
Planowana liczba dowożonych – 5 uczniów

Liczba uczniów objętych przewozem może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Zamawiającego.

Łączny średni, dzienny przebieg pojazdu ok. 135 km.

Wykonawca musi zapewnić opiekę dla przewożonych uczniów na wszystkich trasach przewozu.
Osoby zatrudnione do sprawowania opieki muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje. Pod pojęciem opieka rozumie się zapewnienie warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu uczniów autobusem, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. Kierowca nie może być jednocześnie opiekunem uczniów. W autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun. Opiekun uczniów w autobusie szkolnym ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do autobusu do momentu opuszczenia autobusu przez uczniów w wyznaczonym miejscu przy szkole oraz od chwili wejścia do autobusu z wyznaczonego miejsca przy szkole do chwili opuszczenia przez uczniów autobusu na wyznaczonym przystanku. Podczas dowozu opiekun przekazuje dowożonych uczniów wyznaczonemu przez dyrektora szkoły nauczycielowi dyżurującemu. Podczas odwozu opiekun odbiera uczniów spod szkoły i wprowadza do autobusu szkolnego.

Czas dowożenia i odwożenia uczniów na trasach

a) czas dowożenia od 7.00 do 8.30
b) czas odwożenia od 12.30 do 16.00

4.5.3.) Główny kod CPV: 60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.5.5.) Wartość części: 127492,50 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W pkt 10.1.4.1.SW Z zawarto zapis, iż w ramach zdol.i tech Wykonawca musi mieć dostępny na etapie realizacji zamówienia "autobus o minimalnej ilości miejsc siedzących – 13". Natomiast w zał. nr 11 do SWZ (w istocie będącym jego integralną częścią) w którym Wyk. ma wskazać wykaz pojazdów niezbędnych do realizacji zamówienia w kolumnie czwartej Zamawiający zawarł zapis "liczba miejsc siedzących (z kierowcą)" Analizując przedmiotowe zapisy należy dojść do wniosku, iż nie są one jednoznaczne. Niejednoznaczność ta polega na tym, czy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał autobus o całkowitej liczbie miejsc 13 tj. razem z kierowcą, czy też bez niego, która całkowicie wyniosłaby 14 – co może sugerować jego wyszczególnienie w załączniku nr 11 do SWZ. Zapisy te nie są równoważne, w związku z powyższym stosując wykładnię literalną mogą być różnie interpretowane przez Oferentów.Z uwagi na fakt, iż wątpliwość ta pojawiła się dopiero po wpłynięciu ofert, nie można już jej na tym etapie usunąć poprzez wyjaśnienie treści SWZ zgodnie z art. 135 pzp, albowiem w zależności od przyjętej interpretacji zapisów SWZ jedne podmioty mogą być uprzywilejowane, a inne pokrzywdzone. Interpretując przyjęte zapisy w sposób taki, iż Zamawiający wymaga pojazdu z 13 miejscami liczonymi razem z kierowcą pokrzywdzonymi mogą być podmioty, które interpretowały zapisy SWZ przeciwnie tj., że bez kierowcy i przygotowały swą ofertę dla samochodu z większą liczbą miejsc. Interpr. zap. SWZ w ten sposób, iż Zam. wymagał poj. o liczbie miejsc 13 bez kierowcy tj. że łącznie wymagał pojazdu z 14 miejscami pokrzywdzone mogą być podmioty, które przyjęły interpretacje przeciwną i złożyły ofertę dla pojazdu posiadającego razem z kierowcą 13 miejsca siedzące, albowiem w takim przypadku ich oferta podlegałaby odrzuceniu na podstawie art. 226 ust.1 pkt 2 lit. b z uwagi na niesp.war.udziału w post. W związku z powyższym należało dojść do wniosku, iż powyższe naruszenie w sformułowaniu SWZ jest wadą niemożliwą do usunięcia, która uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zam publ. Co za tym idzie, na mocy art. 255 pkt 6 postępowanie o udzieleniu zamówienia winno zostać unieważnione.Pot. pow. jest również stanowisko K I O, która w wyroku z dnia 14 stycznia 2022 r., sygn. KIO 3728/21 wskazała:
"Unieważnieniu podlega post. w przypadku, gdy w jego toku wystąpiła niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wada może polegać na tym, że zamawiający, wobec niejednoznacznych zapisów SWZ, nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu, przy czym nie jest również możliwe ich zinterpretowanie w taki sposób, który byłby korzystny dla wykonawców. Niezależnie od przyjętej wykładni, jedne podmioty znajdą się w sytuacji uprzywilejowanej, inne będą pokrzywdzone. Nie ulega również wątpliwości, że naruszenie to stanowi wadę niemożliwą do usunięcia, gdyż na tym etapie postępowania, kiedy zostały złożone oferty cenowe, nie można dokonać zmiany zapisów SWZ, w których doprecyzowany zostanie sposób, w jaki ocenione zostaną oferty, po przeprowadzonej aukcji elektronicznej. Należy też stwierdzić, że owa wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Nieważność taka może zostać stwierdzona zarówno w oparciu o art. 58KC, w trybie art. 189 kodeksu postępowania cywilnego, jak i w oparciu o możliwość przewidzianą w art. 705kodeksu cywilnego. Jednocześnie nie stoi na przeszkodzie stwierdzenia nieważności umowy w oparciu o ww. przepisy brak wystąpienia przesłanek zawartych w art. 457 ust. 1pzp."Należy pamiętać, iż naczelną zasadą postępowań o zamówienia publiczne, określoną w art. 16 pzp jest, iż zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, co przy powyższych niejednoznacznych zapisach SWZ nie zostało dotrzymane.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W pkt. 10.1.4.1.: SWZ zawarto zapis, iż w ramach zdolności technicznej Wyk. musi mieć dostępny na etapie realizacji zam "autobus o min. ilości miejsc siedzących – 23". Natomiast w załączniku nr 11 do SWZ (w istocie będącym jego integralną częścią) w którym Wykonawca ma wskazać wykaz pojazdów niezbęd do realizacji zamówienia w kolumnie czwartej Zam. zawarł zapis "liczba miejsc siedzących (z kierowcą)" Analizując przed. zapisy należy dojść do wniosku, iż nie są one jednoznaczne. Niejednoznaczność ta polega na tym, czy Zam. wymaga, aby Wyk. posiadał autobus o całkowitej liczbie miejsc 23 tj. razem z kierowcą, czy też bez niego, która całkowicie wyniosłaby 24 – co może sugerować jego wyszczególnienie w załączniku nr 11 do SWZ. Zapisy te nie są równoważne, w związku z powyższym stosując wykładnię literalną mogą być różnie interpretowane przez Oferentów.Z uwagi na fakt, iż wątpliwość ta pojawiła się dopiero po wpłynięciu ofert, nie można już jej na tym etapie usunąć poprzez wyjaśnienie treści SWZ zgodnie z art. 135 pzp, albowiem w zależności od przyjętej interpretacji zapisów SWZ jedne podmioty mogą być uprzywilejowane, a inne pokrzywdzone. Interpretując przyjęte zapisy w sposób taki, iż Zamawiający wymaga pojazdu z 23 miejscami liczonymi razem z kierowcą pokrzywdzonymi mogą być podmioty, które interpretowały zapisy SWZ przeciwnie tj., że bez kierowcy i przygotowały swą ofertę dla samochodu z większą liczbą miejsc. Interpretując zapisy SWZ w ten sposób, iż Zamawiający wymagał pojazdu o liczbie miejsc 23 bez kierowcy tj. że łącznie wymagał pojazdu z 24 miejscami pokrzywdzone mogą być podmioty, które przyjęły interpretacje przeciwną i złożyły ofertę dla pojazdu posiadającego razem z kierowcą 23 miejsca siedzące, albowiem w takim przypadku ich oferta podlegałaby odrzuceniu na podstawie art. 226 ust.1 pkt 2 lit. b z uwagi na niespełnianie warunków udziału w postępowaniu. W związku z powyższym należało dojść do wniosku, iż powyższe naruszenie w sformułowaniu SWZ jest wadą niemożliwą do usunięcia, która uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Co za tym idzie, na mocy art. 255 pkt 6 postępowanie o udzieleniu zamówienia winno zostać unieważnione.
Potwierdzeniem powyższego jest również stanowisko K I O, która w wyroku z dnia 14 stycznia 2022 r., sygn. KIO 3728/21 wskazała:
"Unieważnieniu podlega postępowanie w przypadku, gdy w jego toku wystąpiła niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wada może polegać na tym, że zamawiający, wobec niejednoznacznych zapisów SWZ, nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej w postępowaniu, przy czym nie jest również możliwe ich zinterpretowanie w taki sposób, który byłby korzystny dla wykonawców. Niezależnie od przyjętej wykładni, jedne podmioty znajdą się w sytuacji uprzywilejowanej, inne będą pokrzywdzone. Nie ulega również wątpliwości, że naruszenie to stanowi wadę niemożliwą do usunięcia, gdyż na tym etapie postępowania, kiedy zostały złożone oferty cenowe, nie można dokonać zmiany zapisów SWZ, w których doprecyzowany zostanie sposób, w jaki ocenione zostaną oferty, po przeprowadzonej aukcji elektronicznej. Należy też stwierdzić, że owa wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Nieważność taka może zostać stwierdzona zarówno w oparciu o art. 58KC, w trybie art. 189 kodeksu post. cyw., jak i w oparciu o możliwość przewidzianą w art. 705 KC. Jednocześnie nie stoi na przeszkodzie stwierdzenia nieważności umowy w oparciu o ww. przepisy brak wystąpienia przesłanek zawartych w art. 457 ust. 1PZP."
Należy pamiętać, iż naczelną zasadą postępowań o zam. Publ. Okreś. w art. 16 pzp jest, iż zamawiający przygotowuje i przeprowadza pos o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, co przy powyższych niejednoznacznych zapisach SWZ nie zostało dotrzymane.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.