eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › Zaprojektowanie i wybudowanie tê¿ni solankowej w parku miejskim przy ul. A. Fredry na dzia³ce nr geod. 597/4, obr. Nr 16 Wygoda w Bia³ymstoku w ramach Bud¿etu Obywatelskiego 2022



Og³oszenie z dnia 2024-05-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wybudowanie tê¿ni solankowej w parku miejskim przy ul. A. Fredry na dzia³ce nr geod. 597/4, obr. Nr 16 Wygoda w Bia³ymstoku w ramach Bud¿etu Obywatelskiego 2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200241074

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. gen. Józefa Bema 89/1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-370

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zmk.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zmk.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaprojektowanie i wybudowanie tê¿ni solankowej w parku miejskim przy ul. A. Fredry na dzia³ce nr geod. 597/4, obr. Nr 16 Wygoda w Bia³ymstoku w ramach Bud¿etu Obywatelskiego 2022

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-846061f2-f07d-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00331378

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-05-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00042379/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.12 Budowa mini tê¿ni w parku miejskim przy ul. A. Fredry - Bud¿et Obywatelski 2022.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl.

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Szczegó³owe inf. zawiera Rozdzia³ VII
do SWZ.
1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy zamawiaj±cym
a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy zakupowej, która jest dostêpna pod adresem
https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl.
2. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym:
1) sk³adanie ofert,
2) wymiana informacji,
3) przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±,
odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji
elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, s±
zamieszczone na stronie https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl w zak³adce „Baza wiedzy” i w za³±czniku nr 6 do SWZ. Sposób i
wymagania dotycz±ce sporz±dzania
i przekazywania Zamawiaj±cemu dokumentów i o¶wiadczeñ okre¶lone s± w „Wykazie dokumentów
i o¶wiadczeñ wymaganych w postêpowaniu wraz z wymaganiami technicznymi ich przekazania” stanowi±cym za³±cznik nr 3 do
SWZ.
4. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
5. W przedmiotowym postêpowaniu zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przekazywania sobie przez strony postêpowania
o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji za po¶rednictwem Platformy znajduj±cej siê pod adresem
https://zmkbialystok.ezamawiajacy.pl w sekcji „Modu³ korespondencji”.
6. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do zamawiaj±cego, uwa¿a siê za dokumenty z³o¿one w
terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do zamawiaj±cego przed up³ywem tego terminu. Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków,
zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê.
7. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta wykonawcy i za³±czniki do oferty) odbywa
siê elektronicznie za po¶rednictwem Platformy Zakupowej „Modu³ korespondencji”. Korespondencja przes³ana za pomoc± tego
formularza nie mo¿e byæ szyfrowana. W korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê numerem
przedmiotowego postêpowania.
8. Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca poda³ w Formularzu Ofertowym lub innych dokumentach lub o¶wiadczeniach adres
emailowy do korespondencji ten sam, który jest adresem do kontaktów wpisanym w Platformie. Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³
negatywnych skutków prawnych podania przez wykonawcê innego adresu, a wszelkie konsekwencje wynikaj±ce z podania innego
adresu bêd± obci±¿aæ wykonawcê. Zamawiaj±cy informuje, i¿ wykonawca mo¿e dokonaæ samodzielnie zmian adresu e-mailowego
na Platformie.
9. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej,
e-mail: zp@zmk.bialystok.pl.
10. Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez wykonawcê za
po¶rednictwem Platformy Zakupowej „Modu³ korespondencji” jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania
dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ za pomoc± poczty elektronicznej,
na adres email: zp@zmk.bialystok.pl.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Realizuj±c przepisy Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie
o ochronie danych), zwanego dalej „RODO” oraz uwzglêdniaj±c wymagania okre¶lone w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), zwanej dalej tak¿e „ustaw±”, zamawiaj±cy informuje o zasadach przetwarzania danych wykonawcy lub osób po stronie wykonawcy oraz o przys³uguj±cych prawach z tym zwi±zanych:
1) administratorem Pañstwa danych osobowych jest:
Zarz±d Mienia Komunalnego w Bia³ymstoku z siedzib± przy ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok, tel. 85.74-79-430, kontakt z inspektorem ochrony danych w Zarz±dzie Mienia Komunalnego
w Bia³ymstoku, mo¿liwy jest pod nr tel. + 48 85.74-79-433 lub adresem e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl; oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie
(02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której Zarz±d Mienia Komunalnego
w Bia³ymstoku prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem: https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl,
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, adres e-mail: lukasz.zak@zmk.bialystok.pl,
Szczegó³owe informacje dotycz±ce Inspektora Ochrony Danych znajduj± siê na stronie internetowej https://www.zmk.bialystok.pl/index.php?go=rodo oraz w miejscu publicznie dostêpnym w siedzibie zamawiaj±cego,
3) Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym
z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
4) odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp,
5) Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza
4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (art. 78 ust. 4 ustawy Pzp),
6) obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych Pañstwa jest wymogiem okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w niniejszym postêpowaniu,
7) w odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do postanowieñ art. 22 RODO,
8) posiadaj± Pañstwo:
a) zgodnie z art. 15 RODO - prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych
(z zastrze¿eniem, ¿e w sytuacji, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, mog± Pañstwo zostaæ zobowi±zani do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowania nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia),
b) zgodnie z art. 16 RODO - prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych (z tym, ¿e skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym
z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u z postêpowania oraz za³±czników do niego),
Szczegó³owe informacje zawiera Rozdzia³ XXII_ Ochrona danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.JO.26.3.37.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa mini tê¿ni solankowej wraz z infrastruktur± techniczn± oraz zagospodarowaniem
terenu w ramach Bud¿etu Obywatelskiego 2022 w parku miejskim przy ul. Aleksandra Fredry, na czê¶ci dzia³ki o nr ew. gr.
597/4 obrêb nr 16 Wygoda w Bia³ymstoku.
2. Zakres robót do wykonania:
Mini tê¿niê solankow±, bêd±c± obiektem rekreacyjnym (nie uzdrowiskowym) zaprojektowano jako kolumnow± o wymiarach
3,00m x 9,50m (szeroko¶æ x d³ugo¶æ) oraz wysoko¶ci 4,10 m. Konstrukcjê tê¿ni, opart± na ¿elbetowej p³ycie oraz ³awie
fundamentowej, stanowi uk³ad 6 ram drewnianych w rozstawie
w osiach 1,70m. Pokrycie dachu gontem bitumicznym na konstrukcji drewnianej. Wszystkie elementy drewniane
zabezpieczone przed dzia³aniem warunków atmosferycznych oraz solanki za pomoc± impregnatów ochronnych. Ze wzglêdu
na z³o¿one warunki geotechniczne przewidziano wykonanie wymiany gruntu pod projektowane posadowienie. Zakres robót
do wykonania zgodnie z projektem wykonawczym.
3. Szczegó³owe okre¶lenie przedmiotu zamówienia zawiera DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - Opis przedmiotu
zamówienia (OPZ) - stanowi±ce za³±cznik nr 4 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45112700-2 - Roboty w zakresie kszta³towania terenu

45212100-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów wypoczynkowych

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45223800-4 - Monta¿ i wznoszenie gotowych konstrukcji

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45316100-6 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertê najkorzystniejsz± uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwy¿sz± liczbê punktów
w okre¶lonych przez zamawiaj±cego kryteriach.
P£ = C + G
gdzie:
P£ - ³±czna liczba punktów.
C - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Cena.
G - liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty wraz z
materia³ami.
3. Ocenie wed³ug kryterium zostan± poddane jedynie oferty nieodrzucone - wa¿ne.
4. Punkty zostan± obliczone w zaokr±gleniu do drugiego miejsca po przecinku.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty wraz z materia³ami

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) skieruje do realizacji zamówienia publicznego:
a) co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy posiadaj±cego odpowiednie uprawnienia bez
ograniczeñ do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci
konstrukcyjno-budowlanej,
b) co najmniej jedn± osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót sanitarnych, posiadaj±c± uprawnienia budowlane
bez ograniczeñ w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i
kanalizacyjnych,
c) co najmniej jedn± osob± która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót elektroenergetycznych, posiadaj±c± uprawnienia
budowlane bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i
elektroenergetycznych,
zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) zwane dalej „Prawem
budowlanym” i Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania
zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831), zwanego
dalej „rozporz±dzeniem w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie”, albo inne uprawnienia
umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj±
uprawnienia budowlane wykonawcze ww. specjalno¶ci, oraz która jest wpisana na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du
zawodowego zgodnie z rozporz±dzeniem w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
UWAGA:
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) osoby, które, przed
dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, uzyska³y uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego
do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji
w dotychczasowym zakresie. Zamawiaj±cy uzna równie¿ wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi nabyte w innych ni¿ Rzeczpospolita Polska pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, pañstwach
cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
2) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w
tym okresie, wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan±.
Za jedn± robotê budowlan± (tj. wykonan± jedn± umow±) zamawiaj±cy uzna robotê budowlan± polegaj±c± na budowie tê¿ni
solankowej wraz z podaniem jej rodzaju, daty
i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty ta zosta³a wykonana, oraz za³±czeniem dowodów
okre¶laj±cych, czy ta robota budowlana zosta³a wykonana nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje
b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli
wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest
w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Je¿eli w dokumentach sk³adanych w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, kwoty bêd±
wyra¿ane w walucie obcej, kwoty te zostan± przeliczone na PLN wg ¶redniego kursu PLN w stosunku do walut obcych
og³aszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów ¶rednich walut obcych) w dniu zamieszczenia og³oszenia w
Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
3. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia na zasadach okre¶lonych w art. 58 ustawy Pzp. W
przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê
o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy, wykonaj± poszczególni
wykonawcy.
4. Wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w odniesieniu do konkretnego
zamówienia lub jego czê¶ci, mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych
zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. W takim przypadku wykonawca
sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów
na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c
zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych
¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu na wezwanie zamawiaj±cego:
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
- o¶wiadczenie wykonawcy o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: - wykaz robót budowlanych
wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy –
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty
te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie,
w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone,
przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za
¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e
zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi
osobami.
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty;

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

4. Na ofertê, zwan± dalej Ofert±, sk³ada siê:
1) „Oferta formularz systemowy” generowanym przez Platformê Zakupow±. Formularz jest „narzêdziem technicznym”
niezbêdnym do z³o¿enia oferty na Platformie, nie stanowi on jednak faktycznego Formularza Ofertowego, o którym mowa w
SWZ,
2) FORMULARZ OFERTOWY (za³±cznik nr 1 do SWZ),
który wykonawca sporz±dzi i przeka¿e zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w za³±czniku
nr 3 do SWZ. Do Oferty wykonawca do³±czy dokumenty wskazane w za³±czniku nr 3 do SWZ (pozycje: „wraz z ofert±”).
5. Wraz z ofert± nale¿y z³o¿yæ:
1) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nianiu
warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XII i XIII SWZ - zgodnie z za³±cznikiem nr 2.1 do
SWZ. O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w
postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert,
2) wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw
wykluczenia oraz spe³niania - w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby - warunków udzia³u w postêpowaniu,
przedstawia wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 5 pkt 1 tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w
zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby - wg za³±cznika nr 2.2 do SWZ,
3) w przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 1,
sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy
z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
4) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbêdnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca
realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile wykonawca korzysta ze zdolno¶ci
innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp) - wg za³±cznika nr 2.3 do SWZ,
5) o¶wiadczenie, sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp przez wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o
udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy
wystêpuj±cy wspólnie (dotyczy równie¿ spó³ki cywilnej) - wg za³±cznika nr 2.4 do SWZ.
oraz
6) w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania zamawiaj±cy
¿±da z³o¿enia w formie okre¶lonej w za³±czniku nr 3 do SWZ:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru lub innego w³a¶ciwego rejestru (wykonawca nie jest
zobowi±zany do z³o¿enia takich dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i
ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów),
b) pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy (je¿eli
umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentu rejestrowego,
o którym mowa w ust. 5 pkt 6 litera a),
c) postanowienie ust. 5 pkt 6 litera b) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie
ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
d) postanowienia ust. 5 pkt 6 pkt litera a)-c) stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

6. Informacja na temat WSPÓLNEGO ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia:
1) wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia,
2) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w
postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego (nie dotyczy spó³ki cywilnej,
o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki, b±d¼
wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê),
3) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne
pe³nomocnictwo - zgodnie z ust. 5 pkt 6 litera b) niniejszego rozdzia³u SWZ (nie dotyczy spó³ki cywilnej), o ile
upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika
z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy
wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
4) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich wykonawców wystêpuj±cych wspólnie
(przez ka¿dego z wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika),
5) w przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art.
125 ust. 1 ustawy Pzp (ust. 5 pkt 1 SWZ) sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie
warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy
z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu
z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
a) o¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia,
b) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w
postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie
podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów,
6) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art.
117 ust. 4 ustawy Pzp (ust. 5 pkt 5 SWZ), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj±
poszczególni Wykonawcy,
7) wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców
wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 11
ZMIANA UMOWY
1. Niedopuszczalne s± istotne zmiany postanowieñ umowy, o których mowa w art. 454 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ niniejszej umowy, w zakresie:
1) zmiany terminu realizacji zamówienia na skutek:
a) wyst±pienia dzia³ania si³y wy¿szej (np. powód¼, huragan, po¿ar niezawiniony przez Wykonawcê, wojna, zamieszki uliczne, stan zagro¿enia epidemicznego, trzêsienie ziemi, wy³adowania atmosferyczne); pod pojêciem „si³y wy¿szej” Zamawiaj±cy rozumieæ bêdzie zdarzenie zewnêtrzne o charakterze niezale¿nym od Stron, którego Strony nie mog³y przewidzieæ przed zawarciem umowy i którego nie mo¿na unikn±æ, ani któremu Strony nie mog³y zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, wystêpuj±ce po zawarciu umowy i powoduj±ce niemo¿no¶æ wywi±zania siê z umowy w jej obecnym brzmieniu; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
b) wydania decyzji, postanowieñ lub innych aktów administracyjnych a tak¿e ich zmiany maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
c) wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych konieczno¶æ przeprowadzenia prac saperskich, archeologicznych lub innych przeszkód uniemo¿liwiaj±cych lub utrudniaj±cych prowadzenie robót, ujawnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych instalacji; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
d) przestojów lub opó¼nieñ spowodowanych przez Zamawiaj±cego; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
e) opó¼nienia w przekazaniu placu budowy z winy Zamawiaj±cego, je¿eli opó¼nienie to bêdzie mia³o wp³yw na termin zakoñczenia inwestycji; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa³o opó¼nienie w przekazaniu placu budowy,
f) zawieszenia lub wstrzymania robót powsta³ego nie z winy Wykonawcy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
g) w razie potrzeby wykonania robót dodatkowych niezbêdnych do prawid³owego zakoñczenia przedmiotu umowy; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno minimum tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
h) zaistnienia przyczyn niezale¿nych od dzia³ania Stron, których przy zachowaniu wszelkich nale¿ytych ¶rodków nie mo¿na unikn±æ ani im zapobiec, w szczególno¶ci protesty mieszkañców lub innych osób prawnych i fizycznych; w takim przypadku przesuniêcie terminu realizacji zamówienia wynie¶æ powinno tyle dni ile trwa opó¼nienie spowodowane powy¿szymi okoliczno¶ciami,
2) zmiany wynagrodzenia:
a) w przypadku zmiany stawki VAT,
b) zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa,
d) w przypadku zmian technologicznych korzystnych dla Zamawiaj±cego,
e) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej ¿e wykonanie czê¶ci zamówienia nie le¿y w interesie publicznym czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy...

Zgodnie z Projektowanymi postanowieniami umowy, które stanowi± za³±cznik nr 5 do SWZ Rozdzia³ § 11 ZMIANA UMOWY

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-06-05 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma Zakupowa https://zmk-bialystok.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-05 11:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-07-04

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Rozdzia³ XVIII.
Pouczenie o ¶rodkach ochrony prawnej przys³uguj±cych Wykonawcy.
1. Wykonawcy oraz innemu podmiotowi przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej opisane w Dziale IX ustawy, je¿eli ma lub mia³
interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego
przepisów ustawy.
2. Odwo³anie przys³uguje na:
1) niezgodn± z przepisami ustawy czynno¶æ Zamawiaj±cego, podjêt± w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na
Projektowane Postanowienie Umowy;
2) zaniechanie czynno¶ci w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiaj±cy by³ obowi±zany na podstawie
ustawy.
3. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Izby.
4. Termin na wniesienie odwo³ania, okre¶laj± przepisy ustawy w³a¶ciwe dla zamówieñ, których warto¶æ jest równa lub
przekracza progi unijne.
5. Zgodnie z art. 579 ust. 1 ustawy na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa
w art. 519 ust. 1, stronom oraz uczestnikom postêpowania odwo³awczego przys³uguje skarga do s±du.
6. W postêpowaniu tocz±cym siê wskutek wniesienia skargi stosuje siê odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada
1964 r. – Kodeks postêpowania cywilnego o apelacji, je¿eli przepisy Dzia³u IX ustawy nie stanowi± inaczej.
7. Skargê wnosi siê do S±du Okrêgowego w Warszawie – s±du zamówieñ publicznych, zwanego dalej „s±dem zamówieñ
publicznych”.
8. Skargê wnosi siê za po¶rednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia dorêczenia orzeczenia Izby lub
postanowienia prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy.

O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie: art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1497 ze zm.).

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.