eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skórzec › Zakup i dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń sieciowych oraz wielofunkcyjnych w ramach projektu Cyfrowa Gmina

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-07-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń sieciowych oraz wielofunkcyjnych w ramach projektu Cyfrowa Gmina

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Skórzec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582575

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Siedlecka 3

1.5.2.) Miejscowość: Skórzec

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-114

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@gminaskorzec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminaskorzec.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b84d587d-0452-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń sieciowych oraz wielofunkcyjnych w ramach projektu Cyfrowa Gmina

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b84d587d-0452-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00331199

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00048893/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Zakup i dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń sieciowych oraz wielofunkcyjnych w ramach projektu Cyfrowa Gmina

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Cyfrowa Gmina

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00249950

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr I: Zakup i dostawa komputerów typu ALL IN ONE oraz komputerów przenośnych - laptopów z oprogramowaniem.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213000-5 - Komputery osobiste

30232000-4 - Sprzęt peryferyjny

32420000-3 - Urządzenia sieciowe

4.5.5.) Wartość części: 151454,71 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr II: Zakup i dostawa punktów dostępowych (access point) oraz przełącznika sieciowego

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213000-5 - Komputery osobiste

30232000-4 - Sprzęt peryferyjny

32420000-3 - Urządzenia sieciowe

4.5.5.) Wartość części: 11908 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część na III: Zakup i dostawa urządzeń wielofunkcyjnych

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213000-5 - Komputery osobiste

30232000-4 - Sprzęt peryferyjny

4.5.5.) Wartość części: 18123,22 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na nieprecyzyjnym opisie przedmiotu zamówienia. W załączniku nr 7 do SWZ, tj. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieścił wymóg parametru zasilacza dla komputerów przenośnych, którego wydajności, zgodnie z oświadczeniem producenta, nie można potwierdzić i nie podlega on certyfikacji. Wadliwy opis przedmiotu zamówienia ma wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien pozyskać informacje o istotnym znaczeniu dla przygotowania ofert i jej obligatoryjnych elementach. Tak sporządzony opis przedmiotu zamówienia, mógł mieć wpływ na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego produktu niż oczekiwany przez Zamawiającego. Ponadto spowodował, że żadna z ofert nie odpowiadała i nie mogła odpowiadać warunkom zamówienia.
Jak zauważyła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 10.06.2020 r. (sygn. akt KIO 752/20), dla równego traktowania wykonawców konieczne jest usunięcie rozbieżności przed upływem terminu składania ofert, gdyż po upływie tego terminu rozbieżność taka jest nieusuwalna i przeradza się w wadę postępowania. Zamawiający jako gospodarz postępowania, musi stać na straży realizacji zasad Prawa zamówień publicznych, dbać o zachowanie zasady równego traktowania wykonawców. Oznacza to, że powinien analizować publikowane dokumenty i usuwać występujące między nimi rozbieżności, aby nie doprowadzić do sytuacji, w której brak takiej zmiany mógł (choćby potencjalnie) wpłynąć na krąg kandydatów zainteresowanych ubieganiem się o przedmiotowe zamówienie.
Istniejąca wada ma charakter nieusuwalny, bowiem nie może być skorygowana przez zamawiającego poprzez unieważnienie lub powtórzenie czynności. Po upływie terminu składania ofert i wyborze oferty zamawiający nie może już zmienić opisu przedmiotu zamówienia.
Istniejąca wada uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdyż udzielenie zamówienia nastąpiło z naruszeniem przepisów ustawy Pzp, tego rodzaju, że miało wpływ na sporządzenie ofert i wynik postępowania (art. 457 ust. 1 pkt 1 Pzp).
Mając powyższe na uwadze uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia cz . I postępowania zgodnie z powyższym uzasadnieniem prawnym

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do cz. II i III postępowania:
Przyjmuje się, że w przypadku, gdy przyczyna unieważnienia postępowania dotyczy tylko danej części zamówienia Zamawiający może zasadniczo wybierać pomiędzy unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia w całości lub w części. Unieważnienie postępowania w całości jest uzasadnione, jeżeli poszczególne części zamówienia są ze sobą w taki sposób powiązane, że bez wykonania części zamówienia, do której odnosi się przesłanka unieważnienia, realizacja pozostałych części jest niemożliwa lub niecelowa ze względów technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych.
Unieważnienie przez zamawiającego postępowania w odniesieniu do części 1 ma istotny wpływ na realizacje całego projektu realizowanego w ramach programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00.
Powyższe zadanie może być sfinansowane w ramach projektu „Cyfrowa Gmina” jedynie w całości. Niezrealizowanie jednej części skutkuje bowiem brakiem finansowania zewnętrznego pozostałych części. Zamawiający nie przewidział możliwości finasowania własnego z uwagi na brak środków w budżecie gminy na ten cel i niemożliwość pozyskania ich z innych źródeł.
Zakończenie postępowania wyborem najkorzystniejszej ofert w zakresie cz. II oraz III i zawarcie umowy na realizacje zamówienia publicznego prowadziłoby w tych warunkach do niegospodarnego i nieracjonalnego wydatkowania środków publicznych i narażenia Zamawiającego na poniesienie w związku z tym szkody.
Ze względu na zbliżający się upływ terminu wykorzystania przyznanej kwoty i konieczność rozliczenia finansowania projektu do 8 września 2023 r. niemożliwe jest przeprowadzenie w powyższym terminie postępowania przetargowego dotyczącego I części, wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy i dostarczenie sprzętu a co za tym idzie zrealizowanie i rozliczenie całości projektu „Cyfrowa Gmina” oraz otrzymanie finansowania zewnętrznego powyższego zadania.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do cz. II i III postępowania:
Przyjmuje się, że w przypadku, gdy przyczyna unieważnienia postępowania dotyczy tylko danej części zamówienia Zamawiający może zasadniczo wybierać pomiędzy unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia w całości lub w części. Unieważnienie postępowania w całości jest uzasadnione, jeżeli poszczególne części zamówienia są ze sobą w taki sposób powiązane, że bez wykonania części zamówienia, do której odnosi się przesłanka unieważnienia, realizacja pozostałych części jest niemożliwa lub niecelowa ze względów technicznych, organizacyjnych lub ekonomicznych.
Unieważnienie przez zamawiającego postępowania w odniesieniu do części 1 ma istotny wpływ na realizacje całego projektu realizowanego w ramach programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00.
Powyższe zadanie może być sfinansowane w ramach projektu „Cyfrowa Gmina” jedynie w całości. Niezrealizowanie jednej części skutkuje bowiem brakiem finansowania zewnętrznego pozostałych części. Zamawiający nie przewidział możliwości finasowania własnego z uwagi na brak środków w budżecie gminy na ten cel i niemożliwość pozyskania ich z innych źródeł.
Zakończenie postępowania wyborem najkorzystniejszej ofert w zakresie cz. II oraz III i zawarcie umowy na realizacje zamówienia publicznego prowadziłoby w tych warunkach do niegospodarnego i nieracjonalnego wydatkowania środków publicznych i narażenia Zamawiającego na poniesienie w związku z tym szkody.
Ze względu na zbliżający się upływ terminu wykorzystania przyznanej kwoty i konieczność rozliczenia finansowania projektu do 8 września 2023 r. niemożliwe jest przeprowadzenie w powyższym terminie postępowania przetargowego dotyczącego I części, wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy i dostarczenie sprzętu a co za tym idzie zrealizowanie i rozliczenie całości projektu „Cyfrowa Gmina” oraz otrzymanie finansowania zewnętrznego powyższego zadania

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.