eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Sarzyna › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 484 000 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-12-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 484 000 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA SARZYNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581749

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sarzyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-310

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 484 000 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-767604be-4de8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00326298

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009459/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00284350/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.19.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2 484 000 zł (słownie: dwa miliony czterysta osiemdziesiąt cztery tysiące złotych).

UWAGA!
Przy obliczaniu ceny kredytu stosuje się zasadę podaną w załączniku nr 1.1 do SWZ.

Oprocentowanie kredytu ustala się w oparciu o stawkę WIBOR 1M, liczoną dla danego miesiąca jako średnia arytmetyczna ogółu notowań z miesiąca poprzedniego, powiększoną o marżę banku, której wartość będzie niezmienna w całym okresie kredytowania.
Waluta kredytu – złoty polski /PLN/.

Zabezpieczenie kredytu:
- weksel własny in blanco (z deklaracją wekslową),

Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia:
Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp.

2. Zamawiający odstąpił od określenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1320 z późn. zm.), gdyż przedmiotem zamówienia są usługi finansowe polegające na przekazaniu środków pieniężnych i nie występują tutaj czynności, których wykonanie polegałoby na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy – Kodeks pracy.

3. Termin realizacji zamówienia:
Zaciągnięcie kredytu – planowany termin zawarcia umowy 21.12.2021 r.

Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego – przelew środków na rachunek bankowy Zamawiającego, planowany termin 22.12.2021 r.

Z zastrzeżeniem zapisów pkt. 24.2 SWZ.

4. Spłata kredytu:
a) Spłata rat kapitałowych:
2029 r. – kwota spłaty 2 484 000,00 zł;

forma spłaty:
rok 2028: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 140 000,00 zł,
rok 2029: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 67 000,00 zł.

Termin zapadalności poszczególnych rat: ostatni dzień miesiąca.

Kwoty spłacanych rat i odsetek obejmują proporcjonalnie cele na jakie kredyt został zaciągnięty.

Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego dokonania wcześniejszej lub późniejszej spłaty rat kapitałowych kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej.

b) Spłata odsetek:
Naliczanie odsetek: począwszy od dnia uruchomienia kredytu, miesięczne (naliczane za każdy pełny miesiąc a w miesiącu zaciągnięcia kredytu i końcowej spłaty kredytu za faktyczną liczbę dni odsetkowych)

Termin zapadalności spłaty odsetek: do 10 dnia po zakończeniu miesiąca za który są naliczane.

c) Spłata prowizji:
Prowizja od kredytu winna być przedstawiona w kwocie, która obejmuje wszelkie koszty do poniesienia przez Zamawiającego w związku z realizacją zamówienia, poza odsetkami. Prowizja jest kosztem ponoszonym jednorazowo. O naliczeniu (bądź odstąpieniu od naliczenia) prowizji decyduje Wykonawca.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 366177,39 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 400399,57 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 366177,39 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Nadsański Bank Spółdzielczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 000507621

7.3.3) Ulica: ul. Okulickiego 56C

7.3.4) Miejscowość: Stalowa Wola

7.3.5) Kod pocztowy: 37-450

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 366177,39 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-12-22

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Termin realizacji zamówienia:
Zaciągnięcie kredytu – termin zawarcia umowy 21.12.2021 r.
Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego – przelew środków na rachunek bankowy Zamawiającego – 22.12.2021 r.

Spłata kredytu:
a) Spłata rat kapitałowych:
2029 r. – kwota spłaty 2 484 000,00 zł;

forma spłaty:
rok 2028: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 140 000,00 zł,
rok 2029: 12 miesięcznych rat kapitałowych w kwotach po 67 000,00 zł.

Termin zapadalności poszczególnych rat: ostatni dzień miesiąca.

Kwoty spłacanych rat i odsetek obejmują proporcjonalnie cele na jakie kredyt został zaciągnięty.

Zamawiający zastrzega sobie prawo ewentualnego dokonania wcześniejszej lub późniejszej spłaty rat kapitałowych kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie spłat kredytu skutkujących wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej.

b) Spłata odsetek:
Naliczanie odsetek: począwszy od dnia uruchomienia kredytu, miesięczne (naliczane za każdy pełny miesiąc a w miesiącu zaciągnięcia kredytu i końcowej spłaty kredytu za faktyczną liczbę dni odsetkowych)

Termin zapadalności spłaty odsetek: do 10 dnia po zakończeniu miesiąca za który są naliczane.

c) Spłata prowizji:
Prowizja od kredytu winna być przedstawiona w kwocie, która obejmuje wszelkie koszty do poniesienia przez Zamawiającego w związku z realizacją zamówienia, poza odsetkami. Prowizja jest kosztem ponoszonym jednorazowo. O naliczeniu (bądź odstąpieniu od naliczenia) prowizji decyduje Wykonawca.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.