eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łazy › Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej.



Ogłoszenie z dnia 2024-05-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁAZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258865

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Traugutta 15

1.5.2.) Miejscowość: Łazy

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-450

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wirum@lazy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.umlazy.finn.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-06fa79db-f804-11ee-8d01-6607a228ef1b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-06fa79db-f804-11ee-8d01-6607a228ef1b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00324628

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039305/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00282525

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WID. 271. 5. 2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 7521666,62 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 1: Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej.
A. OPIS – ZADANIE NR 1
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej obejmującej n/w pozycje:
1) PROJEKT BUDOWLANY: PRZEBUDOWA BIEŻNI LEKKOATLETYCZNEJ WRAZ Z DRENAŻEM I OŚWIETLENIEM, ORAZ POZOSTAŁYM ZAGOSPODAROWANIEM W OPARCIU O WYTYCZNE DO „PROGRAMU ROZWOJU INFRASTRUKTURY LEKKOATLETYCZNEJ” (Orliki Lekkoatletyczne), REALIZOWANEGO PRZEZ MINISTERSTWO SPORTU I TURYSTYKI - DLA OBIEKTÓW TRENINGOWYCH W WARIANCIE 400M. BUDOWA BUDYNKU ZAPLECZA SPORTOWEGO WRAZ Z WEWNĘTRZNYMI INSTALACJAMI, W TYM WEWNĘTRZNEJ INSTALACJI GAZOWEJ, BUDOWA TRYBUNY ZEWNĘTRZNEJ, ELEMENTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY, ORAZ ZEWNĘTRZNEJ
INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ.; TOMY od I do VI – opracowany przez: Pracownia Projektowa gww99, arch. mgr inż. Andrzej Wolański 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza 20A, 42-400 Zawiercie, ul. Dojazd 8/25;

2) SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH - Przebudowa ul. Bocznej w miejscowości Wysoka opracowane przez: Pracownia Projektowa gww99, arch. mgr inż. Andrzej Wolański 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza 20A, 42-400 Zawiercie, ul. Dojazd 8/25;

3) przedmiary (pomocniczo)

2 Zakres robót:
Projekt zakłada realizację Programu budowy stadionu lekkoatletycznego, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wielkości oraz ilości poszczególnych urządzeń sportowych oraz infrastruktury towarzyszącej dla „Wariantu 400”- wariant obiektu sportowego treningowego (bez certyfikacji przez PZLA) z bieżnią okrężną 400m. Zakres programu funkcjonalno – użytkowego zakłada budowę obligatoryjnych elementów programu:
- bieżni okrężnej 4- rzędowej dla dystansu 400m
- bieżni prostej 4- rzędowej dla dystansu 110m
- skoczni do skoku wzwyż o promieniu 15m
- skoczni 2-rzędowej do skoków w dal i trójskoku o łącznej długości 61m (wraz z zeskokiem)
- rzutni do pchnięcia kulą wraz ze strefą rzutu wyznaczonej na nawierzchni trawiastej.
Wszystkie elementy obligatoryjne obiektu zaprojektowane zostały na syntetycznych nawierzchniach poliuretanowych z przeznaczeniem dla obiektów lekkoatletycznych.
Dla każdego elementu programu przewidziano wyposażenie w sprzęt sportowy oraz pomocniczy dla przeprowadzania zajęć. Wyposażenie sprzętowe przyjęto zgodnie z wytycznymi Programu.
Projekt zakłada także realizację fakultatywnych elementów Programu dla „Wariantu 400”, tj:
- budowę budynku zaplecza sportowego – budynek parterowy, z wydzielonymi strefami, połączonymi podcieniem wejściowym: strefę szatniową z pełnymi węzłami sanitarnymi, zapleczem gospodarczo – technicznym; strefą biurową przeznaczoną dla trenerów; strefę sanitariatów ogólnodostępnych wraz z toaleta przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
- infrastruktury towarzyszącej w postaci ogrodzenia, ciągów komunikacji pieszej, oświetlenia oraz przebudowy istniejącego boiska piłkarskiego w niezbędnym zakresie wynikającym z budowy bieżni okrężnej i budynku zaplecza sportowego.
W ramach planowanej inwestycji projektuje się także wykonanie ściany oporowej z prefabrykowanych elementów żelbetowych w celu wykonania bieżni okrężnej. Projektuje się także modernizację istniejącej widowni. Modernizacja zakłada rozbiórkę istniejących podestów z płyt betonowych i zastąpienie ich trybunami o konstrukcji stalowej dla łącznej pojemności widowni wynoszącej 408 miejsc (dwie trybuny po 204 miejsca siedzące).
Zamówienie udzielane jest na podstawie art. 69a ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 568,) zwanej dalej „Ustawą” oraz Uchwały Rady Ministrów nr 84/2021 z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej uchwałami Rady Ministrów: nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021 r., nr 87/2022 z 26 kwietnia 2022 r. oraz nr 205/2022 z 13 października 2022 r.) w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, zwanej dalej „Uchwałą RM” i Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, zwanego dalej Regulaminem. W związku z Wnioskiem o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych, zwanego dalej „Programem”, z dnia 2023-08-16 nr Edycja8/2023/1243/PolskiLad, złożonym przez Gmina Łazy z przeznaczeniem na realizację Inwestycji: Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej

Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 90% wartości Inwestycji. Wkład własny Zamawiającego stanowi 10% wartości Inwestycji.
W przypadku zadań inwestycyjnych realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy, na podstawie więcej niż jednej umowy, wypłata dofinansowania nastąpi w trzech transzach, dwie transze każdorazowo po zakończeniu wydzielonego etapu prac w ramach realizacji Inwestycji, trzecia po zakończeniu realizacji Inwestycji:
◾ pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20 % dofinansowania,
◾ druga transza w wysokości nie wyższej niż 30 % dofinansowania,
◾ trzecia transza w wysokości pozostałej do wypłat kwoty dofinansowania;

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.5.5.) Wartość części: 7338211,34 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

ZADANIE NR 2: Pełnienie obowiązków Inspektora nadzoru nad realizacją zadania pn. Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej.
1. Zakres usługi obejmuje organizację, nadzór inwestorski, koordynację i rozliczenie całego procesu inwestycyjnego związanego z realizacją zadania pn. Budowa zaplecza sportowego wraz z przebudową bieżni lekkoatletycznej oraz infrastruktury stadionu sportowego w Łazach przy ul. Wiejskiej.

1.1. Roboty budowlane będące przedmiotem nadzoru opisują dokumentacje, które Zamawiający zamieścił na stronie https://ezamowienia.gov.pl www.bip.umlazy.finn.pl - zmówienia publiczne w postępowaniu na wykonanie robót budowlanych objętych zakresem niniejszego zamówienia.

1.2. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 6 B do SWZ, tj. Projekt umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71540000-5 - Usługi zarządzania budową

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71318000-0 - Inżynieryjne usługi doradcze i konsultacyjne

71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego

79131000-1 - Usługi w zakresie dokumentów

4.5.5.) Wartość części: 183455,28 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
W dniu 09.05.2024r., do upływu terminu składania ofert, Zamawiający otrzymał 6 (sześć) ofert przetargowych. Na realizację zadania zamierza przeznaczyć kwotę brutto w wysokości 5 761 731,82 zł.

Wykonawca z najwyższą ilością przyznanych punktów, tj. GRUPA AMB BUDOWNICTWO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Sosnowa 6, 29-105 Oleszno - złożył ofertę na kwotę brutto: 8 669 224,50 zł.

Różnica pomiędzy kwotą przeznaczoną na sfinansowanie realizacji zadania a ofertą w/w firmy wynosi: 8 669 224,50 – 5 761 731,82 = 2 907 492,68 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację do ceny najkorzystniejszej oferty.

UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 1 na podstawie art. 255 pkt 3) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8669224,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9985140,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
W dniu 09.05.2024, do upływu terminu składania ofert, Zamawiający otrzymał 3 (trzy) oferty przetargowe. Na realizację zadania zamierza przeznaczyć kwotę brutto w wysokości 225 650,00 zł.

Kwota najkorzystniejszej oferty na zadanie nr 2 złożona przez Wykonawcę KIEROWNIK BUDOWY Wojciech Ciejka, ul. Łanowa 41L, 32-050 Skawina wynosi 76 260,00 zł brutto i nie przekracza kwoty przeznaczonej na realizację (w ramach zadania), ale przekracza w stosunku do kwoty ogółem przeznaczonej na realizację inwestycji.

Suma kwot najkorzystniejszych ofert na zadanie nr 1 i zadanie nr 2 wynosi: 8 669 224,50 + 76 260,00 = 8 745 484,50 zł brutto. Kwota funduszy przeznaczonych na realizację tego zadania inwestycyjnego (ustalona na podstawie Promesy wstępnej i dodanego wkładu własnego Gminy) wynosi 5 987 381,82 zł brutto. Różnica wynosi: 2 758 102,68 zł brutto.

W związku z koniecznością unieważnienia postępowania w zakresie zadania nr 1, Zamawiający zmuszony jest unieważnić również postępowanie w zakresie zadania nr 2. Unieważnienie wynika z bezpośredniego powiązania: merytorycznego, formalnego i finansowego obydwóch zadań.
W przypadku braku możliwości zawarcia umowy dla zadania podstawowego(zadanie nr 1), nie ma podstaw do kontynuacji postępowania i doprowadzenie do podpisania umowy na zadanie nr 2 polegające na nadzorze zadania podstawowego. W tej sytuacji prowadzenie postępowania w zakresie zadania nr 2 stało się bezprzedmiotowe.

UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 2 na podstawie art. 255 pkt 3) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 76260,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 152250,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.