Ogłoszenie z dnia 2021-12-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00072364/01 - Wynik z dnia 2022-03-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna w zakresie górnictwa węglowego i niewęglowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006746410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nowy Świat 6/12
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@arp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.arp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa prawna w zakresie górnictwa węglowego i niewęglowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc57d3b0-581e-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00322618
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zakupy.arp.pl/app/login3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zakupy.arp.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej Marketplanet OnePlace https://zakupy.arp.pl/app/login
2. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy Zakupowej, procesu zakładania konta i logowania się zostały zawarte w instrukcji udostępnionej na platformie w zakładce: „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w aktach wykonawczych do Pzp.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 100 MB.
5. Zalecane formaty plików: .pdf, .doc, .xlsx, .zip.
6. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne opisano w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w zał. nr 5 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 7 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w zał. nr 5 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 7 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/35/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 50000,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz zamawiającego, z wyłączeniem bieżącej obsługi prawnej, w sprawach dotyczących górnictwa węglowego i niewęglowego w tym udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii i informacji prawnych, ocen, ekspertyz, analiz na zlecenie kierowane przez ARP S.A. w szczególności w przedmiocie:
1) stosowania przepisów ustawy z dnia 07.09.2007 r. o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego oraz innych ustaw z zakresu sektora węgla kamiennego;
2) stosowania przepisów ustawy z dnia 30.08.2013 r. o dotacji przeznaczonej dla niektórych podmiotów;
3) stosowania przepisów ustawy z dnia 29.06.1995 r. o statystyce publicznej;
4) stosowania przepisów ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych;
5) doradztwa w zakresie interpretacji i stosowania przepisów ustawy z dnia 09.06.2011 r. prawo geologiczne i górnicze;
6) stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych;
7) zbywania i nabywania kopalń, zakładów górniczych lub ich oznaczonych części;
8) stosowania ustawy prawo geologiczne i górnicze w zakresie likwidacji kopalń i naprawiania szkód wywołanych ruchem zakładu górniczego;
9) stosowania przepisów dotyczących ochrony środowiska;
10) stosowania przepisów dotyczących restrukturyzacji zatrudnienia w likwidowanych kopalniach w tym rent wyrównawczych, wypłat świadczeń osłonowych oraz aktywizujących dla pracowników przedsiębiorstw górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował
dwoma kryteriami
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 65
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, o których mowa w warunku udziału w postępowaniu określonym w Rozdziale XXI ust. 1 pkt 2 SWZ
4.3.6.) Waga: 35
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:1) wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje min. trzy zlecenia/usługi polegające na świadczeniu pomocy prawnej w sprawach z zakresu tematyki prawa geologicznego i górniczego lub z zakresu tematyki przepisów ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego oraz innych ustaw z zakresu sektora węgla kamiennego, lub z zakresu tematyki finansów publicznych obejmujących zagadnienia Rozdziału 5 ustawy o finansach publicznych „Wykonanie ustawy budżetowej”. Zlecenia/usługi mogą/mogły być realizowane w ramach jednej lub wielu umów o pomoc prawną na rzecz zamawiających;
2) wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia min. jedną osobę posiadającą uprawnienia adwokata lub radcy prawnego, lub uprawnienia prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie w świadczeniu pomocy prawnej w sprawach związanych ze stosowaniem ustawy prawo geologiczne i górnicze, ustawy o finansach publicznych w szczególności Rozdziału 5 „Wykonanie ustawy budżetowej” i ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki mogą zostać spełnione przez jednego wykonawcę lub łącznie przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu może polegać na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 3 do SWZ).
2. Oświadczenie każdego wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 3 do SWZ).
3. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 3 do SWZ) - w przypadku polegania na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykazu zleceń/usług wykonanych lub nadal wykonywanych w okresie ostatnich 8 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zlecenia/usługi te zostały wykonane / są nadal wykonywane.
2. Dowodów określających, czy zlecenia/usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami są:
a) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zlecenia/usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
b) jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a) - oświadczenie wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3. Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (zał. nr 6 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna).2. Oświadczenie każdego wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu.
3. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określone w załączniku nr 7 do SWZ "Projekt umowy".7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://zakupy.arp.pl/app/login
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-13 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:1. cena brutto za jedną godzinę - 65%.
W kryterium tym zostanie zastosowany wzór:
(najniższa cena brutto za 1 godz. / cena brutto za 1 godz. badanej oferty) x 100 pkt
x 65%.
2. kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia,
o których mowa w warunku udziału w postępowaniu określonym w Rozdziale XXI ust. 1 pkt 2 SWZ - 35%. W kryterium tym punkty zostaną przyznane w następujących sposób:
1) za posiadany stopień/tytuł naukowy - max 5 pkt
a) za stopień naukowy „doktor lub dr hab.” nauk prawnych - 4 pkt,
b) za tytuł naukowy „profesor” nauk prawnych - 5 pkt.
UWAGA: Zamawiający informuje, że ww. podkryterium nie można uzyskać większej liczby punktów niż w nim wskazane, tj. w przypadku skierowania do realizacji zamówienia kilku osób posiadających stopień/tytuł naukowy, oferta i tak otrzyma maksymalnie 4 lub 5 punktów.
2) za posiadane doświadczenie w sprawach z zakresu górnictwa węglowego
i niewęglowego - łącznie 30 pkt, w tym za:
a) doradztwo, sporządzanie opinii lub ekspertyz - min. 2 zlecenia/usługi wykonane w ciągu ostatnich 5 lat od upływu terminu składania ofert, w zakresie interpretacji i stosowania przepisów ustawy z dnia 07.09.2007 r. o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego oraz innych ustaw z zakresu sektora węgla kamiennego (wymagane jest wskazanie przedmiotu i podmiotu, na rzecz którego wykonano zlecenie/usługę) - 5 pkt;
b) doradztwo, sporządzenie opinii lub ekspertyz - min. 1 zlecenie/usługa wykonane/a w ciągu ostatnich 5 lat od upływu terminu składania ofert,
w zakresie interpretacji i stosowania przepisów ustawy z dnia 30.08.2013 r.
o dotacji przeznaczonej dla niektórych podmiotów (wymagane jest wskazanie przedmiotu i podmiotu, na rzecz którego wykonano zlecenie/usługę) - 2 pkt;
c) doradztwo, sporządzenie opinii lub ekspertyz - min. 2 zlecenia/usługi wykonane w ciągu ostatnich 5 lat od upływu terminu składania ofert, w zakresie interpretacji i stosowania przepisów ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (wymagane jest wskazanie przedmiotu i podmiotu, na rzecz którego wykonano zlecenie/usługę) - 10 pkt;
d) doradztwo, sporządzenie opinii lub ekspertyz - min. 2 zlecenia/usługi wykonane w ciągu ostatnich 5 lat od upływu terminu składania ofert, w zakresie interpretacji i stosowania przepisów ustawy z dnia 09.06.2011 r. prawo geologiczne i górnicze (wymagane jest wskazanie przedmiotu i podmiotu, na rzecz którego wykonano zlecenie/usługę) - 13 pkt.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Świadczenie usług pocztowych dla Agencji Mienia Wojskowego Oddziału Regionalnego w Szczecinie
- Przebudowa pomieszczenia 147 w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej w Warszawie przy pl. Politechniki 1 na potrzeby Biura Komunikacji i Promocji, numer referencyjny ZP.RB.SE.8.2024.
- DOSTAWA MATERIAŁÓW STOLARSKICH
- Dostawa materiałów popularyzacyjnych.
- Zakup i dostawa odzieży ratowniczej, odzieży roboczej, obuwia roboczego oraz zakup i sukcesywna dostawa fartuchów lekarskich oraz bluz polar
- Dostawa produktów leczniczych określonych w 2 pakietach.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usług prawno-podatkowych na rzecz Startupów będących w inkubacji w ramach projektu Wschodni Akcelerator Biznesu 2"
- KOMPLEKSOWA OBSŁUGA PRAWNA ODDZIAŁU GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD W GDAŃSKU
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.