eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ślesin › Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji - USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną



Ogłoszenie z dnia 2024-05-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚLESIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kleczewska, 15

1.5.2.) Miejscowość: Ślesin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-561

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@slesin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/904657

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ea55639a-fe2a-11ee-885b-8267c0608453

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00320592

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00084122/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji - USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną

1.1.8 Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji - USC

1.1.9 Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji - USC

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00296144

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.2.5.TP.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiot zamówienia stanowi Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną, podzielona na poniższe etapy prac:
-Etap I: Realizowany w ramach otrzymanej wstępnej promesy dofinansowania inwestycji z rządowego funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych NR Edycja6PGR/2023/2214/PolskiLad nazwa inwestycji: „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną”.
Etap obejmuje wykonanie:
a) rozbudowy budynku zespołu Szkolno-Przedszkolnego przy ul. Młodzieżowej 1 w Ślesinie o bibliotekę publiczną jako obiekt parterowy, niepodpiwniczony,
z dachem płaskim wraz z wyposażeniem budynku.
b) roboty budowlane związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania
budynku biblioteki na budynek administracji przy ul. Kleczewskiej 15 w Ślesinie wraz z wyposażeniem budynku.
-Etap II: Realizowany w ramach otrzymanej wstępnej promesy dofinansowania inwestycji z rządowego programu odbudowy zabytków NR: RPOZ/2022/80/PolskiLad nazwa inwestycji: „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC.
Etap obejmuje roboty budowlane związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji przy ul. Kleczewskiej 15 w Ślesinie.
-Etap III: Realizowany w ramach otrzymanej wstępnej promesy dofinansowania inwestycji z rządowego programu odbudowy zabytków NR: Edycja 2RPOZ/2023/629/PolskiLad nazwa inwestycji: „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC”.
Etap obejmuje roboty budowlane związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji przy ul. Kleczewskiej 15 w Ślesinie oraz wyposażenie budynku.
UWAGA!
Budynek objęty przebudową i zmianą sposobu użytkowania zlokalizowany w Ślesinie przy ul. Kleczewskiej 15, z uwagi na reprezentowane historyczne wartości architektoniczne ujęty został w gminnej ewidencji zabytków, a tym samym podlega on prawnej ochronie konserwatorskiej zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021 r. poz. 710 ze zm.).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określony został w dokumentacji projektowej, przedmiarach oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.
1.1Wykonawca zobowiązany będzie:
1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz SWZ;
2)wykonywać prace z uwzględnieniem potrzeb dostępności dla osób niepełnosprawnych;
3)realizując prace dotyczące budynku obecnej biblioteki przeznaczonej do zmiany sposobu jej użytkowania na budynek administracji – USC, bezwzględnie przestrzegać zapisów ustawy o ochronie zabytków i opieka na zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.);
4)z uwagi na wykonywanie części prac w obrębie budynku:
a)szkoły podstawowej w trakcie roku szkolnego, prace prowadzić w taki sposób by zapewnić bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli oraz innych osób przebywających na terenie placówki oświatowej,
b)Urzędu Miasta i Gminy Ślesin, prace prowadzić w taki sposób by zapewnić bezpieczeństwo osób przebywających na terenie przyległym, w tym parkingu przy budynkach;
5)zorganizować prace w taki sposób aby możliwe było przeprowadzenie egzaminów końcowych w przyległym budynku szkoły podstawowej;
6)prace prowadzić w taki sposób by umożliwić korzystanie z parkingów przy budynkach, z wyłączeniem części parkingu przy budynku szkoły podstawowej w obrębie którego będą prowadzone prace;
7)dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym;
8)niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 60 dni licząc od dnia przekazania placu budowy poinformować Zamawiającego na piśmie o zgromadzeniu /lub zawarciu umów na zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania, obejmujących w szczególności:
a)stolarkę okienną i drzwiową,
b)materiały na pokrycie dachów,
c)materiały ścienne na ściany konstrukcyjne i działowe,
d)stal zbrojeniowa,
e)płytki terakotowe z zaprawą klejową,
f)wełna mineralna na termoizolację dachów,
g)platforma dźwigowa (winda),
tj. materiałów, które Wykonawca może zgromadzić na placu budowy lub własnym placu, jeszcze przed rozpoczęciem prac.
Przedkładana informacja musi zawierać dowody na spełnienie tego warunku;
9)używać materiały i urządzenia do wybudowania:
a)oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albo
b)umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo
c)oznakowane znakiem budowlanym,
d)materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty;
e)wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021 poz. 1213) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB.
10)utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia;
11)zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;
12)postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54);
13)przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);
14)usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę;
15)przed zgłoszeniem do odbioru wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania;
16)zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac wraz z potwierdzeniem tego wykonania przez inspektora nadzoru i uczestniczyć w ich odbiorze;
17)przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126).
1.2. Wymagany minimalny okres gwarancji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres gwarancji będzie punktowany w ramach kryterium oceny ofert.
1.3. Warunki płatności i Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr: 5 do SWZ;
1.4. Źródła finansowania:
1) środki własne Gminy Ślesin,
2) środki pozyskane w ramach dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych nr:
a) Edycja6PGR/2023/2214/PolskiLad – „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC wraz z rozbudową budynku szkoły o bibliotekę publiczną”;
b) RPOZ/2022/80/PolskiLad – „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC”;
c) Edycja2RPOZ/2023/629/PolskiLad – „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku biblioteki na budynek administracji – USC”.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45262700-8 - Przebudowa budynków

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45453100-8 - Roboty renowacyjne

45212350-4 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
1) Zgodnie z art. 260 ust. 1 ustawy Pzp
„O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub zostali zaproszeni do negocjacji – podając uzasadnienie faktyczne i prawne”.
2) Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
3) W związku z art. 266 ustawy Pzp:
„Do przygotowania i prowadzenia przez zamawiających publicznych postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne stosuje się przepisy działu II, z wyjątkiem przepisów art. 83, art. 86, art. 87 ust. 3, art. 88-90, art. 97 ust. 2, art. 124, art. 125 ust. 2 i 6, art. 126, art. 127 ust. 1, art. 129, art. 130, art. 132-188, art. 220, art. 227 ust.1, art. 257, art. 264 i art. 265, chyba że przepisy niniejszego działu stanowią inaczej.

Uzasadnienie faktyczne:
1) W niniejszym postępowaniu do terminu składania ofert tj. 09.05.2024 r godz. 09:30 wpłynęła 1 oferta złożona przez Wykonawcę Firma E.J. TRANS Jarosław Wilczek, Mikorzyn 17, 62-561 Ślesin, cena oferty: 4.183.522,01 zł, w tym:
- Etap I: 2.500.984,30 zł,
- Etap II: 773.688,85 zł,
- Etap III: 908.848,86 zł.
2) Zamawiający zgodnie z art. 222 ust 4 ustawy Pzp, przed otwarciem ofert udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynoszącą 3.877.549,00 zł (brutto).
3) Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp z uwagi na fakt, iż kwota oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Ponadto zamawiający nie ma możliwości jej zwiększenia do kwoty zaoferowanej przez Wykonawcę.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.