eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Karczmiska Pierwsze › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 6 200 000,00 zł, który przeznaczony zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Karczmiska.



Ogłoszenie z dnia 2021-12-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 6 200 000,00 zł, który przeznaczony zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu gminy Karczmiska.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Karczmiska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019684

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Centralna 17

1.5.2.) Miejscowość: Karczmiska Pierwsze

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-310

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 81 8287026

1.5.8.) Numer faksu: 818287026 w. 25

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.karczmiska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.karczmiska.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pzp.karczmiska.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 6 200 000,00 zł, który przeznaczony zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu gminy Karczmiska.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6d5a0604-3bd2-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00320000

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00253623/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GPI.271.6.2021.GM

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 869659,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Nazwa zamówienia.
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 6 200 000,00 zł, który przeznaczony zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Karczmiska”.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
1) Kwota kredytu – 6 200 000,00 zł (słownie: sześć milionów dwieście tysięcy zł 00/100).
2) Okres kredytowania – od dnia zawarcia umowy do 30 listopada 2035 r.
3) Okres karencji przy spłacie kapitału – do 31 maja 2022 r.
4) Uruchomienie kredytu – w ciągu maksymalnie 10 dni roboczych (zgodnie z drugim kryterium oceny ofert) od wydania dyspozycji przez Zamawiającego.
5) Spłata kapitału – w 49 ratach w okresie od 31.05.2022 r. do 30.11.2035 r., w następujących terminach i kwotach:

Kredyt w kwocie 6 200 000,00 zł

Lp. Data spłaty Wysokość raty kapitału (w zł)
1. 31.05.2022 20 000,00
2. 31.05.2023 20 000,00
3. 29.02.2024 40 000,00
4. 31.05.2024 30 000,00
5. 31.08.2024 40 000,00
6. 28.02.2025 50 000,00
7. 31.05.2025 100 000,00
8. 31.08.2025 100 000,00
9. 30.11.2025 100 000,00
10. 28.02.2026 100 000,00
11. 31.05.2026 150 000,00
12. 31.08.2026 100 000,00
13. 30.11.2026 150 000,00
14. 28.02.2027 100 000,00
15. 31.05.2027 150 000,00
16. 31.08.2027 100 000,00
17. 30.11.2027 150 000,00
18. 29.02.2028 100 000,00
19. 31.05.2028 150 000,00
20. 31.08.2028 100 000,00
21. 30.11.2028 150 000,00
22. 28.02.2029 150 000,00
23. 31.05.2029 150 000,00
24. 31.08.2029 150 000,00
25. 30.11.2029 150 000,00
26. 28.02.2030 150 000,00
27. 31.05.2030 150 000,00
28. 31.08.2030 150 000,00
29. 30.11.2030 150 000,00
30. 28.02.2031 150 000,00
31. 31.05.2031 150 000,00
32. 31.08.2031 150 000,00
33. 30.11.2031 150 000,00
34. 29.02.2032 150 000,00
35. 31.05.2032 150 000,00
36. 31.08.2032 150 000,00
37. 30.11.2032 150 000,00
38. 28.02.2033 150 000,00
39. 31.05.2033 150 000,00
40. 31.08.2033 150 000,00
41. 30.11.2033 150 000,00
42. 28.02.2034 150 000,00
43. 31.05.2034 150 000,00
44. 31.08.2034 150 000,00
45. 30.11.2034 150 000,00
46. 28.02.2035 150 000,00
47. 31.05.2035 150 000,00
48. 31.08.2035 150 000,00
49 30.11.2035 150 000,00
RAZEM 6 200 000,00
6) Oprocentowanie kredytu liczone będzie od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, w oparciu na zmienną stawkę WIBOR 3M za okres 3 miesięcy poprzedzających okres, za który są naliczane plus stała marża banku.
7) Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 02.11.2021 r., oraz datę udzielenia kredytu – 30.11.2021 r.
8) Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok liczy365/366 dni.
9) Odsetki od kredytu naliczone są w kwartalnych okresach obrachunkowych i płatne na podstawie zawiadomienia od Wykonawcy – w terminie na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 31.12.2021 r.
10) Marża Wykonawcy nie może ulec zwiększeniu w czasie trwania umowy.
11) Wykonawca dopuszcza przeznaczenie środków kredytu na refundację wydatków już poniesionych w 2021 r.
12) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty całości lub części kredytu, po uprzednim zawiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty, w terminie 7 dni przed jej realizacją oraz możliwość zmiany kwot spłaty rat kapitałowych kredytu w ramach ustalonych lat kredytowania, bez naliczania przez Wykonawcę z tego tytułu prowizji rekompensacyjnej. Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu.
13) Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń. Odsetki, prowizje oraz inne opłaty banku będą naliczane wyłącznie od wykorzystanej kwoty kredytu.
14) Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie. Kredyt nie może być obciążony żadnymi innymi opłatami.
15) Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN).
16) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika gminy na wekslu i deklaracji wekslowej.
17) Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia zabezpieczenia w formie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc.
18) Dokumenty dotyczące sytuacji finansowej Gminy Karczmiska, tj. uchwała budżetowa, uchwały i zarządzenia zmieniające budżet, sprawozdania budżetowe oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Karczmiska – link https://ugkarczmiska.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6.

III. Wymagania, o których mowa w art. 95 Pzp.
1. Zgodnie z art. 95 ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
2. Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na cały okres realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę co najmniej jednej osoby wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, tj.:
a) Sporządzanie i wydawanie wyciągów bankowych,
b) Otwieranie i zamykanie rachunku kredytu,
c) Wydawanie zaświadczeń, opinii i historii prowadzenia rachunku kredytu,
d) Uruchamiania transz kredytu.
3. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań o których mowa art. 95 ustawy Pzp:
a) w terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy oraz na każde żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym od dnia otrzymania wezwania, wykonawca lub podwykonawca przedstawi zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby lub osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; lub poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
b) w przypadku wątpliwości, czy osoby realizujące zamówienie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zamawiający może powiadomić właściwy inspektorat pracy, celem przeprowadzenia czynności kontrolnych,
c) wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania osoby lub osób przy realizacji przedmiotu umowy w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia wykonywania przedmiotu umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, wykonawca zobowiązuje się, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy z zatrudnioną osobą, do zatrudnienia na to miejsce innej osoby posiadającej tożsamą wiedzę i doświadczenie do wykonywania usług. W przypadku zmiany zatrudnionych w trakcie realizacji umowy wykonawca ma obowiązek przedstawić aktualny wykaz w terminie 3 dni od dnia dokonania zmiany osób wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2 lit. a). Zmiany te nie stanowią zmiany niniejszej umowy.
4. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp:
a) w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osoby lub osób na umowę o pracę lub nieprzedstawienia zamawiającemu na jego żądanie wykazów osób zatrudnionych wraz z oświadczeniem o którym mowa w pkt 2 lit. a), wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 100 zł za każdy dzień opóźnienia.
b) kara będzie naliczana za rozpoczęty dzień, w którym wykonawca nie wypełnił zobowiązania.
5. Ww. wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 711524,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1011909,99 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 711524,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy Ziemi Łowickiej z siedzibą w Łowiczu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8340000658

7.3.3) Ulica: Stary Rynek 18

7.3.4) Miejscowość: Łowicz

7.3.5) Kod pocztowy: 99-400

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 236765,57 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2021-12-16 do 2035-11-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zgodnie z ust. 2 pkt 12 opisu przedmiotu zamówienia, który brzmi następująco: "Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w całości bez konieczności zapłaty z tego tytułu odsetek i innych obciążeń. Odsetki, prowizje oraz inne opłaty banku będą naliczane wyłącznie od wykorzystanej kwoty kredytu", Zamawiający zawarł umowę na kredyt w kwocie 3 200 000,00 PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.