eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konin › Remont monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego w Sądzie Rejonowym w Koninie przy ul. Fryderyka Chopina 28.



Ogłoszenie z dnia 2022-08-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego w Sądzie Rejonowym
w Koninie przy ul. Fryderyka Chopina 28.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Koninie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323967

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Fryderyka Chopina 28

1.5.2.) Miejscowość: Konin

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-510

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.7.) Numer telefonu: 63 240 47 02

1.5.8.) Numer faksu: 63 219 57 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konin.sr.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.konin.sr.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.ms.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Sąd

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego w Sądzie Rejonowym
w Koninie przy ul. Fryderyka Chopina 28.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a96e35e5-e7bd-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00319003

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00065690/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Wykonanie remontu monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego – wymiana istniejącego analogowego systemu telewizji dozorowanej CCTV w budynku Sądu Rejonowego w Koninie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00200996/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OA.225-2/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 552584,70 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 287797,23 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na wykonaniu remontu monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego w Sądzie Rejonowym w Koninie – ETAP 1, zakres 1 i 2 z posiadanej dokumentacji projektowo - kosztorysowej (z wyłączeniem prac polegających na wymianie okablowania i poprowadzeniu tras kablowych). Remont będzie obejmował teren wokół budynku, główne ciągi komunikacyjne oraz wskazane pomieszczenia. Podgląd systemu będzie udostępniony dla administratora w pomieszczeniu ochrony (portierni obiektu).
UWAGA!
Zamawiający w 2021 r. wykonał prace remontowe wyszczególnione w Etapie I zakres 1 dokumentacji projektowo – kosztorysowej polegające na:
- wymianie okablowania istniejącego analogowego systemu telewizji dozorowej CCTV,
- poprowadzeniu tras kablowych,
- dostawie adapterów do istniejących kamer IP – 10szt.,
- odłączeniu, czyszczeniu i podłączeniu do nowego oprzewodowania istniejących kamer IP.

Wykonawca nie wycenia w ofercie prac z Etapu I zakres 1 dokumentacji projektowej (przedmiar robót), dotyczących:
- okablowania LAN, okablowania LAN II,
- okablowania elektrycznego,
- tras kablowych, tras kablowych II,
- odłączenia, czyszczenia i podłączenia do nowego oprzewodowania istniejących kamer IP – 13 szt.
- dostawy adapterów – 12 szt.
- prac towarzyszących.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt. 6 i art. 255 pkt. 2 w związku z art. 226 ust. 1 pkt. 5, kierując się dyspozycją art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. PZP unieważnia postępowanie.
Na etapie badania i oceny ofert Zamawiający zauważył, iż w przedmiotowym postępowaniu wystąpiła omyłka, polegająca na udostępnieniu błędnie sporządzonej dokumentacji projektowej. Przygotowana dokumentacja projektowo - kosztorysowa zawiera wady w postaci wskazania błędnej ilości kamer i adapterów dla etapu I zakres 1 i 2 dokumentacji. W obecnym stanie zmiana dokumentacji projektowej spowoduje zmianę opisu przedmiotu zamówienia oraz przeprowadzenie robót budowlanych o innym zakresie. Ta okoliczność jest przesłanką do unieważnienia postępowania wynikającą z art. 255 pkt. 6 PZP. Stwierdzona przez Zamawiającego wada jest niemożliwa do usunięcia w tym postępowaniu
Uzasadnienie faktyczne i prawne w oparciu o art. 255 pkt 2 PZP:
1) Oferta nr 1 to oferta Wykonawcy - LOKER Mariusz Szczap, ul. Dmowskiego 3, 62-500 Konin, Podstawa odrzucenia : art. 226 ust. 1 pkt. 5 PZP. Wykonawca w formularzu ofertowym w tabeli zaoferował jako kamerę motor zoom z analizą obrazu dwa rodzaje kamer „wg potrzeb oraz wybrania najlepszego rozwiązania sposobu mocowania”. Wykonawca w tym miejscu miał jednoznacznie wykazać rodzaj kamery jaką zainstaluje zgodnie z SWZ. Tak uzupełniona tabela wskazuje, że Wykonawca zainstaluje jedną lub drugą kamerę, przez co nie spełnia określonych przez Zamawiającego wymogów, a Zamawiający nie wie jaki dokładnie sprzęt zostanie mu zaoferowany. Zamawiający po zauważeniu błędów w dokumentacji projektowej (początkowo zauważono jedynie błędy w ilości kamer i adapterów w przedmiarze robót i załączniku do projektu technicznego, natomiast uważano, że schemat blokowy i rzuty są poprawne) na podstawie art. 223 ust.1 PZP wezwał Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, poprzez wskazanie ilości poszczególnych rodzajów kamer oraz ilość adapterów jakie przyjął do wyceny złożonej oferty. Wykonawca ten w odpowiedzi na wezwanie najpierw złożył w dniu13.07.2022 r. pismo, w którym zażądał od Zamawiającego: „podania co jest nadrzędne do wyceny - schemat blokowy czy opis projektu, które zawarte są w Załączniku nr 1 do SIWZ (dokumentacja projektowa) Po otrzymaniu informacji od Państwa jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi. Proponujemy abyście Państwo przesłali tabelę z wymaganymi ilościami kamer oraz adapterów, którą wypełnimy i prześlemy niezwłocznie”, a następnie złożył ogólnikowe i niewystarczające wyjaśnienie, z którego nie wynikało, ile kamer przyjął do wyceny i na jakim dokumencie z dokumentacji projektowej bazował przy wycenie oferty. Wykonawca LOKER Mariusz Szczap w odpowiedzi na wezwanie z art. 223 ust. 1 nie udzielił odpowiedzi co do ilości oferowanego sprzętu, a z pisma z dnia 13.07.2022 r. można wywnioskować, że nie wie, ile i jakiego sprzętu powinien przyjąć do sporządzenia oferty.
2) Oferta nr 2 to oferta Wykonawcy - BBH-DUO Usługi Teletechniczne S.C., ul. Żeromskiego 23, 62-530 Posada, Podstawa odrzucenia : art. 226 ust. 1 pkt. 8 PZP. Wykonawca w dniu 04.07.2022 r. w odpowiedzi na wezwanie do złożenia wyjaśnień w tym dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych, złożył krótkie ogólne wyjaśnienie.
W przedłożonych wyjaśnieniach brak jest kompleksowego ujęcia wszystkich niezbędnych kosztów realizacji umowy. Wybrany sposób wyjaśnień kalkulacji ceny czyni je nieweryfikowalnymi, zatem nie ma podstaw, aby uznać, że koszty te w jakikolwiek sposób zostały wyjaśnione. W okolicznościach niniejszych wyjaśnień Zamawiający nie był uprawniony do ponownego wezwania Wykonawcy do wyjaśnień rażąco niskiej ceny, albowiem ze złożonych przez Wykonawcę w dniu 04.07.2022 r. wyjaśnień w zasadzie nic nie wynika w zakresie zaoferowanej ceny i nie przedstawiono żądanych przez Zamawiającego dowodów wyliczenia ceny.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Szczegółowe przyczyny unieważnienia opisane zostały w informacji o unieważnieniu postępowania, zamieszczonej na stronie prowadzonego postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.