eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowo Podgórne › dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Tarnowo Podgórne wraz z opiekunami do szkół i placówek



Ogłoszenie z dnia 2022-08-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Tarnowo Podgórne wraz z opiekunami do szkół i placówek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tarnowo Podgórne

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258454

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poznańska 115

1.5.2.) Miejscowość: Tarnowo Podgórne

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-080

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 618146221

1.5.8.) Numer faksu: 618146118

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@tarnowo-podgorne.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tarnowo-podgorne.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.tarnowo-podgorne.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Tarnowo Podgórne wraz z opiekunami do szkół i placówek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9410cf0-e58a-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00318663

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009567/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 świadczenie usługi dowozu uczniów niepełnosprawnych z gminy Tarnowo Podgórne do szkół i placówek

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00195730/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WOP.271.24.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 935185,19 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych w zakresie przewozu niepełnosprawnych dzieci z miejsca zamieszkania do szkoły/placówki oświatowej i z powrotem, w dniach w których odbywają się nauki szkolne tj. kiedy odbywają się zajęcia edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze lub uroczystości szkolne, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, wraz z zapewnieniem wykwalifikowanej opieki w czasie transportu.
2. Zamówienie obejmuje okres od 1.09.2022 r. do 31.08. 2023 r.,
3. Zamawiający wymaga, aby przewozy realizowane były „na wyłączność”, tzn. że Zamawiający nie dopuszcza, aby w trakcie realizacji zamówienia w pojeździe znajdowały się inne osoby poza uprawnionymi przez zamawiającego.
4. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić następujące założenia:
1) dziecko powinno być dowiezione do szkoły (przedszkola), w takim czasie, aby mogło rozpocząć zajęcia lekcyjne zgodnie z planem, czas oczekiwania na zajęcia nie może być dłuższy niż 30 minut.
2) rozkłady zajęć lekcyjnych wykonawca obowiązany jest uzyskać z każdej ze szkół przed realizacją zadania oraz każdego roku z dniem rozpoczęcia roku szkolnego.
3) Wykonawca ma obowiązek ustalić, w porozumieniu z Zamawiającym, szczegółowe godziny kursów z osobą wyznaczoną przez dyrektora szkoły i przedszkola oraz rodzicami - opiekunami uczniów (na podstawie tygodniowego planu lekcji uczniów). Wykonawca zapewni każdemu dziecku, na danej trasie, dowóz do szkoły (przedszkola) na czas, jak również powrót do domu. Dziecko powinno przebywać w podróży jak najkrócej, nie dłużej jednak łącznie niż 1 godz. 45 min. dziennie.
4) rozkład przewozów winien uwzględniać przewóz jednorazowo większej liczby dzieci. Kursy przewidujące przewóz tylko jednego - dwojga dzieci dopuszczalne są tylko w przypadkach zlecenia dowozu przez Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający odrębnie ustali harmonogram, trasę przewozu oraz liczbę dzieci. Z początkiem każdego roku szkolnego oraz semestru, a także po każdej zmianie planu zajęć w szkołach powodujących zmianę organizacji dowozu, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu rozkład przewozów. Zamawiający ma prawo wnosić poprawki i uzupełnienia do przedłożonego rozkładu przewozów.
5) zamawiający wymaga bezwzględnie aby w czasie każdego kursu w pojeździe znajdował się opiekun, który będzie czuwał nad bezpieczeństwem dzieci w czasie przewozu.
6) opiekunem dowożonych dzieci musi być osoba pełnoletnia, przygotowana do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych, posiadająca przeszkolenie lub kurs w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, udokumentowane certyfikatem, świadectwem lub innym dokumentem potwierdzającym ukończenie szkolenia, formy doskonalenia lub uzyskania kwalifikacji.
7) pod pojęciem opieka rozumie się zapewnienie warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu uczniów, która jest niezbędna przy tego rodzaju przewozach. Obowiązek sprawowania opieki nad dziećmi następuje w momencie wejścia dziecka do pojazdu (odebranie dziecka od rodziców w miejscu wsiadania i przekazania pracownikowi szkoły/placówki (analogicznie w drodze powrotnej).
8) dowozy mogą odbywać się wyłącznie pojazdami zapewniającymi miejsca siedzące dla wszystkich przewożonych uczniów. Pojazdy muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i warunki techniczne określone odrębnymi przepisami.
9) pojazdy użyte przez Wykonawcę do przewozu dzieci muszą posiadać pasy bezpieczeństwa i spełniać następujące wymagania:
• pojazdy muszą być objęte aktualnym, pełnym ubezpieczeniem (OC, AC, NW dla pasażerów),
• pojazdy muszą być odpowiednio oznakowane,
• pojazdy muszą być sprawne pod względem technicznym,
• dopuszczone do ruchu drogowego i posiadać aktualne badania techniczne,
• w pojazdach muszą być zapewnione właściwe warunki bezpieczeństwa i higieny.
10) na dzień sporządzania SWZ do korzystania z dowozów uprawnione są 45 osoby niepełnosprawne. Wskazana liczba może ulec zmianie. Szkoły i przedszkola położone są na terenie miasta Poznania lub w miejscowościach, w których siedzibę mają specjalistyczne ośrodki, do których uczniowie mają wskazanie. Zamawiający niezwłocznie po podpisaniu umowy przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz uczniów.
11) łączna długość tras do przewozu wynosi szacunkowo 237 652 km w okresie od 1.09.2022 r. do 31.08. 2023 r.,
12) każdy samochód musi być obsługiwany przez kierowcę i opiekuna. Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierowcy i opiekuna,
13) wykonawca będzie wykonywał usługę przewozową przy pomocy pojazdów przeznaczonych konstrukcyjnie do przewozów osób niepełnosprawnych. Wykonawca powinien dysponować co najmniej sześcioma pojazdami wyposażonymi w odpowiednie pasy mocujące wózek; podnośnik, dźwig, platformę lub najazdy; posiadający homologację lub inne dokumenty dopuszczające te urządzenia do transportu osób niepełnosprawnych. Pojazdy przeznaczone do wykonywania tej usługi muszą spełniać wszystkie wymagania bezpieczeństwa przewidziane w przepisach określających warunki i normy przewozu osób niepełnosprawnych i poruszania się po drogach publicznych. Pojazdy na każdej trasie muszą być odpowiednio oznakowane (znak informujący o osobach niepełnosprawnych, znak Stop oraz znak Uwaga Dzieci, wyraźnie widoczny podczas wsiadania i wysiadania uczniów),
14) rozkład jazdy odnośnie wszystkich kursów Wykonawca przekaże do Wydziału Oświaty Urzędu Gminy w Tarnowie Podgórnym,
15) w związku z wytycznymi przeciwepidemicznymi z powodu wystąpienia zagrożenia COVID-19 pracownicy sprawujący opiekę powinni być wyposażeni w środek łączności (np. telefon komórkowy), posiadać aktualne i dostępne w każdym momencie numery telefonów rodziców/prawnych opiekunów oraz środki ochrony osobistej (maski, rękawiczki),
15) Wykonawca musi się stosować do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego - w sprawie wymogów sanitarnych w transporcie zbiorowym do czasu odwołania zagrożenia epidemicznego na terenie Polski,
16) wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób,
17) w okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, a na stopniach wejściowych do pojazdów nie może zalegać lód i nie mogą być śliskie.
18) zamawiający wymaga aby w okresie trwania umowy Wykonawca zapewnił ciągłość usług,
19) wykonawca będzie wykonywał usługę pojazdami samochodowymi przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt. Samochody muszą posiadać widoczne oznakowanie pojazdu z przodu i z tyłu tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej - zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) zamawiający w każdym czasie trwania umowy może skontrolować opiekunów i pojazdy w szczególności w zakresie ich zgodności z zapisami SIWZ oraz wymogami technicznymi umożliwiającymi załadunek i wyładunek osoby niepełnosprawnej. Wykonawca jest zobowiązany wezwanie Zamawiającego udostępnić pojazdy do kontroli przed siedzibą Zamawiającego. Wykonawca, przed rozpoczęciem świadczenia usługi, jest zobowiązany przedstawić wykaz opiekunów wraz z ich kwalifikacjami. W przypadku zmiany opiekuna w trakcie realizacji umowy Wykonawca zawiadamia o tym fakcie Zamawiającego, przedstawiając odpowiednie kwalifikacje.
21) zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu,
w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa,
w szczególności w zgodzie z ustawą z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym (t.j. Dz. U.
z 2021 r. poz. 919) oraz zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.)
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania kontroli pojazdów pod kątem sprawdzenia wszystkich wymogów zawartych w SWZ. Wykonawca jest zobowiązany na wezwanie Zamawiającego udostępnić pojazdy do kontroli przed siedzibą Zamawiającego.
7. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Należy w tym celu wypełnić odpowiedni punkt formularza oferty, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt niewypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi tj. bez udziału podwykonawców.
8. Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495).
Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy : Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem.
8.1. Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności wykonywane przez kierowców i opiekunów.
Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w specyfikacji warunków zamówienia były zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 954790,68 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 954790,68 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 954790,68 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Auto-Service Andrzej Politowicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7821580640

7.3.3) Ulica: Ostrowska 532

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 61-324

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 954790,68 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-09-01 do 2023-08-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.