Ogłoszenie z dnia 2021-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00289040/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-29
- 2021/BZP 00294388/01 - Modyfikacja z dnia 2021-12-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa rotora do pasywnych, aktywnych i wspomaganych ćwiczeń kończyn dolnych dla pacjentów leżących
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. Władysława Biegańskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870298738
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: dr. Ludwika Rydygiera 15/17
1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 566413400
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bieganski.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.bieganski.org
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bieganski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa rotora do pasywnych, aktywnych i wspomaganych ćwiczeń kończyn dolnych dla pacjentów leżących2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a74688a2-5100-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00317667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00042941/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.21 Dostawa urządzenia do terapii ruchowej dla pacjentów leżących
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00289040/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Z/43/PN/21
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 171489,63 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 41860,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa rotora do pasywnych, aktywnych i wspomaganych ćwiczeń kończyn dolnych dla pacjentów leżących zgodnie z formularzem cenowym stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej SWZ oraz opisem technicznym stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszej SWZ.
2. W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1) dostawy urządzenia do siedziby Zamawiającego - Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. Wł. Biegańskiego, ul. Rydygiera 15/17 86-300 Grudziądz oraz jego rozładunku i wniesienia w miejsce
i do pomieszczenia wskazanego przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego,
2) instalacji urządzenia, obejmującej montaż wszystkich elementów wyposażenia urządzenia, które wymagają montażu/złożenia oraz podłączenie urządzenia do niezbędnych dla jego działania instalacji
3) uruchomienia urządzenia oraz dokonania wszystkich innych niezbędnych czynności, których wymagają jego właściwości
4) przeprowadzenia szkolenia dla wyznaczonego personelu medycznego i technicznego Zamawiającego
z zakresu prawidłowej obsługi urządzenia, w miejscu jego instalacji, w dniu dostawy urządzenia, potwierdzonego stosownym protokołem,
5) dostarczenia wraz z urządzeniem, w dniu dostawy, instrukcji obsługi w języku polskim, dokumentacji serwisowej i dokumentów gwarancyjnych wystawionych przez producenta urządzenia,
6) udzielenia gwarancji oraz rękojmi za wady fizyczne urządzenia na warunkach określonych w niniejszej umowie,
7) wykonania w okresie gwarancji przeglądów technicznych. Po wykonaniu wymaganych przeglądów technicznych Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia i przedłożenia Zamawiającemu raportów serwisowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 33158400-6 - Sprzęt do terapii mechanicznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W zakresie przedmiotowego postępowania wszystkie oferty podlegały odrzuceniu (w przedmiotowym postępowaniu złożono tylko 1 ofertę). Podstawę prawną unieważnienia stanowi art. 255 pkt 2) ustawy p.z.p.Uzasadnienie faktyczne i prawne unieważnienia postępowania:
Zamawiający informuje, iż odrzuceniu podlega oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę MEDEN-INMED Sp. z o. o., ul. Wenedów 2, 75-847 Koszalin, ze względu na fakt, że jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, podstawa prawna odrzucenia oferty: art. 226 ust 1 pkt 5) p.z.p.
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia oferty:
Informuje się, iż Zamawiający jednoznacznie wskazał w Rozdziale V ust. 3 SWZ, że: „Oferowany przedmiot zamówienia powinien być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2021 roku, niedemonstracyjny, nie będący przedmiotem ekspozycji, wolny od wad fizycznych
i prawnych, w stanie technicznym zgodnym z dokumentacją załączoną wraz z dostawą. Ponadto
powinien spełniać wymagania jakościowe i właściwości określone przez Zamawiającego oraz producenta danego wyrobu oraz gwarantować funkcjonalność i niezawodność wykorzystania
w zakresie swego przeznaczenia.”, natomiast Wykonawca nie zastosował się do wymagań określonych w SWZ i wskazał w Opisie technicznym stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ
w pozycji pn. „Rok produkcji”, że oferuje przedmiot zamówienia z rokiem produkcji 2022,
co jest niezgodne z wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego w dokumentach zamówienia.
W związku z powyższym bezsprzecznie należy stwierdzić, że treść oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Uwagę należy zwrócić także na Wyrok Krajowej Izby odwoławczej sygn. KIO 1652/19, gdzie wskazano m.in., że: „Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest podstawowym dokumentem kształtującym reguły obowiązujące w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Jej postanowienia są wiążące w równym stopniu, zarówno dla wykonawców biorących udział w postępowaniu, jak i dla zamawiającego, zarówno na etapie składania ofert, jak i na etapie ich oceny. Odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 p.z.p. może mieć miejsce tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy zamawiający ma pewność, że oferta danego wykonawcy jest niezgodna z SIWZ, przy czym postanowienia SIWZ powinny być klarowne…” oraz „Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, zamawiający ma obowiązek odrzucić ofertę, której treść nie odpowiada treści SIWZ, tj. jeżeli oferta została sporządzona niezgodnie
z postanowieniami SIWZ, a niezgodność ta nie może być usunięta w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.” Wskazać należy, że treść art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy p.z.p. cytowanego w wyroku jest odwzorowaniem obecnie obowiązującego przepisu art. 226 ust. 1 pkt 5).
Zgodnie z nadal aktualną tezą Wyroku Krajowej Izby odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 24 października 2013 r. sygn. KIO 2402/13: ,,Przepis art. 87 ust. 2 pkt 3 p.z.p. nie daje możliwości poprawienia jakichkolwiek odstępstw treści oferty od treści SIWZ. Niezgodności będące skutkiem celowych i świadomych działań wykonawcy, nie są omyłkami, a zatem nie mogą zostać usunięte z zastosowaniem art. 87 ust. 2 pkt 3 p.z.p. Wszelkie zamierzone działania wykonawcy, powodujące niezgodność jego oferty
z treścią SIWZ, nie wpisują się w hipotezę normy art. 87 ust. 2 pkt 3 p.z.p. Dla takich odstępstw nie ma ona w ogóle zastosowania”. Wskazać należy, że treść art. 87 ust. 2 pkt 3) ustawy p.z.p. cytowanego w wyroku jak powyżej stanowi zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami art. 223 ust. 2 pkt 3), którego treść pozostała bez zmian.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający jest zobowiązany do odrzucenia oferty na mocy art. 226 ust 1 pkt 5) ustawy p.z.p.
W związku z powyższym obowiązkiem Zamawiającego jest unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „dostawę rotora do pasywnych, aktywnych i wspomaganych ćwiczeń kończyn dolnych dla pacjentów leżących” (znak sprawy: Z/43/PN/21) na mocy art. 255 pkt 2) ustawy p.z.p.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 53298,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 53298,00 PLN
INNE PRZETARGI Z GRUDZIĄDZA
- Naprawa podziemnego dwupłaszczowego zbiornika paliwowego o poj. 25 m3 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu - 37/2024
- Konserwacja elementów strzelnicy typu "B" w kompleksie wojskowym przy ul. Dworcowej 6A w Grupie gm. Dragacz oraz przy ul. Targowej w Brodnicy - sprawa numer 39/2024
- Remont instalacji elektrycznej i odgromowej w części budynku nr 28 w kompleksie wojskowym przy ul. Hallera 62 w Grudziądzu - sprawa numer 38/2024
- Budowa obiektu usługowo-handlowego wraz z infrastrukturą techniczną na potrzeby marketu ALDI zlokalizowanego przy ul. Ks. Dr Władysława Łęgi, na terenie działki niezabudowanej o nr 378/4, obręb 132
- Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. "Rozbudowa budynku PSM I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Grudziądzu o salę koncertową"
- Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej nr 1388C Łasin - Mędrzyce -Lisnowo w km 2+300 do 3+070 o długości 0,770 km w miejscowości Bogdanki
więcej: przetargi w Grudziądzu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.