Ogłoszenie z dnia 2021-12-15
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00262196/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na częściowe pokrycie deficytu budżetu gminy Osielsko w roku 2021
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Osielsko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350688
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szosa Gdańska 55A
1.5.2.) Miejscowość: Osielsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-031
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 52 324 18 64
1.5.8.) Numer faksu: 52 324 1803
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@osielsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.osielsko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.bip.osielsko.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego na częściowe pokrycie deficytu budżetu gminy Osielsko w roku 20212.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ce759fde-4135-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00316513
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000835/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Kredyt długoterminowy na finansowanie planowanego deficytu budżetowego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00262196/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IiZP.271.U.7.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 656181,17 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego na częściowe pokrycie deficytu budżetu gminy Osielsko w roku 2021
1) Wysokość kredytu: 10.000.000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).
2) Kredyt postawiony zostanie do dyspozycji Zamawiającego w terminie do 7 dni od podpisania umowy.
3) Kredyt pobierany będzie na wniosek Zamawiającego w jednej transzy:
- do dnia 17 grudnia 2021 r. w wysokości 10.000.000,00 zł
4) Zamawiający zobowiązuje się rozpocząć spłatę kredytu od 31.01.2022 r. i zakończyć 31.12.2024 r.
5) Zamawiający zobowiązuje się rozpocząć spłatę odsetek od 31.12.2021 r.
6) Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu oraz odsetki w terminach określonych w umowie kredytowej. Raty kapitału jak i odsetek płatne będą w okresach miesięcznych z ratą płatną ostatniego dnia każdego miesiąca (z zastrzeżeniem punktu 13). Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty.
7) Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na pierwszy dzień miesiąca, a jeżeli stawka WIBOR na ten dzień nie jest ustalona lub ogłoszona, przyjmuje się stawkę z najbliższego poprzedniego dnia roboczego) powiększone o stałą marżę Banku. Nie dopuszcza się kapitalizacji odsetek.
8) Prowizja zawierająca wszystkie opłaty związane z uruchomieniem kredytu, stanowi jednorazową opłatę, wyliczaną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu.
8a) Prowizja nie może przekraczać 0,2 % wartości kredytu.
9) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w szczególności z tytułu:
- przedterminowej spłaty kredytu
- niewykorzystania części przyznanego kredytu
- zmiany warunków zawartej umowy
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu bądź części kredytu i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.
11) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich.
12) Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie:
a) prowizja wyrażona w procentach, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna będzie przy wypłacie transz, z zastrzeżeniem pkt. 8a
b) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 02.11.2021 r.).
13) W przypadku spłaty zarówno kapitału jak i odsetek, jeśli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi następnego dnia roboczego po tym terminie.
14) Bank nie będzie pobierał odsetek, kar umownych i innych opłat za spłatę kredytu przed terminem.
15) Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Osielsko wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kodeksu postępowania cywilnego, przy czym koszt tej formy zabezpieczenia pokrywa kredytodawca.
16) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający informuje iż następujące dokumenty finansowe dostępne są na stronie www.bip.osielsko.pl
1. sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie – w zakładce: Budżet Gminy - Finanse i Majątek gminy – Informacje o wykonaniu budżetu; http://bip.osielsko.pl/artykuly/1183/2021;
2. sprawozdanie Rb – N o należnościach - w zakładce: Finanse i Majątek gminy – Informacje o wykonaniu budżetu; http://bip.osielsko.pl/artykuly/1183/2021;
3. sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach - w zakładce: Finanse i Majątek gminy – Informacje o wykonaniu budżetu; http://bip.osielsko.pl/artykuly/1183/2021;
4. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej – w zakładce: Budżet Gminy - Finanse i Majątek gminy – Opinie RIO; http://bip.osielsko.pl/artykuly/901/opinie-rio;
5. uchwała Rady Gminy Osielsko Nr VIII/73/2021 z dnia 14 września 2021 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego http://bip.osielsko.pl/uchwala/17962/uchwala-nr-viii-73-2021 oraz zmiana do powyższej uchwały Nr IX/104/2021 z dnia 19 października 2021 r. - w zakładce: Prawo lokalne – Uchwały Rady Gminy;
http://bip.osielsko.pl/uchwala/18080/uchwala-nr-ix-104-2021;
6. uchwała budżetowa na rok 2021 nr X/80/2020 z dnia 17 grudnia 2020 r. - w zakładce: Budżet; http://bip.osielsko.pl/artykuly/896/budzet-gminy-osielsko, ostatnia zmiana w zakładce: Uchwały Rady Gminy http://bip.osielsko.pl/uchwala/18071/uchwala-nr-ix-95-2021;
7. uchwała Rady Gminy Osielsko X/81/2020 z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Osielsko na lata 2021 - 2031 - w zakładce: Budżet Gminy - Finanse i Majątek – Wieloletnia Prognoza Finansowa; http://bip.osielsko.pl/artykuly/906/wieloletnia-prognoza-finansowa; ostatnia zmiana http://bip.osielsko.pl/uchwala/18072/uchwala-nr-ix-96-2021.
16) Przed podpisaniem umowy Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć:
a) zaświadczenie o nadaniu NIP i REGON
b) dokumenty powołujące Wójta i Skarbnika
c) opinia RIO o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez gminę Osielsko na spłatę zobowiązań.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 197590,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 236011,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 197590,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5540313395
7.3.3) Ulica: H. Kołłątaja 8
7.3.4) Miejscowość: Bydgoszcz
7.3.5) Kod pocztowy: 85-080
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W BYDGOSZCZY
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W BYDGOSZCZY
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 197590,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Nowe Ostrowy w wysokości 1 300 000,00zł
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Kolbuszowa oraz jej jednostek organizacyjnych w latach 2024-2027
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Nekla
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Waganiec
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.