eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zagórów › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań



Ogłoszenie z dnia 2022-08-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAGÓRÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019496

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 4

1.5.2.) Miejscowość: Zagórów

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-410

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umg@zagorow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagorow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1847c871-f6df-11ec-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00316425

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00334605/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00229169/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IKZP.271.15.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 600000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego złotówkowego w kwocie 2.000.000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100).
2. Przeznaczenie kredytu: Sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
3. Rodzaj kredytu: długoterminowy.
4. Okres kredytowania: od dnia uruchomienia I transzy do 2028 r.
5. Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023r.
6. Spłata kredytu:
a) w złotych polskich,
b) kapitał w terminach kwartalnych (spłata w ostatnim dniu kwartału), w kwotach, w wysokości:
 rok 2024 - 400 000,00 zł, (w 4 ratach kwartalnych po 100.000,00 PLN)
 rok 2025 - 400 000,00 zł, (w 4 ratach kwartalnych po 100.000,00 PLN)
 rok 2026 - 400 000,00 zł, (w 4 ratach kwartalnych po 100.000,00 PLN)
 rok 2027 - 400 000,00 zł, (w 4 ratach kwartalnych po 100.000,00 PLN)
 rok 2028 - 400 000,00 zł, (w 4 ratach kwartalnych po 100.000,00 PLN)
Razem : 2 000 000,00 zł,
c) odsetki płatne w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca.
7. Karencja w spłacie odsetek do następnego miesiąca po zawarciu umowy.
8. Wysokość odsetek ustalona będzie każdorazowo w zawiadomieniu przesyłanym przez Wykonawcę.
9. Jeżeli termin płatności kapitału i odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność następuje w ostatni dzień roboczy danego miesiąca.
10. Oprocentowanie zmienne w stosunku rocznym oparte o stawkę WIBOR 3M, powiększoną lub pomniejszona o marżę Wykonawcy.
11. Odsetki będą naliczane od faktycznie wykorzystanego kredytu.
12. Zamawiający określa, jako formę zabezpieczenia kredytu, weksel własny in blanco.
13. Na użytek umowy kredytowej oraz wyliczenia ceny ofertowej przyjmuje się kalendarz rzeczywisty.
14. Kredyt będzie uruchomiany transzami:
- I transza 3 dni po zawarciu umowy – 1 000 000,00 zł
- II transza na żądanie zamawiającego – 1 000 000,00 zł
15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów.
16. Załącznikami do Opisu Przedmiotu Zamówienia, pozwalającymi na ocenę zdolności kredytowej Zamawiającego są:
a) Zaświadczenie o wyborze Burmistrza Gminy Zagórów,
b) Uchwała SO-6/0952/249/2021 w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej na rok 2022
c) Uchwała budżetowa na rok 2022
d) Zestawienie kwot długu oraz obciążeń Gminy Zagórów z tytułu obsługi długu wg stanu przewidywanego na 31.12.2021 rok i założenia na rok 2022
e) Uchwała nr SO-6/0951/432/2022
f) Uchwała nr SO-6/0951/431/2022
g) Zarządzenie nr 23/2022 Burmistrza Gminy Zagórów w sprawie wykonania budżetu Gminy Zagórów za 2021 rok.
h) Rb-27S
i) Rb-28S
j) Rb-N
k) Rb-NDS
l) Rb-Z
m) Uchwała nr SO-8/0954/21/2022 w sprawie opinii o sprawozdaniu o wykonaniu budżetu za rok 2021,
n) Uchwała RM w sprawie zaciągnięcia kredytu
o) Uchwała Nr SO-8/0950/33/2022 w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu,
p) Zestawienie kwot długu budżetu Gminy i Miasta Zagórów
q) Informacja w sprawie podmiotów powiązanych kapitałowo
r) Uchwała SO-6/0957/249/2021 w sprawie wyrażenie opinii o projekcje wieloletniej prognozy finansowej
s) Sprawozdanie RB-NDS za 2020r. oraz IQ2022
t) Sprawozdanie RB-Z za 2022r. oraz IQ2022

17. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, m.in. z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 2187, ze zm.) zwana dalej ustawą Prawo Bankowe.
18. Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki.
19. Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 23 1020 2746 0000 3102 0019 9174 prowadzony przez.
20. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Zagórów ).
21. Okres karencji w spłacie kapitału do 2024 r. Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023r.
22. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.umg@zagorow.pl
23. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.
24. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania IKZP.271.9.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.
25. Zamawiający informuje, iż:
1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;
3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków
5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;
6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;
7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;
8) sytuacja finansowa gminy w 2020 roku oraz w 2021 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.
9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń aniżeli wykazane w WPF;
10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.
26. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2024 - 2028 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Pierwsza wpłata odsetek nastąpi 31.07.2022r.
27. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 9 czerwca 2022 r. w wysokości 6,76 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 30 czerwca 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.
28. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 3M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.
29. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
30. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.
31. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.
32. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.
33. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
34. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
35. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.
36. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 606547,21 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 638731,35 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 606547,21 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK GOSPODARSTWA KRAJOWEGO

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-00-12-372

7.3.3) Ulica: Aleje Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 606547,21 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-29

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.