eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Racibórz › Adm.236-4/2023 REMONT POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY SĄDU REJONOWEGO W RACIBORZU ETAP I Postępowanie nr 2



Ogłoszenie z dnia 2023-07-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Adm.236-4/2023 REMONT POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY SĄDU
REJONOWEGO W RACIBORZU ETAP I Postępowanie nr 2

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Raciborzu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323803

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nowa 29

1.5.2.) Miejscowość: Racibórz

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-400

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@raciborz.sr.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.raciborz.sr.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Adm.236-4/2023 REMONT POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY SĄDU
REJONOWEGO W RACIBORZU ETAP I Postępowanie nr 2

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f9e966b-2567-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00314639

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00519772/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 REMONT POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY SĄDU REJONOWEGO W RACIBORZU ETAP I

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1f9e966b-2567-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim z wykorzystaniem środków
komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Portal Dostępowy | (ezamowienia.gov.pl) pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej zapewnionych portal dostępowy pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
Szczegóły dotyczące środkach do komunikacji znajdują się w rozdziale VIII. SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu prawidłowego korzystania z
usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
1) Komputer PC
a. parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD;
b. zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych:
• MS Windows 7 lub nowszy
• OSX/Mac OS 10.10,
• Ubuntu 14.04
c. Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
d. Chrome 66.0 lub nowsza
e. Firefox 59.0 lub nowszy
f. Safari 11.1 lub nowsza
g. Edge 14.0 i nowsze
albo
2) Tablet/Telefon
a. Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3
b. Przeglądarka Chrome 6.1 lub nowsza
15. Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej
transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
16. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
1) specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
2) format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8;
3) oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do
sekundy.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Sąd Rejonowy w Raciborzu ul. Nowa 29, 47-400 Racibórz reprezentowany przez
Prezesa Sadu Rejonowego w Raciborzu tel. 324594604, adres
prezes@raciborz.sr.gov.pl oraz Dyrektora Sądu Rejonowego w Raciborzu, tel. 32 45-
94-608 adres e-mail: dyrektor@raciborz.sr.gov.pl;
􀀀 Platformy e-Zamówienia jest Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie
(02-676) przy ul. Postępu 17A. Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres
e-mail: uzp@uzp.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Szczegóły znajdują
się w Regulaminie pod adresem Portal Dostępowy | Regulamin (ezamowienia.gov.pl);
2) Inspektorem ochrony danych w Sądzie Rejonowym w Raciborzu jest Pani Joanna Łukaszyk
e-mail: joanna.lukaszyk@raciborz.sr.gov.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, Nr sprawy: ADM.
236-3/2023 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275
pkt 1 ustawy Pzp ;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania
umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
􀀀 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana;
􀀀 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych.
Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu
oraz jego załączników.
􀀀 Na podstawie art. 269 ust. 2 ustawy Pzp w przypadku danych osobowych
zamieszczonych w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa o którym mowa w art. 15
i art. 16 rozporządzenia 2016/679 ( RODO), są wykonywane w drodze żądania
skierowanego do Zamawiającego.
􀀀 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w
art. 18 ust. 2 RODO. Z zastrzeżeniem, że prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze
środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej,
lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego.
􀀀 zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy Pzp tj. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o
których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.53)), zwanego dalej
„rozporządzeniem 2016/679”, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
􀀀 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
􀀀 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
􀀀 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest
art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Adm.236-4/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

potrzeby Sądu Rejonowego w Raciborzu – etap I.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają następujące załączniki:
1) załącznik nr 3 – projektowane postanowienia umowy;
2) załącznik nr 4 – dokumentacja projektowa;
4) Załącznik nr 6 – STWiOR.
UWAGA :
Zamawiający informuje, iż w realizacji Etapu 1 z dokumentacji projektu architektonicznobudowlanego
będzie wykonany tylko:
􀀀 zakres nr 1 określony na stronie 7;
􀀀 zakres nr 2 określony na stronie 7;
􀀀 zakres nr 6 określony na stronie 8;
􀀀 zakres nr 7 określony na stronie 8;
Powyższe zakresy są elementem Zakresu I opisanego w punkcie 5 strony 9.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45216112-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków sądowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia

45262522-6 - Roboty murarskie

45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu

45442100-8 - Roboty malarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-10

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ - punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
wykonał jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie, budowie lub przebudowie
budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych,
jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Dz.U. z 2019r., poz. 1065 ze
zm.) na kwotę minimum 200.000 zł netto
Uwaga: a) Zamawiający określa, że Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w odniesieniu do ww. warunku mogą polegać na zdolnościach tych
wykonawców/wykonawcy, którzy/który wykonają/wykona roboty budowlane.
b) Na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie biorący udział w
postępowaniu składają oświadczenie (część C załącznik nr 2 do SWZ), w którym
określają który Wykonawca będzie realizował dany zakres przedmiotu zamówienia.
2.4.2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą
lub osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, które zostaną
skierowane do jego realizacji, tj. co najmniej jedną osobą posiadającą:
a) uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych która pełnić będzie funkcję kierownika robót,
oraz posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji
kierowania robót/budowy.
b) uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych która pełnić
będzie funkcję kierownika robót oraz posiadająca co najmniej 5 letnie doświadczenie
zawodowe w pełnieniu funkcji kierowania robót/budowy.
Uwaga:
a) Wskazane wyżej osoby pełniące funkcje kierownika robót muszą posiadać
uprawnienia budowlane zgodne z ustawą Prawo budowlane lub odpowiadające im
ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz być zrzeszone we właściwym samorządzie
zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.00 r. o samorządach
zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551)
zgodnie z prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a
ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą
również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały
uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną
stanowią przepisy ustawy z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
b) Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w odniesieniu do ww. warunku dopuszcza łączne spełnianie warunku
przez Wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na
potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda
następujących podmiotowych środków dowodowych: Wykonawca, którego oferta zostanie
oceniona jako najkorzystniejsza w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu
zostanie wezwany do przedłożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień
złożenia oświadczeń lub dokumentów):
1) w celu wykazania spełniania warunku opisanego w rozdziale VI pkt 2.4.1 – wykazu
robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie – załącznik nr 8 do SWZ.
2) w celu wykazania spełniania warunku opisanego w rozdziale VI pkt 2.4.2 –
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do
wykluczenia z postępowania, aktualne na dzień składania ofert, zgodnie z załącznikiem nr 2 do
SWZ (część A i B). Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Uwaga:
1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie,
składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia (część A
ww. załącznika) oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (część B ww.
załącznika). 2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, także oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (część A
ww. załącznika) oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim
wykonawca powołuje się na jego zasoby (część B ww. załącznika) – podpisane przez podmiot
udostępniający.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty następujące dokumenty:
1. Formularz ofertowy wypełniony zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ wraz z zawartymi
oświadczeniami;
2. Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do
wykluczenia z postępowania, aktualne na dzień składania ofert, zgodnie z załącznikiem nr 2 do
SWZ (część A i B). Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Uwaga:
1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie,
składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia (część A
ww. załącznika) oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (część B ww.
załącznika). 2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, także oświadczenie podmiotu
udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (część A
ww. załącznika) oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim
wykonawca powołuje się na jego zasoby (część B ww. załącznika) – podpisane przez podmiot
udostępniający.
3. Pełnomocnictwo, w przypadku podpisania dokumentów, o których mowa w rozdziale VI SWZ
przez osoby(ę) niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy. Pełnomocnictwo do
złożenia oferty oraz dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale V musi być złożone
w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także
złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie
pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2
ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu
pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia
pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego; Zgodnie z przepisem
art. 99 § 1 Kodeksu cywilnego, pełnomocnictwo do dokonania czynności prawnej – złożenia
oferty, która na mocy przepisu ustawy musi być sporządzona, pod rygorem nieważności, w
postaci elektronicznej i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, powinno być udzielone w tej samej formie. W takim
przypadku pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego.
Pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie musi być wystawione przez
wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o
współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może
być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarciu umowy, stosownie do art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, a pełnomocnictwo
przedstawione zgodnie z zapisami powyżej dotyczącymi formy pełnomocnictwa jednego
podmiotu;
4. Oświadczenie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SWZ – część C) –
składają tylko Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia;
Nr sprawy Adm. 236-3/2023
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek
dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp
zgodnie z rozdziałem VI pkt 5-7 SWZ – jeśli dotyczy;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zamawiający określa, że Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku
określonego w punkcie 2.4.1. rozdziału VI SWZ mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców/wykonawcy, którzy/który wykonają/wykona roboty budowlane.
b) Na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie biorący udział w postępowaniu składają oświadczenie
(część C załącznik nr 2 do SWZ), w którym określają który Wykonawca jaki zakres robót będzie realizował.
Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku
określonego w punkcie 2.4.2 rozdziału VI SWZ dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania,
aktualne na dzień składania ofert, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ (część A i B). Informacje zawarte w oświadczeniu
będą stanowić wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Uwaga:
1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia (część A ww. załącznika) oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (część B
ww. załącznika). 2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
przedstawia, wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, także
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (część A ww.
załącznika) oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim wykonawca powołuje się na jego
zasoby (część B ww. załącznika) – podpisane przez podmiot udostępniający.
Pełnomocnictwo, w przypadku podpisania dokumentów, o których mowa w rozdziale VI SWZ przez osoby(ę) niewymienioną
w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy. Pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie musi być wystawione
przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której
będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w
postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy, stosownie do art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, a
pełnomocnictwo przedstawione zgodnie z zapisami powyżej dotyczącymi formy pełnomocnictwa jednego podmiotu;
Oświadczenie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SWZ – część C) – składają tylko Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia;
W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wadium wniesione przez
jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
Należy bezwzględnie zapoznać się z całą treścią SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z treścią projektowych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-03 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-03 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-01

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.