eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w obiektach na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie



Ogłoszenie z dnia 2023-07-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w obiektach na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010956038

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-958

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ezaborska@muzeum-wilanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wilanow-palac.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://muzeum-wilanow.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w obiektach na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-246c38fc-15b5-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00313817

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00024654/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.11 Kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości w obiektach na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00280499

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DEF-ZP.AZ.8.2401.12.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 720000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia dotyczy usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w obiektach na terenie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
2) Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
3) Przedmiot Zamówienia będzie realizowany zgodnie ze wzorem umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90919200-4 - Usługi sprzątania biur

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W niniejszym postępowaniu doszło do naruszenia art. 433 pkt. 4) Pzp poprzez zaniechanie wskazania minimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron.
Zamawiający w załączniku nr 6 do SWZ tj. we wzorze umowy w §6 ust. 13 „Zamawiający ustala, iż minimalna wartość umowy nie będzie mniejsza niż 70 % jej wartości netto wskazanej § 2 ust. 2 Umowy.”
Zaś w § 2 ust. 2 Zamawiający zapisał, że „Umowa będzie realizowana przez okres 12 miesięcy lub do momentu wyczerpania kwoty netto: … zł + podatek Vat w wysokości: … co daje wartość brutto: … zł (słownie: ...................) jaką Zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu niniejszej umowy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.”
Z postanowień w/w dokumentów wynika, że Zamawiający nie wskazał w sposób dostateczny minimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron, co powoduje że w/w postanowienia dokumentów zamówienia naruszają w ocenie Zamawiającego dyspozycję art. 433 pkt 4) ustawy PZP.
Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z art. 433 ustawy PZP: Projektowane postanowienia umowy nie mogą przewidywać możliwości ograniczenia zakresu zamówienia przez zamawiającego bez wskazania minimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron.
W dokumentach zamówienia Zamawiający zawarł postanowienia z których nie wynika w sposób precyzyjny możliwość ograniczenia zakresu zamówienia, nie ma również wskazania minimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron.
Zgodnie z §2 ust. 2 Wzoru umowy: „Umowa będzie realizowana przez okres 12 miesięcy lub do momentu wyczerpania kwoty netto: … zł + podatek Vat w wysokości: … co daje wartość brutto: … zł (słownie: ...................) jaką Zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu niniejszej umowy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.”
Zgodnie z §6 ust. 13 Wzoru umowy „Zamawiający ustala, iż minimalna wartość umowy nie będzie mniejsza niż 70 % jej wartości netto wskazanej § 2 ust. 2 Umowy.”
Zamawiający przyjął, że minimalna wartość umowy nie będzie mniejsza niż 70% wartości netto kwoty jaką Zamawiający przeznaczył na realizację przedmiotu umowy, zatem zapis ten nie wyczerpuje znamion przepisu art. 433 pkt. 4) Pzp, albowiem wartość umowy jaka powinna wynikać z §2 ust. 2 winna dotyczyć oferty Wykonawcy z którym zawarta jest umowa nie zaś kwoty jaka Zamawiający przeznaczył na realizację Zamówienia, która nie jest kwotą oferowaną przez Wykonawcę, lecz kwotą jaka wynikła z szacunków Zamawiającego przed wszczęciem postępowania.
Do obowiązków Zamawiającego należy zdefiniowanie minimalnego zakresu świadczenia na podstawie zawartej umowy, gwarantujące Wykonawcy związane z tym zakresem umowy wynagrodzenie.
A zatem za niedozwoloną praktykę należy uznać projektowane postanowienie umowy, które przewiduje możliwość samodzielnego, jednostronnego decydowania przez zamawiającego o ograniczeniu zakresu świadczenia w trakcie realizacji zamówienia, jeśli w umowie nie jest wskazana minimalna gwarantowana wielkość lub wartość świadczenia stron, lub jest źle wskazana.
Biorąc pod uwagę powyższe, wskazana wada postępowania ma nieusuwalny charakter, gdyż opisywane powyżej uchybienie proceduralne nie może być skorygowane przez Zamawiającego albowiem doszło już do otwarcia ofert.
Zamawiający zatem nie ma możliwości usunięcia wady postępowania co powoduje konieczność unieważnienia niniejszego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 439200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 784800,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.