eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Usługa wysortowania surowców wtórnych ze strumienia odpadów wielkogabarytowych, wraz z odbiorem i zagospodarowaniem wysortowanych frakcji



Ogłoszenie z dnia 2023-07-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa wysortowania surowców wtórnych ze strumienia odpadów wielkogabarytowych, wraz z odbiorem i zagospodarowaniem wysortowanych frakcji

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510734049

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 53

1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 10-410

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zgok.olsztyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zgok.olsztyn.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa wysortowania surowców wtórnych ze strumienia odpadów wielkogabarytowych, wraz z odbiorem i zagospodarowaniem wysortowanych frakcji

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-418efbb9-2543-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00311893

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zgok-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,134632,0baaf00c2a40d3c6ebf20b82f2f9fb4e.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zgok-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,134632,0baaf00c2a40d3c6ebf20b82f2f9fb4e.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków przewidzianych w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o
zamówieniu lub SWZ, a także ofert.
Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. W postępowaniu o udzielenie zamówienia
komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Zakładu Gospodarki Odpadami
Komunalnymi Sp. z o.o. w Olsztynie (dalej: ZGOK) lub poczty elektronicznej: zamowienia@zgok.olsztyn.pl.
Złożenie, wycofanie lub zmiana oferty następują wyłącznie za pośrednictwem platformy. Instrukcje korzystania z Platformy
Przetargowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych
czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu ww. Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla
Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem https://zgok-olsztyn.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
Wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające użycie środków komunikacji elektronicznej i pracę na Platformie Przetargowej
ZGOK:
a) dowolny komputer klasy PC z systemem operacyjnym Windows oraz dostępem do sieci Internet, b) zainstalowane
oprogramowanie Acrobat Reader do obsługi dokumentów w formacie PDF, które można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej
http://get.adobe.com/reader/. Dopuszczalne przeglądarki internetowe: a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer
10, Internet Explorer 11, b) Google Chrome 31, c) Mozilla Firefox 26, d) Opera 18. Pozostałe wymagania techniczne: a) dostęp do
sieci Internet, b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax, c) włączona obsługa JavaScript, d) zalecana
szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s, e) zainstalowany Acrobat Reader, f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe
Java – Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy. Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem
środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie §2 ust. 1 i 2
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje format danych
przesyłanych plików: .pdf. W celu ewentualnej kompresji danych, Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
.zip, 7Z. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy Przetargowej ZGOK. Zamawiający
dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail:
zamowienia@zgok.olsztyn.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23.12. 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń,
jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415). Z uwagi na ograniczoną ilość znaków, pozostałe
informacje zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia dostępnej na Platformie przetargowej ZGOK: https://zgok-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,134632,0baaf00c2a40d3c6ebf20b82f2f9fb4e.html

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością, adres: 10-410 Olsztyn, ul. Lubelska 53, zarejestrowana w dniu 8 marca 2002 roku, pod numerem
0000097877, w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w
Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy KRS, numer NIP 739-29-54-369, REGON 510734049, kapitał zakładowy 29 993 500 zł.
2) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem
e-mail: iod@zgok.olsztyn.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie ww. zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2022.1710 t.j. z dnia 2022.08.16. z późn.
zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy, wliczając okres rękojmi i gwarancji plus okres przedawnienia roszczeń;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; może zostać Pani/Pan zobowiązana
do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności sprecyzowania nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych; przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą
postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności
protokołu oraz jego załączników;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO tj. prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZGOK/TP2/17/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wysortowania surowców wtórnych ze strumienia odpadów wielkogabarytowych przyjętych do instalacji komunalnej ZUOK w Olsztynie przy ulicy Lubelskiej 53 (dalej: ZUOK) oraz odbiór i zagospodarowanie w procesach odzysku wysortowanych surowców.
2. Szacowana ilość odpadów wielkogabarytowych do przesortowania wynosi 2400-3000Mg w ciągu 5 miesięcy (zakładany czas trwania umowy). Zamawiający szacuje min. 30% odzysk ze strumienia odpadów wielkogabarytowych.
3. Wykonawca wysortuje z bieżącego strumienia przyjmowanych odpadów o kodzie 20 03 07 następujące frakcje:
1) 19 12 02 – metale żelazne,
2) 19 12 03 – metale nieżelazne,
3) 19 12 04 – tworzywa sztuczne i guma,
4) 19 12 07 – drewno.
4. Wysortowane odpady zostaną przez Wykonawcę odebrane z instalacji ZUOK, a następnie zagospodarowane przez Wykonawcę lub inne uprawnione podmioty w procesach odzysku R3/R4/R5. Wykonawca złoży oświadczenie informujące o procesach odzysku jakim zostaną poddane wysortowane i odebrane surowce wtórne. Wykonawca będzie odbierał ww. odpady od Zamawiającego – siedziba ZGOK Sp. z o.o. w Olsztynie, ul. Lubelska 53, 10-410 Olsztyn.
5. Ilość wysortowanych surowców przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania w ramach zamówienia podstawowego wynosi 700 Mg.
6. Zamawiający nie ma wpływu na wielkość strumienia przyjmowanych odpadów, z uwagi na dużą zmienność tego strumienia. W przypadku zwiększenia strumienia odpadów, Zamawiający dopuszcza skorzystanie z opcji, o której mowa w art. 441 ust. 1 ustawy PZP, polegającej na zwiększeniu ilości surowców przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania dodatkowo o ilość 1.500 Mg. Opcja ta zostanie uruchomiona w sytuacji wyczerpania wolumenu odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania w ramach zamówienia podstawowego.
7. Biorąc powyższe pod uwagę łączna ilość wysortowanych surowców przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania wynosi 2.200 Mg, w tym: dla zamówienia podstawowego: 700 Mg oraz dla zamówienia w ramach opcji: do 1.500 M.
8. Ze względu na przedmiot zamówienie musi być realizowane w szczególności zgodnie
z nw. przepisami:
1) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach;
2) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo Ochrony Środowiska;
3) ustawa z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
oraz innych ustaw i przepisów mających zastosowanie do przedmiotu zamówienia.
9. Do rozliczeń pomiędzy Stronami, ilość odpadów odbieranych określana będzie wg pomiaru na elektronicznej wadze samochodowej Zamawiającego.
10. Przekazanie odpadów zostanie potwierdzone poprzez kartę przekazania odpadów – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki współpracy zostały opisane w Załączniku nr 3 do SWZ pn. Projektowane postanowienia umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający nie ma wpływu na wielkość strumienia przyjmowanych odpadów, z uwagi na dużą zmienność tego strumienia. W przypadku zwiększenia strumienia odpadów, Zamawiający dopuszcza skorzystanie z opcji, o której mowa w art. 441 ust. 1 ustawy PZP, polegającej na zwiększeniu ilości surowców przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania dodatkowo o ilość 1.500 Mg. Opcja ta zostanie uruchomiona w sytuacji wyczerpania wolumenu odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania w ramach zamówienia podstawowego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XXIX SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu;
1.2. spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktywny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, tj. Bazy Danych o Odpadach, zgodnie z Ustawą z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz.U.2022.699 t.j. z dnia 2022.03.29.) (dalej: Rejestr BDO) oraz aktualne uprawnienia do prowadzenia działalności dla jednego z nw. zakresów:
a) przetwarzania odpadów o kodach 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07,
b) zbierania odpadów o kodach 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07;
c) pośrednictwa w obrocie odpadami poprzez wpis w rejestrze BDO uprawniający do pośrednictwa w obrocie odpadami o kodzie 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych jakie Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy PZP na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 1.2. lit. a:
a) oświadczenie wg wzoru w postaci Załącznika nr 4 do SWZ dot. posiadania aktualnego wpisu w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO),
b) aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów o kodach 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07, wydane w drodze decyzji przez właściwy organ,
albo
2) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 1.2. lit. b:
a) oświadczenie wg wzoru w postaci Załącznika nr 4 do SWZ dot. posiadania aktualnego wpisu w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO)’
b) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów o kodach 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07, wydane w drodze decyzji przez właściwy organ
albo
3) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 1.2. lit. c: oświadczenie o wpisie Wykonawcy do Rejestru BDO, że jest uprawniony do prowadzenia działalności w zakresie wskazanym w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.2. lit. c – pośrednictwo w obrocie odpadami o kodach 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07 (Załącznik nr 4 do SWZ).
4) Zgodnie z ustawą dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw w terminie do 05.03.2020r., Wykonawca zobowiązany był złożyć wniosek do właściwego Urzędu o dostosowanie decyzji na zbieranie lub przetwarzanie odpadów do obowiązujących przepisów. W związku z powyższym Wykonawca składając dokumenty wymienione w pkt 2.2. ppkt 1 i ppk 2, przedłoży Zamawiającemu:
a) dokument potwierdzający złożenie wniosku o dostosowanie zezwolenia na przetwarzanie/przetwarzanie odpadów o kodach 19 12 02, 19 12 03, 19 12 04, 19 12 07 do obowiązujących przepisów – w przypadku, gdy właściwy Urząd nie wydał jeszcze Wykonawcy zezwolenia dostosowanego do obowiązujących przepisów,
b) oświadczenie, iż decyzja nie wygasła lub nie została cofnięta (w formie załącznika nr 6 do SWZ).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami Zamawiającego określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia oraz z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy oświadczenia potwierdzającego, że odpady odebrane od Zamawiającego zostaną zagospodarowane ostatecznie w procesach odzysku, tj. R3, R4 lub R5 (w postaci Załącznika nr 7).
2. Przedmiotowy środek dowodowy wskazany w ust. 1, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz
z ofertą.
3. Przedmiotowy środek dowodowy wskazany w ust. 1 służy potwierdzeniu, że Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wymaganiami Zamawiającego. W przypadku braku potwierdzenia, że odpady odebrane od Zamawiającego zostaną zagospodarowane ostatecznie w procesach R3, R4 lub R5, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowego środka dowodowego, o którym mowa w ust. 1 lub złożony przedmiotowy środek dowodowy będzie niekompletny, Zamawiający wezwie Wykonawcę do jego złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowego środka dowodowego.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy
1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 1., jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
3. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1., Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
4. Zapisy zawarte w pkt 3. stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Zapisy zawarte w pkt 3.1.-3.3. stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
2. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać:
1) wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia,
3) ustanowionego pełnomocnika oraz
4) zakres jego umocowania, a także
5) oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
3. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w niniejszym Rozdziale. Spółka cywilna ubiegająca się
o zamówienie musi wyznaczyć pełnomocnika do jej reprezentowania. Ustawowe zasady reprezentacji spółki cywilnej zezwalające każdemu wspólnikowi na jej reprezentowanie w takich granicach, w jakich jest uprawniony do prowadzenia jej spraw, nie spełniają bowiem wymogu z art. 58 ust. 2 ustawy PZP. W przypadku spółki cywilnej art. 58 ust. 2 ustawy PZP nie będzie miał zastosowania, jeżeli oferta zostanie podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wszystkich wspólników spółki cywilnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Każda zmiana Umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.
2. Możliwość zmian Umowy istnieje w razie:
1) nadzwyczajnej zmiany stosunków, określonej w art. 3571 kodeksu cywilnego,
2) zaistnienia siły wyższej,
3) wystąpienia okoliczności, na które żadna ze Stron nie miała wpływu, w szczególności wszelkich awarii instalacji Zamawiającego lub Wykonawcy,
4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
5) zmiany wielkości strumienia odpadów wpływających do Zamawiającego oraz zmiany ilości odpadów przetwarzanych przez Zamawiającego,
6) utraty, cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia zintegrowanego,
7) niewyczerpania ilości Mg w okresie realizacji Umowy przewidzianym w §4,
8) zaistnienia omyłek pisarskich lub rachunkowych,
3. W okolicznościach określonych w ust. 2 powyżej, Zamawiający przewiduje, iż zmianie mogą ulec postanowienia umowy dotyczące terminu wykonania, ilości wysortowanych odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania oraz wartości umowy.
4. Zmiana umowy jest możliwa w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-26 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zgok-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,134632,0baaf00c2a40d3c6ebf20b82f2f9fb4e.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-26 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-24

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. W dniu 16 kwietnia 2022 r. weszła w życie ustawa z 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – dalej ustawa
sankcyjna. W art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej zostały określone dodatkowe, względem tych wynikających z Prawa zamówień
publicznych, obligatoryjne podstawy wykluczenia. Podstawy te dotyczą postępowań prowadzonych na podstawie Prawa
zamówień publicznych i na mocy art. 7 ust. 9 ustawy sankcyjnej znajdują one zastosowanie również do postępowań o
udzielenie zamówień o wartościach mniejszych niż kwoty określone w art. 2 ust. 1 PZP lub takich, które podlegają
wyłączeniu z obowiązku stosowania tego aktu prawnego.
2. W oparciu o podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej, Zamawiający wyklucza z
postępowania:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3
ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile
został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa
w art. 1 pkt 3 ustawy.
3. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 2.
4. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie okoliczności wskazanych w ust. 2,
zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę
takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom,
oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim
wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy
konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia
publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Wytyczne Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) w postaci pytań i odpowiedzi dotyczących ww. podstaw wykluczenia
dostępne są pod adresem: https://www.uzp.gov.pl/ukraina/pytania-i-odpowiedzi.
6. Zgodnie z wytycznymi UZP przywołany powyżej akt prawny ustanawia nowe, samoistne i obligatoryjne podstawy
wykluczenia, które należy weryfikować w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza Wykonawcę, w stosunku
do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.