eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzegom › "Skomunikowanie z drogą krajową nr 5 terenów aktywności gospodarczej w Strzegomiu oraz wsi Granica"



Ogłoszenie z dnia 2022-08-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Skomunikowanie z drogą krajową nr 5 terenów aktywności gospodarczej w Strzegomiu oraz wsi Granica”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Strzegom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718372

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 38

1.5.2.) Miejscowość: Strzegom

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-150

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48/ 74 856 05 99

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strzegom@strzegom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/strzegom

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Skomunikowanie z drogą krajową nr 5 terenów aktywności gospodarczej w Strzegomiu oraz wsi Granica”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f9ec7a5-f091-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00310239

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00000303/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.13 Skomunikowanie z drogą krajową nr 5 terenów aktywności gospodarczej w Strzegomiu oraz wsi Granica

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00217395/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WIiZP.271.12.2022.AJk

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4559144,01 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Skomunikowanie z drogą krajową nr 5 wsi Granica”, obejmuje skomunikowanie wsi Granica z drogą krajową nr 5 poprzez remont drogi gminnej w miejscowości Granica wraz z budową chodnika i reprofilacją rowu na podstawie dokumentacji projektowych:
a) Dokumentacja I wykonana przez BIURO PROJEKTÓW I USŁUG TECHNICZNO-BUDOWLANYCH JAN MIGDAŁ, ul. Jesionowa nr 6 lok. 1, 58-310 Szczawno Zdrój pod nazwą: „Remont drogi gminnej w miejscowości Granica”.
b) Dokumentacja II wykonana przez BIURO PROJEKTÓW I USŁUG TECHNICZNO-BUDOWLANYCH JAN MIGDAŁ, ul. Jesionowa nr 6 lok. 1, 58-310 Szczawno Zdrój pod nazwą: „Remont istniejących przepustów na wjazdach do posesji i budowa chodnika w Granicy”
Zakres robót budowlanych Zadania I realizowanego na podstawie dokumentacji projektowej pod nazwą: „Remont drogi gminnej w miejscowości Granica” i „Remont istniejących przepustów na wjazdach do posesji i budowa chodnika w Granicy” obejmuje m.in.:
-roboty pomiarowe, roboty przygotowawcze i ziemne,
-wykonanie koryta z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża pod drogi, zjazdy , dojścia do posesji
-wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej,
-wykonanie nawierzchni zjazdów i dojść do posesji z kostki granitowej 8/11 (materiał Wykonawcy) wraz z wykonaniem opaski z kostki granitowej 18/22 (materiał Inwestora),
-remont zjazdów: nawierzchnia i przepusty
-wykonanie poboczy z kruszywa łamanego,
-oczyszczenie i reprofilacja rowu,
-rozbiórkę istniejącej nawierzchni (frezowanie),
-wywiezienie odpadów z terenu budowy na składowisko,
-wykonanie poszerzenia jezdni w celu uzyskania jezdni o szerokości 5,0m,
-przeprofilowanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym z zagęszczeniem mechanicznym,
-wykonanie warstwy wiążącej z AC16W 50/70 KR1-2 o gr. 4cm,
-wykonanie warstwy ścieralnej z AC11S, 50/70 KR1-2 o gr. 4cm,
-wymiana uszkodzonych lub zaniżonych krawężników betonowych na nowe jeżeli zajdzie taka konieczność,
-oczyszczenie rowów z namułu z wyprofilowaniem skarp rowów w km od 0+000 – 0+155 strona prawa i lewa,
-mechaniczne czyszczenie kanalizacji deszczowej w tym m.in. oczyszczenie kanałów kołowych sieci, przykanalików, kolektorów kanalizacji deszczowej DN500, studni i wpustów kanalizacji deszczowej,
-regulację wszystkich urządzeń obcych do poziomu nawierzchni drogi i chodnika z wymianą skrzynek, obudów i zaworów, (w przypadku konieczności wymiana elementów materiałów dostarczonych gestorów sieci) w tym m.in. regulacja zaworów wodociągowych i gazowych, studzienek kratek ściekowych ulicznych oraz włazów kanałowych, włazów kanalizacji sanitarnej, pokryw betonowych kanalizacji deszczowej,
-demontaż i wymianę studzienek ściekowych ulicznych- 3 szt.,
-uporządkowanie terenu w granicach pasa drogowego wraz z humusowaniem i obsianiem trawą do granicy pasa drogowego,
-wycinka drzewa (1szt.) wraz z karczowaniem pni (2 szt.).
-opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu, na czas prowadzenia robót budowlanych,
-zapewnienie dojścia i dojazdu do nieruchomości oraz przejezdności drogi,
-zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji,
-poinformowanie okolicznych mieszkańców o wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu poprzez rozplakatowanie oraz powiadomienie Sołtysa wsi. Ponadto zatwierdzony
i przygotowany projekt tymczasowej organizacji ruchu należy przesłać do Zamawiającego w celu opublikowania na stronie internetowej Gminy Strzegom,
-w miejscu zbliżeń do urządzeń i sieci obcych Wykonawca ma obowiązek prowadzić roboty budowlane z zachowaniem wszelkich norm i obostrzeń na podstawie obowiązujących przepisów,
-po stronie Wykonawcy znajduje się realizacja uzgodnień branżowych celu zabezpieczenia infrastruktury należącej do poszczególnych gestorów sieci. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca,
-montaż tablic informacyjnych o dofinansowaniu – tablice przekaże Zamawiający,
-Wykonawca w czasie realizacji robót zapewni nadzór branżowy z ramienia gestorów sieci przebiegających przez teren opracowania.
Roboty należy wykonać zgodnie ze zgłoszeniami robót budowlanych Nr WB.6743.625.2021.2.MB z dn. 20.12.2021 r., oraz Nr WB.6743.606.2020.2.WS z dn. 29.09.2020r. oraz uzgodnieniami branżowymi wchodzącymi w skład dokumentacji- w tym także pismem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Wałbrzychu, znak: W/Arch.5183.363.2021.MK z dn. 16.12.2021 r.
UWAGA: Wykonawca w cenie oferty zobowiązany jest skalkulować cenę: załadunku, przewiezienia, rozładunku frezowiny na odległość do 15 km, oraz rozścielenia frezowany w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu wraz z zawałowaniem

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

4.5.5.) Wartość części: 2122969,01 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Skomunikowanie z drogą krajową nr 5 terenów aktywności gospodarczej w Strzegomiu” obejmuje skomunikowanie z drogą krajową nr 5 terenów aktywności gospodarczej w Strzegomiu poprzez budowę ciągu komunikacyjnego złożonego z odcinka ul. Piekarniczej od strony drogi krajowej Nr 5 (około 110 m) oraz drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych na działkach nr 379/1, 379/2, 383 i 395/3 w Strzegomiu na podstawie dokumentacji projektowych:
a) Dokumentacja I wykonana przez ZBIGNIEW ZADROŻNY BIURO PROJEKTOWO-KONSULTACYJNE INŻYNIERII LĄDOWEJ "SIGMA", ul. Rynek nr 55 lok. 21, 58-200 Dzierżoniów pod nazwą: „Budowa drogi ul. Piekarnicza w Strzegomiu wraz z odwodnieniem i oświetleniem”.
UWAGA!! Aktualny zakres zadania polega na budowie około 110 metrów drogi. Rysunek z zaznaczonym zakresem prac znajduje się w folderze DOKUMENTACJA ZAMIENNA.
b) Dokumentacja II wykonana przez ZBIGNIEW ZADROŻNY BIURO PROJEKTOWO-KONSULTACYJNE INŻYNIERII LĄDOWEJ "SIGMA", ul. Rynek nr 55 lok. 21, 58-200 Dzierżoniów pod nazwą: „Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych – działki 573/2 w Strzegomiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.
Zakres robót Zadania II realizowanego na podstawie w/w dokumentacji projektowej pod nazwą: „Budowa drogi ul. Piekarnicza w Strzegomiu wraz z odwodnieniem i oświetleniem” i „Budowa drogi dojazdowej do terenów inwestycyjnych – działki 573/2 w Strzegomiu wraz z infrastrukturą towarzyszącą” obejmuje m.in.
-likwidację drogi gruntowej i pasa zieleni przeznaczonych pod nową drogę,
-wykonanie sieci kanalizacji deszczowej,
-wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej ( zmawiający wymaga przeprowadzenia próby szczelności oraz inspekcji TV kolorową kamerą z obrotową głowicą. Z w/w inspekcji należy sporządzić dokumentację w formie fotograficznej z wykresami graficznymi z opisem miejsca zamontowania trójników, wykresem spadków kanału oraz dodatkowo w formie elektronicznej na płycie CD),
-wykonanie sieci oświetlenia terenu,
-wykonanie kanału technologicznego,
-wykonanie nasypu,
-wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni, zjazdów i chodnika,
montaż krawężników i obrzeży,
-ułożenie nawierzchni zjazdów, jezdni i chodnika,
-wykonanie betonowego ścieku ok. 283mb z włączeniem do kanalizacji deszczowej (zgodnie z rysunkiem zamiennym w folderze DOKUMENTACJA ZAMIENNA.)
-wprowadzenie i utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu wraz z opracowaniem projektu i zatwierdzeniem, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu na czas prowadzenia robót,
-rozrzucenie ziemi urodzajnej wraz z przekopaniem i wyrównaniem – humusowanie skarp,
-wykonanie trawników wraz z pierwszym koszeniem, termin koszenia zostanie ustalony z Zamawiającym przed dokonaniem odbioru końcowego.
-obsługa geodezyjna inwestycji,
- zabezpieczenie sieci średniego napięcia za pomocą rur dwudzielnych ,
-wycinka 3 drzew z pocięciem na 1m odcinki i przewiezieniem do Zakładu Usług Komunalnych w Strzegomiu,
-w miejscu zbliżeń do urządzeń i sieci obcych Wykonawca ma obowiązek prowadzić roboty budowlane z zachowaniem wszelkich norm i obostrzeń na podstawie obowiązujących przepisów,
-montaż tablic informacyjnych o dofinansowaniu – tablice przekaże Zamawiający,
-po stronie Wykonawcy znajduje się realizacja uzgodnień branżowych (w tym m.in. opinia TAURON Dystrybucja Nr OMD4.1/GKII.4040.170.2017 z dn. 17.08.2017 r, pismem Orange Polska S.A. z dnia 14 sierpnia 2017 r. stanowiącym załącznik do protokołu nr ŚW170/2017, warunkami WiK Sp. z o.o. w Strzegomiu L.dz. 3616/2021 z dn. 25.11.2021 r.) w celu zabezpieczenia infrastruktury należącej do poszczególnych gestorów sieci. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca.
-zapewnienie dojścia i dojazdu do nieruchomości w tym dojazdu pojazdów ciężarowych do zakładów przemysłowych zlokalizowanych w obrębie ulicy Piekarniczej w Strzegomiu,
-poinformowanie okolicznych mieszkańców i właścicieli zakładów przemysłowych o wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu poprzez rozplakatowanie w okolicy terenu robót. Ponadto zatwierdzony i przygotowany projekt tymczasowej organizacji ruchu należy przesłać do Zamawiającego w celu opublikowania na stronie internetowej Gminy Strzegom,
-obsługę geodezyjna inwestycji.
2.4.5 Roboty należy wykonać zgodnie z decyzjami Nr 133/2022 Starosty Świdnickiego znak: WB.6740.1952.2021.4.DN z dn. 24.02.2021r. i Decyzją Nr 1486/201 WB.6740.1342.2017.DN Starosty Świdnickiego z dnia 03 października 2017 r. oraz uzgodnieniami branżowymi wchodzącymi w skład dokumentacji.
UWAGA!!!
- Dokumentacja dot. budowy 110 metrów odcinka ul. Piekarniczej oraz rysunki zamienne dot. niwelety drogi znajdują się w katalogu „DOKUMENTACJA ZAMIENNA”
-Zamawiający wymaga aby do końca roku 2022 Wykonawca wykonał min. sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, elektryczną i kanał teletechniczny.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45247110-4 - Budowa kanałów

4.5.5.) Wartość części: 2436175,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2662746,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3723697,78 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2662746,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Berger Bau Polska Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8981011638

7.3.3) Ulica: Szczecińska 11

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 54-517

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

15% odwodnienie (roboty kanalizacyjne), 10% roboty brukarskie (roboty nawierzchniowe), 15% roboty ziemne i przygotowawcze.


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2662746,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 380 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3643260 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4247986,33 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3643260 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "DROG-ZIEM" Zbigniew Wysoczański

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8841012253

7.3.3) Ulica: Stanowice ul. Strzegomska 15

7.3.4) Miejscowość: Strzegom

7.3.5) Kod pocztowy: 58-150

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

7%- wykonanie sieci oświetlenia terenu oraz wykonanie kanału technologicznego.
Zakład Robót Teletechnicznych "TELFA" Wacław Kruk ul. Towarowa 24, 58-100 Świdnica


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3643260 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 380 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.