eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Świadczenie usług usuwania odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania



Ogłoszenie z dnia 2022-08-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług usuwania odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32/4163160

1.5.8.) Numer faksu: 32/2582025

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług usuwania odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5dab17fb-027b-11ed-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00307475

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030796/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.17 Świadczenie usług usuwania odpadów komunalnych z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00256975/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.046.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 488376,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są usługi usuwania, segregacji i transportu do miejsc prawem dopuszczonych odpadów komunalnych (w tym także m.in. mebli i odpadów wielkogabarytowych, opon, odpadów zielonych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, gruzu (zgodnie z kategorią 200399) i in.), z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania, a porzuconych na nieruchomościach zarządzanych przez Zamawiającego na terenie Miasta Katowice (wszystkie Oddziały Eksploatacji Budynków). Maksymalna ilość odpadów wyniesie 2261,00 m3.
2. Prace obejmować będą w szczególności:
a) zebranie i segregację wszystkich porzuconych odpadów (w tym także mebli i odpadów wielkogabarytowych, gruzu, opon, odpadów zielonych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego i innych);
b) podstawienie odpowiedniego pojemnika lub samochodu na odpady, załadowanie go we własnym zakresie porzuconymi odpadami oraz wywóz odpadów do miejsc prawem dopuszczonych, niezależnie od warunków atmosferycznych, czy utrudnionych dojazdów do nieruchomości;
c) transport odpadów w sposób zabezpieczający odpady przed ich wysypaniem, rozwianiem (w przypadku ich rozwiania lub wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania/rozwiania), przekazanie odpadów do składowania;
d) zapewnienie wykwalifikowanej i fachowej siły roboczej, niezbędnej dla terminowej i prawidłowej realizacji umowy;
e) wyposażenie osób wykonujących usługę w odpowiedni strój roboczy z widocznymi oznaczeniami firmy Wykonawcy;
f) zapewnienie sprzętu niezbędnego do wykonania usługi, we własnym zakresie i na własny koszt;
g) udostępnienie na żądanie Zamawiającego wszelkiej dokumentacji związanej ze świadczeniem przedmiotu umowy.
3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, określonych w obowiązującej uchwale Rady Miasta Katowice w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz odbioru odpadów niebezpiecznych.
4. Minimalna ilość odpadów (w tym gruzu, opon, odpadów zielonych, sprzętu RTV i AGD) do jednorazowego odbioru będzie wynosić od ok. 1 m3.
5. Wykonanie usług usuwania odpadów będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie odrębnego zlecenia, które wystawiane będzie z co najmniej 24godzinnym wyprzedzeniem, a termin wykonania będzie nie krótszy niż 2 dni robocze (nie dotyczy zleceń awaryjnych, których rozpoczęcie wykonania ma nastąpić niezwłocznie, nie później niż 4 godziny od otrzymania zgłoszenia). Zamawiający przewiduje nie więcej niż 3 usługi awaryjne w ciągu roku.
6. Przeznaczone do wywiezienia odpady (w tym także meble, sprzęt elektroniczny i elektroniczny, gruz, opony, odpady zielone) zlokalizowane będą na poziomie gruntu. Zamawiający nie jest w stanie wykluczyć, że przeznaczone do wywiezienia odpady będą zlokalizowane na podwórkach z trudno dostępnym dojazdem, ponieważ nie można przewidzieć gdzie zostaną porzucone odpady. Tym samym nie można przewidzieć ilu zleceń będą dotyczyć takie sytuacje.
7. Zamawiający przewiduje, że gruz będzie stanowić ok. 25% odpadów przeznaczonych do wywiezienia.
8. Wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy. Wykonawca lub podwykonawca będzie zobowiązany zatrudniać na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.) osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług polegające w szczególności na zbieraniu odpadów, segregacji, ładowaniu odpadów, rozładowywaniu odpadów, zabezpieczaniu odpadów przed wysypaniem, składowaniu odpadów. Wymóg nie dotyczy m. in. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Sposób dokumentowania zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wyżej wymienione czynności, uprawnienia w zakresie kontroli spełnienia wymogu zatrudnienia na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, określone zostały w projektowanych postanowieniach umowy.
9. Przyczyny braku podziału zamówienia na części. Zlecanie usług następuje sporadycznie, wg bieżących potrzeb. Zamawiający nie jest w stanie precyzyjnie określić i wskazać częstotliwości i ilości odpadów, które faktycznie będą konieczne do usunięcia, dlatego też opisując zamówienie wskazano ich minimalną i maksymalną ilość. Do realizacji zamówienia nie potrzeba dużego zaangażowania sprzętowego i kadrowego, dzięki czemu nie ogranicza się możliwości udziału w zamówieniu dla żadnego podmiotu, w tym nie ogranicza się konkurencji ani dostępu do zamówienia wykonawcom z kategorii MŚP. Biorąc powyższe pod uwagę podział zamówienia na części mógłby doprowadzić do nadmiernego rozdrobnienia zamówienia i zwiększenia kosztów jego realizacji, a to z kolei mogłoby powodować, że Wykonawcy, chcąc zachować opłacalność, kalkulując zamówienie zwiększaliby stawki, by jednocześnie uczynić zadość wymaganiom Zamawiającego opisanym w niniejszej SWZ tj. m.in. zatrudnienie osób, w tym na umowę o pracę, posiadanie odpowiedniego sprzętu itd. Należy wskazać również, że w dotychczas prowadzonych postępowaniach na wykonanie tego typu usług brali udział mali i średni przedsiębiorcy, dlatego ryzyko zmniejszenia konkurencji poprzez niedokonanie podziału, praktycznie nie istnieje.
10. Zamawiający wymaga aby Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na realizację przedmiotu zamówienia w trakcie jej obowiązywania spełniał wymagania określone przez przepisy ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. 2022 poz. 1083 ze zm.) zgodnie z art. 68 ust.3 oraz art. 35 ust. 2 ww. ustawy. Zamawiający, jako jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 35 ust. 2, jest zobowiązany wykonywać lub zlecać wykonywanie zadania publicznego podmiotowi, którego udział wymaganego rodzaju pojazdów we flocie pojazdów samochodowych używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosi procent wskazany w ww. ustawie. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że w przypadku zmiany przepisów przez ustawodawcę w tym zakresie, zastosowanie będą miały powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
11. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, z najwyższą starannością, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
12. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia i sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy stanowiące Załącznik nr 4 do SWZ.
13. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne (przewidział wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 434654,64 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2263622,76 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 434654,64 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FIRMA KOMPLEX Sp. zo.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6272776918

7.3.3) Ulica: Górna 3

7.3.4) Miejscowość: Świętochłowice

7.3.5) Kod pocztowy: 41-608

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Komplex Anna Breuer - 80% zamówienia


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 434654,64 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.