eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gnojnik › Udzielenie Gminie Gnojnik w 2021 roku kredytu długoterminowego w wysokości 2 200 000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu



Ogłoszenie z dnia 2021-12-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Gnojnik w 2021 roku kredytu długoterminowego w wysokości 2 200 000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GNOJNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660683

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 363

1.5.2.) Miejscowość: Gnojnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-864

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gnojnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gnojnik.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.gnojnik.pl; https://e-propublico.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Gnojnik w 2021 roku kredytu długoterminowego w wysokości 2 200 000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-01e21334-2fd7-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00300487

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00016815/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie i obsługa kredytu bankowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00234016/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIiD.271.8.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego postępowania jest udzielenie Gminie Gnojnik w 2021 roku kredytu długoterminowego w wysokości 2 200 000,00 PLN (słownie: dwa miliony dwieście tysięcy złotych 00/100), na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu.
1) Postawienie do dyspozycji Zamawiającego całej kwoty kredytu nastąpi maksymalnie w terminie nie dłuższym niż do 3 dni od dnia podpisania umowy, a Wykonawca w ofercie zaoferuje termin postawienia kredytu do dyspozycji, który będzie podlegał ocenie wg kryterium opisanego SWZ.
2) Uruchomienie kredytu następuje przelewem, realizowanym na zlecenie płatnicze Kredytobiorcy, na rachunek o numerze: 05 9453 0009 0020 0200 0039 0001
3) Kredyt będzie uruchamiany w transzach, według bieżącego zapotrzebowania Gminy, na podstawie dyspozycji uruchomienia, w okresie dostępności to jest od dnia podpisania umowy kredytu do 31.12.2021 roku. Zamawiający zaakceptuje wzór dyspozycji wypłaty transzy obowiązujący u wybranego Wykonawcy.
4) Ostateczny termin uruchomienia kredytu przypada na 31.12.2021 roku.
5) Zabezpieczenie kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu i na deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.
6) Oprocentowanie kredytu WIBOR 3 M (stopa procentowa dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych) + marża banku
- Marża banku - stała dla całego okresu kredytowania
7) Naliczenie oprocentowania – do wyliczenia oprocentowania przyjmuje się WIBOR 3M jako stawkę ustaloną na okres 3 miesięcy w wysokości WIBOR 3 M z ostatniego dnia roboczego miesiąca kończącego poprzedni kwartał kalendarzowy i mającą zastosowanie od 1-go dnia kalendarzowego następnego kwartału.
8) Pierwsza spłata odsetek nastąpi na koniec kwartału, w którym miało miejsce uruchomienie pierwszej transzy kredytu.
9) Karencji w spłacie kredytu brak.
10) W okresie kredytowania spłata rat kapitałowych będzie dokonywana nie później niż ostatniego dnia roboczego kwartału.
11) Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych prowizji i opłat związanych z udzieleniem kredytu. Zastrzeżenie to, obejmuje również sytuację wcześniejszej spłaty kredytu lub niewykorzystania całości kredytu postawionego do dyspozycji Zamawiającemu.
12) Odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego.
13) Skrócenie okresu kredytowania, zostanie potwierdzone aneksem do umowy, bez ponoszenia dodatkowych opłat.
14) Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
15) Dopuszcza się przesunięcia terminów spłat rat kredytu, bez dodatkowych opłat i prowizji, przy czym przesuniecie spłaty rat nie może spowodować wydłużenia okresu kredytowania i przesunięcia spłaty ostatniej raty kredytu, która przypada na 31.12.2035. Zmiana terminu spłat rat kredytu nie wymaga formy aneksu do zawartej umowy, chyba że Wykonawca wprowadzi stosowny zapis do umowy w tym zakresie.
16) Zmiany postanowień umowy o kredyt, o których mowa w punkcie 15), nie będą powodować wydłużenia okresu kredytowania, który przypada na 31.12.2035r. i mogą następować w przypadku:
- niekorzystnej sytuacji płatniczej zamawiającego lub chwilowego przesunięcia uzyskiwanych dochodów,
- obniżenia się wartości przyjętego zabezpieczenia,
- niewykorzystania pełnej kwoty kredytu skutkującej zmianą harmonogramu spłaty.
17) Zamawiający będzie dokonywał spłaty odsetek w okresach kwartalnych zgodnie z załącznikiem, stanowiącym harmonogram spłaty kredytu w pln.
18) Spłata odsetek następować będzie do 7 dnia miesiąca następującego po okresie naliczania odsetek (kwartał kalendarzowy) na podstawie pisemnego zawiadomienia o kwocie odsetek do spłaty przesyłanego przez Bank do kredytobiorcy. Wyjątek stanowić będzie spłata odsetek kredytu za ostatni kwartał każdego roku kalendarzowego, która następować będzie ostatniego dnia roboczego grudnia.
19) Do naliczenia odsetek w okresie kredytowania stosowany będzie kalendarz rzeczywisty tj. aktualna liczba dni w roku (365/366), co oznacza, że w miesiącu lutym roku przestępnego będzie to 29 dni, a w pozostałych latach kalendarzowych w miesiącu lutym będzie to 28 dni.
20) Od zadłużenia przeterminowanego pobierane będą odsetki w wysokości aktualnie obowiązujących odsetek ustawowych za opóźnienie.
21) Zamawiający nie przewiduje rozliczania i udokumentowania sposobu wykorzystania przedmiotowego kredytu.
22) Gmina Gnojnik przed uruchomieniem kredytu przedłoży opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu.
23) Gmina Gnojnik nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 777 par.1 pkt 5 Kpc (Dz.U. z 2021 poz. 1805)

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 165012,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 230216,28 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 165012,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Pieniński Bank Spółdzielczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 735-000-82-82

7.3.3) Ulica: ul. Rynek 12

7.3.4) Miejscowość: Krościenko nad Dunajcem

7.3.5) Kod pocztowy: 34-450

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 165012,5 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2035-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.