eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sanok › Dostawa kruszywa budowlanego - kliniec 4 - 31,5 mm



Ogłoszenie z dnia 2021-12-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa kruszywa budowlanego – kliniec 4 - 31,5 mm

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o .o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370301150

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 59

1.5.2.) Miejscowość: Sanok

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.7.) Numer telefonu: 13 46 47 900

1.5.8.) Numer faksu: 13 46 48 862

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spgk.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.spgk.com.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.spgk.com.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Ogólne usługi publiczne związane z gospodarką komunalną

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa kruszywa budowlanego – kliniec 4 - 31,5 mm

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-00550d46-3e37-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00297510

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

1. Podstawa prawna zastosowania trybu z wolnej ręki: art. 214 ust . 1 pkt 5)
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację
niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć,
wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów
określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
2. Uzasadnienie faktyczne:
Zaistniały wyjątkowe sytuacje niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
której Zakład Dróg Miejskich SPGK Sp. z o.o. nie mógł wcześniej przewidzieć tj.:
a) udzielenie w dniu 7 października 2021 r. przez Inwestora dodatkowych zleceń na roboty
budowlane w trybie pilnym.
b) nagła zmiana technologii robót realizowanej inwestycji przy ulicy Białogórskiej - przebudowa
parkingu.
Pozostałe uzasadnienie faktyczne wyboru zamówienia z wolnej ręki znajduje się w informacjach dodatkowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IDZ.261.1.5.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 261270,00 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 92576,25 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. Przedmiotem postępowania jest dostawa kruszyw budowlanych i drogowych
Kliniec 4 - 31,5 mm – ilość 1500 ton

4.5.3.) Główny kod CPV: 14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

14212200-2 - Kruszywo

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 97785,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 97785,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 97785,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Produkcyjno-Handlowo- Usługowy "JAR" S.C. Jan Synoś, Ryszard Rząsa

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 8130203148

7.3.3) Ulica: Kielnarowa 20

7.3.4) Miejscowość: Kielnarowa

7.3.5) Kod pocztowy: 36-020

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 97785,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

2. Uzasadnienie faktyczne:
Zaistniały wyjątkowe sytuacje niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
której nie mógł wcześniej przewidzieć tj.
a) udzielenie w dniu 7 października 2021 r. przez Inwestora dodatkowych zleceń na roboty
budowlane w trybie pilnym.
Dotyczy inwestycji polegającej na budowie i modernizacji drogi dojazdowej do gruntów rolnych w
obrębie dzielnicy Olchowce na działkach o numerach ewidencyjnych 668 i 691 w Sanoku.
Pierwsze mapy z lokalizacją inwestycji ZDM otrzymał 12 października 2021 r. Pełny zakres
inwestycji został zaakceptowany kosztorysem na roboty budowlane przez Inwestora w dniu 15
października 2021 r., natomiast termin realizacji robót został wyznaczony do 20 listopada 2021 r.
b) nagła zmiana technologii robót realizowanej inwestycji przy ulicy Białogórskiej - przebudowa
parkingu.
Na spotkaniu roboczym w dniu 11 października 2021 r. na terenie budowy Inwestor
poinformował nas o możliwości zmiany technologii wykonania robót na istniejącym parkingu.
Pierwotnie zakres inwestycji obejmował sfrezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej
parkingu o grubości ok. 4 cm a następnie wykonanie nakładki z masy bitumicznej (ok. 7cm) na
całej powierzchni parkingu. 15 października 2021 r. Inwestor przesłał pierwsze mapy obrazujące
zakres planowanych zmian, polegających na usunięciu całej warstwy masy bitumicznej,
wykonaniu koryta i podbudowy pod kostkę brukową. Kosztorys ofertowy na roboty dodatkowe
został zaakceptowany przez Inwestora w dniu 3 listopada 2021 r., natomiast termin realizacji
robót dodatkowych Inwestor wyznaczył na koniec grudnia 2021 r. Aby dotrzymać terminów
wyznaczonych przez Inwestora pierwszy etap, tzn. przygotowanie podbudowy z kruszyw
budowlanych pod nawierzchnię z kostki brukowej musi zostać wykonany w trybie pilnym,
najpóźniej do końca listopada bieżącego roku.
Podsumowanie:
Ze względu na zaistnienie wyżej opisanych nagłych, następujących po sobie zdarzeń, leżących
po stronie Inwestora, których ZDM nie mógł przewidzieć - wystąpiła istotna zmiana w zakresie
ilości materiałów niezbędnych do realizacji robót budowlanych, wobec czego zaistniała pilna
potrzeba zamówienia kruszywa budowlanego niezbędnego do realizacji ww. inwestycji.
ZDM nie spodziewał się zmian w realizowanej inwestycji w tak dużym zakresie oraz nie posiadał
wcześniej żadnej wiedzy na temat dodatkowego zlecenia od Inwestora z pilnym terminem
realizacji.
ZDM pomimo tego, że posiadał wiedzę w dniu 15 października br. o szacowanej ilości kruszyw
budowlanych potrzebnych do realizacji inwestycji polegającej na budowie i modernizacji drogi
dojazdowej do gruntów rolnych w obrębie dzielnicy Olchowce w Sanoku nie mógł wcześniej
uruchomić procedury związanej z zamówieniem na dostawę kruszyw budowlanych, ponieważ w
tym samym czasie powziął informację o zmianach w realizowanej inwestycji przy ulicy
Białogórskiej – przebudowa parkingu.
Chcąc określić ilość materiałów sypkich potrzebnych do realizacji obydwu inwestycji a tym
samym oszacować z należytą starannością wartość zamówienia na dostawy kruszyw, aby nie
dokonywać podziału zamówień na części, co byłoby niewłaściwe ze względu na Pzp.,
koniecznym było zaczekać na decyzję Inwestora w zakresie akceptacji kosztorysu na
przebudowę parkingu przy ul. Białogórskiej w Sanoku, którą ZDM otrzymał dopiero 3 listopada.
Mając na względzie krótki termin realizacji ww. inwestycji oraz prawdopodobieństwo pogorszenia się warunków atmosferycznych wymagane są natychmiastowe dostawy kruszyw budowlanych, przez co nie ma możliwości zachowania terminów przewidzianych dla innych trybów udzielania zamówienia.
Brak realizacji dostaw spowodowałoby:
• brak możliwości prowadzenia robót budowlanych a tym samym wystąpienie strat spowodowanych przestojem pracowników oraz
• koszty związane z karami umownymi za nieterminowe wykonanie zlecenia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.