eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie - etap IIIa



Ogłoszenie z dnia 2024-04-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811015666

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bohaterów Getta Warszawskiego 1a

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-302

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@stbs.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://stbs.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/stbs

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99075d67-df92-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00295511

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00239072

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Tp 15/DI/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na budowę dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa, z uwagi na fakt, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie: Zamawiający wszczynając ww. postępowanie wyznaczył trzy kryteria oceny ofert, którymi są: cena – o wadze kryterium 60%, okres rękojmi – waga kryterium 20% oraz doświadczenie Kierownika budowy – waga kryterium 20%. W SWZ w części IV „Informacja o podmiotowych i przedmiotowych środkach dowodowych” pkt. I, Zamawiający określił dokumenty, które należy dołączyć do oferty. Pośród wymaganych wraz z ofertą dokumentów, Zamawiający nie wskazał dokumentu umożliwiającego okazanie doświadczenia Kierownika budowy. Dodatkowo Zamawiający w załączniku nr 1 do SWZ „Oferta cenowa” w ogóle nie przewidział możliwości wpisania przez wykonawców posiadanego przez Kierownika budowy doświadczenia, które jest jednym z kryteriów ocennych każdej z ofert.
Powyższe działania Zamawiającego spowodowały otrzymanie dwóch ofert, w których nie wykazano spełnienia jednego z kryteriów tj. doświadczenia Kierownika budowy oraz jednej oferty, do której Wykonawca dołączył załącznik nr 9 do SWZ „Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia”, w którym w wierszu pierwszym wskazano imię i nazwisko Kierownika budowy wraz z wykształceniem zawodowym, doświadczeniem i podstawą dysponowania tą osobą. Należy zauważyć, że zgodnie z zapisami SWZ w części IV w pkt. II lit. C, Zamawiający wymaga dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku udziału w postępowaniu tj. wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi. Niniejszy dokument, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, był wymagany w dalszym etapie postępowania tj. przy składaniu podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Takie zapisy spowodowały, że na etapie składania ofert Wykonawcy nie mieli obowiązku przedłożenia ww. dokumentu, lecz dopiero na wezwanie Zamawiającego w drugim etapie postępowania (od wykonawcy, którego oferta uzyskałaby najwyższą ilość punktów).
W SWZ w części XV pkt. 2 Zamawiający wskazał, iż za najkorzystniejszą ofertę uzna ofertę z najwyższą ilością punktów. Błędy w dokumentacji Zamawiającego spowodowały brak możliwości dokonania przeliczenia ofert w jednym z kryteriów ich oceny i tym samym ustalenia rankingu ofert.

Powyższe stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania tj. po otwarciu ofert.
Brak możliwości dokonania przeliczenia ofert w jednym z kryteriów ich oceny doprowadziło do niemożności porównania złożonych ofert. Na skutek błędu nie jest możliwe przyznanie punktów poszczególnym ofertom. Konieczność weryfikalności spełnienia kryteriów oceny ofert w momencie ich składania, stanowi warunek równego traktowania wykonawców (zob. wyrok KIO 2807/22). Udzielenie zamówienia nastąpiłoby z naruszeniem ustawy – takim naruszeniem, które miało wpływ na przygotowanie ofert (zob. wyrok KIO 610/23).

Powyższe argumenty powodują, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.

Zamawiający informuje, że z godnie z art. 261 ustawy Pzp, w przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, wykonawcom, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, przysługuje roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w tym postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1670640,43 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2220521,03 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.