Ogłoszenie z dnia 2024-04-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00239072/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-11
- 2024/BZP 00252639/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811015666
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bohaterów Getta Warszawskiego 1a
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-302
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@stbs.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://stbs.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.smartpzp.pl/stbs1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99075d67-df92-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00295511
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00239072
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Tp 15/DI/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na budowę dróg wraz z uzbrojeniem na osiedlu Glinki przy ul. Szosa Polska w Szczecinie – etap IIIa, z uwagi na fakt, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Uzasadnienie: Zamawiający wszczynając ww. postępowanie wyznaczył trzy kryteria oceny ofert, którymi są: cena – o wadze kryterium 60%, okres rękojmi – waga kryterium 20% oraz doświadczenie Kierownika budowy – waga kryterium 20%. W SWZ w części IV „Informacja o podmiotowych i przedmiotowych środkach dowodowych” pkt. I, Zamawiający określił dokumenty, które należy dołączyć do oferty. Pośród wymaganych wraz z ofertą dokumentów, Zamawiający nie wskazał dokumentu umożliwiającego okazanie doświadczenia Kierownika budowy. Dodatkowo Zamawiający w załączniku nr 1 do SWZ „Oferta cenowa” w ogóle nie przewidział możliwości wpisania przez wykonawców posiadanego przez Kierownika budowy doświadczenia, które jest jednym z kryteriów ocennych każdej z ofert.
Powyższe działania Zamawiającego spowodowały otrzymanie dwóch ofert, w których nie wykazano spełnienia jednego z kryteriów tj. doświadczenia Kierownika budowy oraz jednej oferty, do której Wykonawca dołączył załącznik nr 9 do SWZ „Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia”, w którym w wierszu pierwszym wskazano imię i nazwisko Kierownika budowy wraz z wykształceniem zawodowym, doświadczeniem i podstawą dysponowania tą osobą. Należy zauważyć, że zgodnie z zapisami SWZ w części IV w pkt. II lit. C, Zamawiający wymaga dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku udziału w postępowaniu tj. wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi. Niniejszy dokument, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, był wymagany w dalszym etapie postępowania tj. przy składaniu podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Takie zapisy spowodowały, że na etapie składania ofert Wykonawcy nie mieli obowiązku przedłożenia ww. dokumentu, lecz dopiero na wezwanie Zamawiającego w drugim etapie postępowania (od wykonawcy, którego oferta uzyskałaby najwyższą ilość punktów).
W SWZ w części XV pkt. 2 Zamawiający wskazał, iż za najkorzystniejszą ofertę uzna ofertę z najwyższą ilością punktów. Błędy w dokumentacji Zamawiającego spowodowały brak możliwości dokonania przeliczenia ofert w jednym z kryteriów ich oceny i tym samym ustalenia rankingu ofert.
Powyższe stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie postępowania tj. po otwarciu ofert.
Brak możliwości dokonania przeliczenia ofert w jednym z kryteriów ich oceny doprowadziło do niemożności porównania złożonych ofert. Na skutek błędu nie jest możliwe przyznanie punktów poszczególnym ofertom. Konieczność weryfikalności spełnienia kryteriów oceny ofert w momencie ich składania, stanowi warunek równego traktowania wykonawców (zob. wyrok KIO 2807/22). Udzielenie zamówienia nastąpiłoby z naruszeniem ustawy – takim naruszeniem, które miało wpływ na przygotowanie ofert (zob. wyrok KIO 610/23).
Powyższe argumenty powodują, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.
Zamawiający informuje, że z godnie z art. 261 ustawy Pzp, w przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, wykonawcom, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, przysługuje roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w tym postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1670640,43 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2220521,03 PLN
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Dostawy warzyw i owoców do Domu Pomocy Społecznej Dom Kombatanta i Pioniera Ziemi Szczecińskiej będącego jednostką organizacyjną Gminy Miasto Szczecin
- Zakup ubrań odzieży specjalnej strażaka i środków ochrony strażaka
- Wymiana pokrycia dachowego, demontaż i ponowny montaż instalacji odgromowej po wymianie pokrycia dachowego wraz z robotami towarzyszącymi w O/ZHW Koszalin przy ul. Połczyńskiej 70-72 w Koszalinie.
- Dostawy pieczywa i wyrobów cukierniczych do Domu Pomocy Społecznej Dom Kombatanta i Pioniera Ziemi Szczecińskiej będącego jednostką organizacyjną Gminy Miasto Szczecin
- Dostawa, montaż i uruchomienie systemu elektrofizjologicznego
- Roboty remontowo budowlane polegające na dostawie i wymianie stolarki okiennej w zasobie własnym Szczecińskiego TBS
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa pomieszczeń sanitariatów w budynku Środowiskowego Domu Pomocy Społecznej
- Modernizacja piwnic budynku Głównego Szpitala Chorób Płuc w Siewierzu na potrzeby szatni pielęgniarek wraz z budową zewnętrznych schodów z zadaszeniem - III
- Roboty konserwacyjne przy drogach gminnych w 2024 r.
- Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczenia technicznego na sanitariaty w części przestrzeni technicznej istniejącego budynku MCN im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie
- GOSPODARKA WODNO-ŚCIEKOWA NA TERENIE GMINY RECZ - ETAP I
- Budowa toalety kontenerowej na terenie Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.