eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ "CLC 24" NA MAZURACH



Ogłoszenie z dnia 2024-04-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ „CLC 24” NA MAZURACH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojskowa Akademia Techniczna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012122900

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-908

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@wat.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wat.edu.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://wat.ezamawiajacy.pl/pn/wat/demand/152568/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE DLA ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ „CLC 24” NA MAZURACH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c68d3d3-e766-11ee-a01e-f641a8763d5f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00292396

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00254673

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 32/WTC/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Zabezpieczenie logistyczne dla organizacji międzynarodowej konferencji naukowej „CLC 24” na Mazurach”. Do opisu przedmiotu zamówienia zastosowano nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), wraz z podaniem wymaganych ilości został określony w załączniku nr 1 i 1A do niniejszej SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55120000-7 - Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” w pozycji:
Nr 6 „Napoje do kolacji integracyjnej”
Nr 8” Napoje do uroczystej kolacji zgodnie z zał nr 1A”
Nr 10 „Napoje do Get together party zgodnie z zał nr 1A”
Nr 12 „Oprawa muzyczna kolacji uroczystej (zespół muzyki tanecznej)”
Nr 13 „Wynajem Sali wykładowej (z projektorem i nagłośnieniem) na całą konferencję”
Nr 14 „Wynajem sali posterowej z tablicami na 30 posterów na 3 sesje”
Nr 15 „Wynajęcie sekretariatu konferencji”
Nr 16 „Parking dla 12 samochodów x 5 dni”

wskazał stawkę VAT w wysokości 23%, natomiast dla pozostałych pozycji wchodzących w zakres jednej usługi wskazał stawkę VAT w wysokości 8 %.

W „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” Zamawiający opisał zamówienie jako usługę kompleksową tj. usługę złożoną, która składa się z różnych świadczeń pomocniczych, w tym między innymi: wynajem sali i pomieszczeń konferencyjnych; wynajem wyposażenia multimedialnego potrzebnego do przeprowadzania konferencji, poczęstunek w trakcie tzw. przerw kawowych, kolację integracyjną, organizację „Get Together Party”, w tym zapewnienie oprawy muzycznej, zapewnienie miejsc noclegowych w hotelu oraz miejsc parkingowych dla uczestników konferencji.

W związku z powyższym podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 23%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT.

W procesie badania i oceny ofert Zamawiający dokonał analizy dokumentów zamówienia, co doprowadziło do ustalenia, że błędnie wskazał różne stawki podatku VAT dla poszczególnych pozycji „Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia” w zakresie świadczenia jednej usługi kompleksowej.

Na skutek zaistniałej sytuacji złożone przez wykonawców oferty są nieporównywalne, ponieważ część wykonawców zastosowała do obliczenia ceny oferty brutto nieprawidłowe stawki podatku VAT, sugerując się tymi jakie błędnie wskazał zamawiający, a część wskazała co prawda stawki podatku VAT zgodne z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ale niezgodne z SOPZ.
Zgodnie z przepisem art. 281 ust. 1 pkt 16 ustawy Pzp, to na zamawiającym ciążył obowiązek określenia w SWZ sposobu obliczenia ceny, a opis ten był wiążący dla wykonawców. Tylko oferty, które zawierają cenę obliczoną zgodnie ze sposobem wskazanym w SWZ mogą być przedmiotem porównania przez zamawiającego w toku czynności wyboru najkorzystniejszej oferty (tak też w wyroku Sądu Okręgowego w Nowym Sączu sygn. akt III Ca 215/19).

Tym samym niemożliwy był wybór najkorzystniejszej oferty, bez naruszenia przepisu art. 17 ust. 2 ustawy Pzp, który stanowi, że zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Dodatkowo wskazanie nieprawidłowej stawki VAT w dokumentach zamówienia, mogłoby być uznane za działanie naruszające zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Gdyby zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, umowa zawarta w wyniku takiego rozstrzygnięcia podlegałaby unieważnieniu, zgodnie z art. 457 ust. 1 ustawy Pzp.

W związku z powyższym zachodzi konieczność unieważnienia postępowania ze względu na wystąpienie wady postępowania, która na tym etapie procedury jest niemożliwa do usunięcia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 12

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.