Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00225447/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Budowa i przebudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na obszarze Gminy Poddębice wraz z zakupem niezbędnego pojazdu i wyposażenia" - zakup i montaż agregatów prądotwórczych do obsługi SUW”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W PODDĘBICACH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730340819
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Parzęczewska 29/35
1.5.2.) Miejscowość: Poddębice
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-200
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: (43) 678-43-66,
1.5.8.) Numer faksu: (43) 678-43-66,
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@mpwik-poddebice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik-poddebice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7695561.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa i przebudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na obszarze Gminy Poddębice wraz z zakupem niezbędnego pojazdu i wyposażenia" - zakup i montaż agregatów prądotwórczych do obsługi SUW”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3db2cf08-f648-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00288998
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Przedsięwzięcie współfinansowane jest w ramach działania „Gospodarka wodno – ściekowa, Poddziałanie "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i oszczędzanie energii" objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00225447
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 203/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 444000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa i montaż czterech agregatów prądotwórczych na Stacjach Uzdatniania Wody: Łężki, Góra Bałdrzychowska, Niewiesz i Porczyny o parametrach przedstawionych w formularzu parametrów technicznych wraz z montażem, instalacją, uruchomieniem oraz szkoleniem personelu Zamawiającego w zakresie uruchomienia, eksploatacji, obsługi i konserwacji przedmiotu zamówienia. Oferowane urządzenia mają posiadać wymagane prawem certyfikaty i atesty.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 9 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31682530-4 - Awaryjne urządzenia energetyczne
31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z treścią art. 239 ust. 1 Pzp, obowiązkiem Zamawiającego jest dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia. Kryteria te, powinny zostać opisane w sposób jednoznaczny i zrozumiały, a ich treść i opis nie mogą pozostawiać Zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty oraz umożliwiają weryfikację i porównanie poziomu oferowanego wykonania przedmiotu zamówienia na podstawie informacji przedstawianych w ofertach.W związku z powyższym Zamawiający w specyfikacji warunków zamówienia Rozdział XVIII opisał kryteria, którymi będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Jednym z kryteriów oceny ofert był okres udzielenia gwarancji na wykonaną dostawę wraz z montażem przy czym maksymalnym akceptowanym przez Zamawiającego okresem udzielonej gwarancji było 24 miesiące, w wyniku którego można było otrzymać 40,00 pkt. Minimalnym okresem udzielonej gwarancji było 12 miesięcy, w wyniku którego można było otrzymać 0,00 pkt. Za każde wydłużenie gwarancji za wykonaną dostawę wraz z montażem o kolejne miesiące począwszy od 13 miesiąca do 24 miesiąca gwarancji Wykonawca mógł uzyskać punkty według ustalonego wzoru. Do obliczenia punktów należało przyjąć okres udzielonej gwarancji za wykonaną dostawę wraz z montażem oferty badanej oraz najdłuższy okres udzielonej gwarancji za wykonaną dostawę wraz montażem wynikającą ze złożonych ofert.
Zamawiający tworząc wzór na obliczenie punktacji w przedmiotowym kryterium przy działaniu arytmetycznym polegającym na odejmowaniu wpisał liczbę 24. Liczba ta odpowiada maksymalnej liczbie miesięcy udzielonej gwarancji, co daje sprzeczny wynik równania niezgodny z opisem. Zgodnie z powyższym objaśnieniem wyliczenia punktów za kryterium udzielonej gwarancji winna być wpisana minimalna liczba miesięcy tj. 12.
Biorąc powyższe pod uwagę Wykonawcy sporządzając oferty w przedmiotowym postępowaniu przetargowym dysponowali niejednoznaczną wiedzą w wyniku czego nie mogli złożyć prawidłowej oferty, tym samym Zamawiający nie może dokonać właściwego wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeśli zatem na skutek niezgodności treści SWZ ze szczegółowym opisem przyznawania punktów jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta Wykonawcy, która de facto nie jest najkorzystniejsza w świetle przyjętych kryteriów, istnieje podstawa do unieważnienia postępowania.
Z uwagi na fakt, iż otwarcie ofert nastąpiło w dniu 29 maja 2023 roku przedstawiony powyżej błąd arytmetyczny wynikająca z treści SWZ mógłby być naprawiony tylko i wyłącznie przed upływem terminu składania ofert bowiem w myśl art. 286 Pzp zmiana treści SWZ jest dopuszczalna przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający naruszył przepis art. 240 ust. 2 Pzp, który mówi, iż kryterium oceny ofert i ich opis nie mogą pozostawiać Zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty oraz umożliwiają weryfikację i porównanie poziomu oferowanego wykonania przedmiotu zamówienia na podstawie informacji przedstawionych w ofertach. Natomiast przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia winno zapewnić zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców zgodnie z art. 16 pkt 1 Pzp.
W związku z powyższym, aby nie dopuścić do naruszenia prawa powszechnie obowiązującego, które mogłoby doprowadzić do unieważnienia umowy Zamawiający unieważnia postępowanie, aby zapobiec dalszym skutkom prawno-finansowym.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 442800,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 442800,00 PLN
INNE PRZETARGI PODDĘBICE
- Wykonanie usługi polegającej na serwisie układu kogeneracyjnego SGE 42HM o mocy 999 kWe/1133 kWt zainstalowanego na terenie Geotermii Poddębice Sp. z o.o., 99-200 Poddębice, ul. Mickiewicza 17A
- Ubezpieczenie Powiatu Poddębickiego na lata 2024- 2027
- Dostawa ambulansu sanitarnego typu C z częściowym wyposażeniem medycznym dla "Poddębickiego Centrum Zdrowia" Sp. z o.o. w Poddębicach
- Utworzenie i prowadzenie Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zwanego GPSZOK na terenie Gminy Poddębice oraz zagospodarowanie z GPSZOK odpadów komunalnych selektywnie zbieranych
więcej: przetargi PODDĘBICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeglądy konserwacyjne, naprawy i utrzymanie techniczne instalacji, systemów i urządzeń zainstalowanych na terenie drogi podziemnej ul. Hasa oraz w tunelu Trasy W-Z w Łodzi.
- "Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. >>Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w branży logistycznej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie<<"
- "Przebudowa obiektów w Placówce Straży Granicznej w m. Krynica Morska"
- Wykonanie w systemie "zaprojektuj i wybuduj" dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zamówienia publicznego pn.: "Termomodernizacja Przedszkola w Zaborowie"
- Modernizacja budynku Urzędu Miejskiego - etap II - budowa windy w budynku Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim w celu likwidacji barier architektonicznych
- Modernizacja ZS 1 w Piasecznie, ul. Szpitalna 10 wraz z przebudową i rozbudową o windę zew. i modernizacja ZS 2 w Piasecznie, Al. Brzóz 26
więcej: Jednostki prądotwórcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.