eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poddębice › "Budowa i przebudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na obszarze Gminy Poddębice wraz z zakupem niezbędnego pojazdu i wyposażenia" - zakup i montaż agregatów prądotwórczych do obsługi SUW"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-07-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Budowa i przebudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na obszarze Gminy Poddębice wraz z zakupem niezbędnego pojazdu i wyposażenia" - zakup i montaż agregatów prądotwórczych do obsługi SUW”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W PODDĘBICACH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730340819

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Parzęczewska 29/35

1.5.2.) Miejscowość: Poddębice

1.5.3.) Kod pocztowy: 99-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: (43) 678-43-66,

1.5.8.) Numer faksu: (43) 678-43-66,

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@mpwik-poddebice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik-poddebice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/769556

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa i przebudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na obszarze Gminy Poddębice wraz z zakupem niezbędnego pojazdu i wyposażenia" - zakup i montaż agregatów prądotwórczych do obsługi SUW”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3db2cf08-f648-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00288998

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Przedsięwzięcie współfinansowane jest w ramach działania „Gospodarka wodno – ściekowa, Poddziałanie "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i oszczędzanie energii" objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00225447

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 203/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 444000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa i montaż czterech agregatów prądotwórczych na Stacjach Uzdatniania Wody: Łężki, Góra Bałdrzychowska, Niewiesz i Porczyny o parametrach przedstawionych w formularzu parametrów technicznych wraz z montażem, instalacją, uruchomieniem oraz szkoleniem personelu Zamawiającego w zakresie uruchomienia, eksploatacji, obsługi i konserwacji przedmiotu zamówienia. Oferowane urządzenia mają posiadać wymagane prawem certyfikaty i atesty.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 9 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

31682530-4 - Awaryjne urządzenia energetyczne

31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z treścią art. 239 ust. 1 Pzp, obowiązkiem Zamawiającego jest dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia. Kryteria te, powinny zostać opisane w sposób jednoznaczny i zrozumiały, a ich treść i opis nie mogą pozostawiać Zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty oraz umożliwiają weryfikację i porównanie poziomu oferowanego wykonania przedmiotu zamówienia na podstawie informacji przedstawianych w ofertach.
W związku z powyższym Zamawiający w specyfikacji warunków zamówienia Rozdział XVIII opisał kryteria, którymi będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Jednym z kryteriów oceny ofert był okres udzielenia gwarancji na wykonaną dostawę wraz z montażem przy czym maksymalnym akceptowanym przez Zamawiającego okresem udzielonej gwarancji było 24 miesiące, w wyniku którego można było otrzymać 40,00 pkt. Minimalnym okresem udzielonej gwarancji było 12 miesięcy, w wyniku którego można było otrzymać 0,00 pkt. Za każde wydłużenie gwarancji za wykonaną dostawę wraz z montażem o kolejne miesiące począwszy od 13 miesiąca do 24 miesiąca gwarancji Wykonawca mógł uzyskać punkty według ustalonego wzoru. Do obliczenia punktów należało przyjąć okres udzielonej gwarancji za wykonaną dostawę wraz z montażem oferty badanej oraz najdłuższy okres udzielonej gwarancji za wykonaną dostawę wraz montażem wynikającą ze złożonych ofert.
Zamawiający tworząc wzór na obliczenie punktacji w przedmiotowym kryterium przy działaniu arytmetycznym polegającym na odejmowaniu wpisał liczbę 24. Liczba ta odpowiada maksymalnej liczbie miesięcy udzielonej gwarancji, co daje sprzeczny wynik równania niezgodny z opisem. Zgodnie z powyższym objaśnieniem wyliczenia punktów za kryterium udzielonej gwarancji winna być wpisana minimalna liczba miesięcy tj. 12.
Biorąc powyższe pod uwagę Wykonawcy sporządzając oferty w przedmiotowym postępowaniu przetargowym dysponowali niejednoznaczną wiedzą w wyniku czego nie mogli złożyć prawidłowej oferty, tym samym Zamawiający nie może dokonać właściwego wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeśli zatem na skutek niezgodności treści SWZ ze szczegółowym opisem przyznawania punktów jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta Wykonawcy, która de facto nie jest najkorzystniejsza w świetle przyjętych kryteriów, istnieje podstawa do unieważnienia postępowania.
Z uwagi na fakt, iż otwarcie ofert nastąpiło w dniu 29 maja 2023 roku przedstawiony powyżej błąd arytmetyczny wynikająca z treści SWZ mógłby być naprawiony tylko i wyłącznie przed upływem terminu składania ofert bowiem w myśl art. 286 Pzp zmiana treści SWZ jest dopuszczalna przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający naruszył przepis art. 240 ust. 2 Pzp, który mówi, iż kryterium oceny ofert i ich opis nie mogą pozostawiać Zamawiającemu nieograniczonej swobody wyboru najkorzystniejszej oferty oraz umożliwiają weryfikację i porównanie poziomu oferowanego wykonania przedmiotu zamówienia na podstawie informacji przedstawionych w ofertach. Natomiast przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia winno zapewnić zachowanie uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców zgodnie z art. 16 pkt 1 Pzp.
W związku z powyższym, aby nie dopuścić do naruszenia prawa powszechnie obowiązującego, które mogłoby doprowadzić do unieważnienia umowy Zamawiający unieważnia postępowanie, aby zapobiec dalszym skutkom prawno-finansowym.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 442800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 442800,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.