Ogłoszenie z dnia 2022-08-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00244238/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-07-07
- 2022/BZP 00256657/01 - Modyfikacja z dnia 2022-07-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 800 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STARCZA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gminna 4
1.5.2.) Miejscowość: Starcza
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-261
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 3140334
1.5.8.) Numer faksu: 34 3140334
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina-starcza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-starcza.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-propublico.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 800 000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72420f87-fde6-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00287277
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019899/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 800 000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00244238/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FNR.271.1.7.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 550387,58 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 1.800.000,00 zł, w tym:
- na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2022 roku w kwocie 1.190.000,00 zł,
- na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 610.000,00 zł.
Planowany termin zaciągnięcia kredytu:
- I transza 28.07.2022r. - 600.000,00 zł,
- II transza 30.08.2022r. - 600.000,00 zł,
- III transza 29.09.2022r. - 600.000,00 zł.
Wykorzystanie kredytu nastąpi w terminie od dnia następnego przypadającego po dniu podpisania umowy.
Okres karencji w spłacie kapitału do 31.03.2024r. Karencja nie dotyczy spłaty odsetek.
Spłata kredytu następować będzie zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do umowy.
Kredytobiorca zastrzega sobie prawo nie wykorzystania całości lub części kredytu.
Wykonawca nie będzie naliczał prowizji ani innych opłat (poza marżą) za przyznanie i uruchomienie kredytu.
Odsetki płatne w okresach miesięcznych do 30 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
Oprocentowanie kredytu będzie stałe liczone jako średnia arytmetyczna notowań stawki WIBOR 1M, powiększone o marżę bankową określoną na dzień otwarcia oferty (marża będzie stała w okresie kredytowania), za który będą naliczane odsetki.
Do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M jako średnią arytmetyczną z miesiąca czerwca 2022r.
Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy możliwość zmiany stopy procentowej dla przedmiotowego kredytu ze stałej na zmienną bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
Wykonawca jest zobowiązany uruchomić kredyt zgodnie z zaoferowanym przez siebie terminem, licząc od dnia następnego po dniu złożenia wniosku przez Zamawiającego w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną.
Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
Rozliczenie usługi pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywane w złotych polskich (PLN).
Wykonawca (Bank) zapłaci zamawiającemu kary umowne:
a) za zwłokę w postawieniu wymaganej kwoty kredytu (transzy) do dyspozycji Zamawiającego (Kredytobiorcy) w wysokości 0,2% kwoty kredytu za każdy dzień zwłoki,
b) za odstąpienie od umowy z przyczyn zawinionych przez Bank w wysokości 10% wartości kredytu,
c) za nieprzedłożenie Zamawiającemu w terminie 5 dni, licząc od dnia podpisania umowy, oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy w wysokości 200,00 zł za każdy dzień zwłoki,
d) za nieprzedłożenie Zamawiającemu na wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w wezwaniu terminie, poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy/umów o pracę osób wskazanych w oświadczeniu o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w wysokości 200,00 zł za każdy dzień zwłoki.
Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego w wysokości 10% wartości kredytu.
Gmina Starcza terminowo reguluje swoje zobowiązania wobec ZUS i US. Po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, na prośbę Banku, Zamawiający dostarczy aktualne zaświadczenia z ZUS i US dotyczące wywiązywania się z płatności na rzecz w/w instytucji.
Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na wekslu stanowiącym zabezpieczenie kredytu.
Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wierzytelności wykupionych przez bank bądź inne podmioty gospodarcze.
Zamawiający udostępnia załącznik nr 7 do SWZ określający proponowany okres i wysokość spłat kredytu w wysokości 1.800.000,00 zł.
Dokumenty niezbędne do oceny wiarygodności zdolności finansowej Zamawiającego zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie https://www.bip.starcza.akcessnet.net w zakładce Prawo lokalne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 550387,58 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 550387,58 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 550387,58 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5770002138
7.3.3) Ulica: Kościuszki 111
7.3.4) Miejscowość: Myszków
7.3.5) Kod pocztowy: 42-300
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MIĘDZYPOWIATOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W MYSZKOWIE
jakie przetargi wygrała firma
MIĘDZYPOWIATOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W MYSZKOWIE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 550387,58 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2028-06-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego w wysokości 10 000 000,00 PLN
- Udzielenie kredytu długoterminowego, złotowego do wysokości 2.820.000,00 zł
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 000 000,00 zł
- Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Nowe Ostrowy w wysokości 1 300 000,00zł
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Kolbuszowa oraz jej jednostek organizacyjnych w latach 2024-2027
- Kredyt inwestycyjny.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.