eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Limanowa › "Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 10 000 000,00 zł".



Ogłoszenie z dnia 2021-11-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 10 000 000,00 zł”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT LIMANOWSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892854

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Marka 9

1.5.2.) Miejscowość: Limanowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-600

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.7.) Numer telefonu: 183337800

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat.limanowski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.limanowski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 10 000 000,00 zł”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d8b763f-24ef-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00286003

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000606/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 10 000 000,00 zł zgodnie z uchwałą budżetową z dnia 18.12.2020r. nr XV/166/20

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00201223/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZ.272.20.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 910000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 10 000 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu, zgodnie z § 3 i 4 ust. 1 pkt 1 Uchwały nr XV/166/20 Rady Powiatu Limanowskiego z dnia 18 grudnia 2020 r – Uchwała Budżetowa Powiatu Limanowskiego na 2021 r.
2. Kredyt zostanie pobrany w dwóch transzach – I transza 5 000 000,00 zł do 30 listopada 2021r., II transza 5 000 000,00 zł. do 30 grudnia 2021 r. Wymagany przez Zamawiającego termin postawienia kredytu/transzy do dyspozycji Zamawiającego wynosi do 5 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o wypłatę.
3. Spłata kredytu nastąpi w latach 2023-2028 z dochodów budżetu Powiatu Limanowskiego zgodnie z harmonogramem spłat:
2023 – 100 000,00 zł,
2024 – 200 000,00 zł,
2025 – 200 000,00 zł,
2026 – 500 000,00 zł,
2027 – 4 000 000,00 zł,
2028 – 5 000 000,00 zł.
4. Okres spłaty kapitału od 31 marca 2023 r. do 31 grudnia 2028 r. w każdym roku kwartalnie do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał z możliwością wcześniejszej spłaty w każdym momencie (nie tylko ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał), w kwocie określonej w harmonogramie spłat dostosowanym do wieloletniej prognozy finansowej. Do określenia wysokości kwartalnych rat kapitałowych należy przyjąć zasadę równych rat w odniesieniu do zaplanowanych rocznych limitów spłat kapitału.
5. Spłata odsetek w każdym roku kwartalnie do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał, liczonych w okresach miesięcznych, począwszy od roku 2021. Zamawiający będzie powiadamiany przez Wykonawcę pisemnie - faksem lub drogą elektroniczną o wysokości raty kapitałowej i odsetek przypadających do spłaty na co najmniej 5 dni przed upływem terminu ich zapłaty.
6. W przypadku dokonania nadpłaty odsetek Wykonawca nie dokona ich zaliczenia na po-czet kapitału.
7. Dla celów kredytu Wykonawca otworzy dla Zamawiającego rachunek na który Zamawiający będzie dokonywał spłat rat kredytu. Prowadzenie rachunków pomocniczych do obsługi
kredytu będzie odbywało się bez dodatkowych opłat.
8. Zamawiający działając zgodnie z art. 264 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze zm.) informuje, że nie udzieli Wykonawcy żadnych pełnomocnictw do dysponowania rachunkami bankowymi Zamawiającego.
9. Kredyt udzielony będzie w złotych polskich (PLN), wszelkie rozliczenia związane z realiza-cją zamówienia również odbywać się będą w PLN.
10. Naliczanie odsetek: tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia.
11. Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
12. Źródło pokrycia spłaty: dochody budżetu powiatu.
13. Kredyt oprocentowany w skali roku według zmiennej stopy procentowej równej wysokości stawki referencyjnej (stopy bazowej), powiększonej o stałą marżę Banku, z zastrzeże-niem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża Banku, jak również nie może być niższa niż zero. Stopa bazowa - zmienna stawka WIBOR 3M (stawka WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego naliczenie odsetek. W przypadku gdy w da-nym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR 3M obowiązuje stawka WIBOR 3M z dnia w
którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki WIBOR 3M).
14. Do obliczenia kwoty odsetek należy przyjąć rzeczywistą (kalendarzową) ilość dni w miesiącu i w poszczególnych latach.
15. Za udzielenie i obsługę kredytu Zamawiający będzie ponosił wyłącznie koszty określone w ofercie.
16. Zamawiający zastrzega:
1) możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, w części lub w całości, w każdym momencie, bez naliczania dodatkowych opłat z tego tytułu,
2) możliwość zmiany ilości, wielkości i terminu wykorzystania transz kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu,
3) możliwość wykorzystania jedynie części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, (Zamawiający wskazuje minimalną wysokość kredytu który zostanie zaciągnięty: 5 000 000,00 zł),
4) możliwość zmiany kwot spłat rat kredytu w poszczególnych latach okresu spłaty i między latami w całym okresie spłaty.
17. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach, a także nie były prowadzone w stosunku do Zamawiającego żadne czynności windykacyjne dotyczące zadłużeń w bankach.
18. Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą żadne zajęcia egzekucyjne, a także w ciągu ostatnich dwóch lat nie był prowadzony u Zamawiającego program naprawczy w rozu-mieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
19. Zamawiający nie posiada zaległości wobec ZUS i US.
20. Zamawiający nie korzysta z pożyczek „pozabankowych” a także z finansowania w formie forfaitingu, faktoringu i leasingu.
21. Zamawiający posiada udziały w samorządowej spółce kapitałowej z siedzibą w Porębie Wielkiej, działającej pod firmą Gorczańskie Wody Termalne Sp. z o.o. o nr Regon: 120586040. Udziały w spółce Gorczańskie Wody Termalne: 2 077 500,00 zł.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 532394,37 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 636605,42 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 532394,37 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Limanowej

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7370005743

7.3.3) Ulica: ul. Rynek 7

7.3.4) Miejscowość: Limanowa

7.3.5) Kod pocztowy: 34-600

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-26

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 532394,37 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1. Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie:
1) Planowany termin wypłaty kredytu – I transza do 30 listopada 2021 r., II transza do 30 grudnia 2021 r.
2) Planowany termin spłaty kredytu – do 31 grudnia 2028 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.