eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › "Remont dachu wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu"



Ogłoszenie z dnia 2023-07-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remont dachu wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276015

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Więźniów Oświęcimia 20

1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@auschwitz.org

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.auschwitz.org/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont dachu wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9141a542-195f-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00285092

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00116988/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Remont dachu wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi w budynku o nr inw, A-45 zlokalizowanym na terenie PMA-B

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9141a542-195f-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy eZamawiający – https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawców i Zamawiającego za pośrednictwem platformy e-zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@auschwitz.org, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy eZamowienia - https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w opisane zostały w module edukacyjnym
https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2022/07/Oferty-5.2.1.pdf
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, akceptuje te wymagania oraz warunki korzystania z ww. platformy.
2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy eZamowienia wynosi 150MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie eZamowienia. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich złożenia na platformie e-Zamówienia albo w szczególnych uzasadnionych przypadkach, o których mowa w pkt 2 powyżej, ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 2.
4. Ogólne zasady korzystania z Platformy:
6.1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie eZamawiający, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b. Komputer PC
i. parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD
ii. zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych:
iii. MS Windows 7 lub nowszy
iv. OSX/Mac OS 10.10,
v. Ubuntu 14.04
vi. Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
1. Chrome 66.0 lub nowsza
2. Firefox 59.0 lub nowszy
3. Safari 11.1 lub nowsza
4. Edge 14.0 i nowsze
c. Tablet/Telefon
i. Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS
ii. Przeglądarka Chrome 61 lub nowa
d. Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
e. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj.: plików o wielkości do 150 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, docx, xlsx, csv, jpg, jpeg, tif, png, svg, zip, tar, gz, gzip, 7z, XAdES, CAdES, PAdES.
Preferuje się pliki w pdf.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie i wzmocnieniu konstrukcji dachu oraz montażem drzwi p.poż wraz z pracami konserwatorskimi w zakresie wnętrza poddasza, stolarki okiennej i drzwiowej i kominów w budynku o nr inw. A-45, zlokalizowanym na terenie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, wraz z dokumentacją powykonawczą . Budynek, w którym realizowane będzie zamówienie pełni m.in. funkcję mieszkalną i administracyjną. Budynek o nr inw. A-45 wpisany do rejestru zabytków pod nr rej. A-714/95 oraz na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 6. Na przedmiot zamówienia składają się:
6.1. Prace konserwatorskie wraz z dokumentacja powykonawczą:
Zakres prac konserwatorskich obejmuje w szczególności:
6.1.1. Prace przygotowawcze (dokumentacja, inwentaryzacja, demontaż wtórnej ścianki);
6.1.2. Oczyszczenie, dezynfekcję i umycie zdemontowanej oraz pochodzącej ze składu PMAB dachówki i gąsiorów ceramicznych;
6.1.3. Działania konserwatorskie przy drewnianych elementach więźby bez nawarstwień malarskich;
6.1.4. Prace konserwatorskie przy drewnianych elementach więźby z nawarstwieniami malarskimi;
6.1.5. Prace konserwatorskie dotyczące elementów metalowych;
6.1.6. Prace konserwatorskie przy supremie bez nawarstwień malarskich;
6.1.7. Prace konserwatorskie przy supremie z nawarstwieniami malarskich;
6.1.8. Prace konserwatorskie przy wewnętrznej stolarce drzwiowej;
6.1.9. Prace konserwatorskie przy stolarce okiennej;
6.1.10. Prace konserwatorskie przy kominach historycznych pod połacią dachową z zachowanymi nawarstwieniami malarskimi;
6.1.11. Działania konserwatorskie przy pozostałych niehistorycznych powierzchniach na kominach pod połacią dachową;
6.1.12. Prace konserwatorskie przy kominach ponad połacią dachu;
6.1.13. Prace konserwatorskie przy tynkach i nawarstwieniach malarskich na murowanych ścianach poddasza i fragmentach nieotynkowanego muru;
6.1.14. Prace konserwatorskie przy tynkach na lukarnie od strony zewnętrznej;
6.1.15. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej prac konserwatorskich.

6.2. Roboty budowlane:
Zakres robót obejmuje w szczególności:
6.2.1. Rozebranie rynien oraz rur spustowych
6.2.2. Rozebranie pokrycia dachowego z dachówki, ułożenie w stosy dachówki, gąsiorów pochodzących z rozbiórki
6.2.3. Czasowe zabezpieczenie odkrytych połaci dachowych
6.2.4. Rozebranie ołacenia dachu
6.2.5. Utylizacja elementów drewnianych więźby dachowej
6.2.6. Geodezyjne sprawdzenie poziomowania więźby dachowej
6.2.7. Wymiana i naprawa elem. więźby dachowej
6.2.8. Wymiana uszkodzonej konstrukcji drewnianej lukarny wraz z materiałem
6.2.9. Demontaż starych i montaż nowych przykładek i nakładek i wzmocnień krokwi
6.2.10. Montaż wzmocnienia konstrukcji stalowej dachu wraz ze sprawdzeniem podstawowych długości elementów na budowie.
6.2.11. Zabezpieczenie przeciwpożarowe nowych elementów stalowych : system farb pęczniejących do REI 60min
6.2.12. Impregnacja biobójczą drewnianej więźby dachowej bez nawarstwień malarskich (dezynfekcja i dezynsekcja)
6.2.13. Zabezpieczenie drewna środkiem impregnującym
6.2.14. Montaż folii wiatroizolacyjnej
6.2.15. Wykonanie nowego ołacenia połaci dachowych
6.2.16. Krycie dachu uprzednio zdjętą dachówką historyczną wraz z uszczelnieniem
6.2.17. Wykonanie i montaż obróbek blacharskich z blachy Tytan – cynk
6.2.18. Wykonanie i zawieszenie rynien i rur spustowych z blachy Tytan - cynk
6.2.19. Dostawa i montaż nowych włazów dachowych
6.2.20. Włączenie przewodów odpowietrzających kanalizacji sanitarnej na poddaszu do wolnych przewodów wentylacyjnych
6.2.21. Wykonanie nakryw i odsadzek betonowych na kominach
6.2.22. Wymiana kominków wentylacyjnych na nowe z blachy nierdzewnej malowanej proszkowo
6.2.23. Montaż węgarków murowanych zgodnie z rewizją projektu
6.2.24. Montaż drzwi przeciwpożarowych EI 30
6.2.25. Wywóz gruzu i utylizacja zdemontowanych elem. więźby
6.2.26. Demontaże opraw oraz instalacji elek.
6.2.27. Utrzymanie systemu SSP
6.2.28. Montaż nowych opraw oświetleniowych, oraz instalacji elek.
6.2.29. Sprawdzenie i uruchomienie linii dozorowych konwencjonalnych
6.2.30. Montaż instalacji odgromowej - dach
6.2.31. Badanie i pomiar instalacji odgromowej, i elektrycznej
6.2.32. Sporządzenie dokumentacji budowlanej powykonawczej.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w:
7.1. Załączniku nr 9 do SWZ: Dokumentacja techniczna

4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45212314-0 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci

92522100-7 - Usługi ochrony obiektów historycznych

92522200-8 - Usługi ochrony budynków historycznych

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 273 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 14. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych Wykonawcy, który realizuje zamówienie podstawowe, w okresie do 3 lat od dnia jego udzielenia, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 Ustawy PZP, o wartości do 50% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego, w zakresie realizacji:
14.1. prac konserwatorskich dotyczących:
14.1.1. elementów wykonanych z drewna,
14.1.2. elementów wykonanych z metalu,
14.1.3. elementów wykonanych z zapraw mineralnych,
14.1.4. elementów wykonanych z wątku ceglanego,
14.1.5. tynków i nawarstwień malarskich;
14.2. robót budowlanych dotyczących:
14.2.1. wymiany pokrycia,
14.2.2. remontu konstrukcji drewnianej,
14.2.3. wykonania i montażu elementów stalowych wzmocnień więźby dachowej,
14.2.4. wykonania i zawieszenia rynien i rur spustowych,
14.2.5. naprawy i wzmocnienia kominów,
14.2.6. wykonania instalacji elektrycznych.
14.3. dokumentacji powykonawczej,
ujętych w zamówieniu podstawowym, w przypadku konieczności realizacji takich prac w obrębie obiektu o nr inw A-45.

15. Przewidywane zamówienia podobne będą udzielane na zasadach i warunkach określonych
w umowie o zamówienie podstawowe, wg następujących zasad:
Wynagrodzenie wykonawcy za realizację zamówienia podobnego zostanie ustalone w nw. sposób:
a) dla robót budowlanych:
- ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysu robót budowlanych, zgodne
z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej i zawierającego koszty wykonania wszystkich zakresów przedmiotu przyszłej umowy;
- ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. Podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą KNR-y. W przypadku braku odpowiednich pozycji + KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego;
b) dla prac konserwatorskich
- ceny zostaną przyjęte na podstawie kosztorysu przygotowanego przez Wykonawcę, zgodne
z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, albo dla zakresów nie występujących
w zamówieniu podstawowym - w oparciu o rynkowe ceny materiałów, robocizny oraz sprzętu,
a zatwierdzonych przez Zamawiającego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 9

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

3. Warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
3.1. w zakresie doświadczenia wykonawców - wykażą, że w okresie ostatnich siedmiu (7) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonali, co najmniej:
3.1.1. jedną robotę budowlaną o charakterze ogólnobudowlanym o wartości min. 750 000 zł brutto (wartość z wyłączeniem robót instalacyjnych), w budynku lub obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
3.1.2. jedną robotę budowlaną realizowaną na podstawie projektu budowlanego, w której zakres polegający na remoncie zabytkowej więźby dachowej obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, przekracza wartość 100 000zł brutto;
3.1.3. jedną robotę budowlaną realizowaną na podstawie projektu budowlanego, w której zakres polegający na wzmocnieniu/podparciu konstrukcją stalową, elementów obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, przekracza wartość 30 000zł brutto;
3.1.4. jedną usługę polegająca na wykonaniu prac konserwatorskich o wartości min. 300 000 zł brutto w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
3.1.5. usługę polegającą na wykonaniu prac konserwatorskich w zakresie zabytkowej stolarki okiennej i/lub drzwiowej o wartości min. 50 000 zł w budynku wpisanym do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
3.2. w zakresie osób skierowanych przez wykonawców do realizacji zamówienia – wykażą dysponowanie osobami spełniającymi niżej określone wymagania:
3.2.1. Kierownikiem budowy (jedna osoba), posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającym doświadczenie polegające na:
a) co najmniej 18-miesięcznym udziale w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opieki nad zabytkami;
b) co najmniej 3-letnim (licząc jako suma przepracowanych miesięcy od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami przy zabytkach nieruchomych) w przeciągu ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert - kierowaniu robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
3.2.2.Kierownikiem robót (jedna osoba), posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
3.2.3. dwoma (2) osobami, każda z nich posiadająca min. 18-miesięczne doświadczenie w realizacji robót budowlanych w co najmniej 2 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków*, lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; jedna z ww. osób musi posiadać min. 9-miesięczne doświadczenie ciesielskie w realizacji robót budowlanych polegających na remoncie zabytkowej więźby dachowej lub konstrukcji drewnianej w budynkach wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
3.2.4. Kierownikiem prac konserwatorskich - dyplomowanym konserwatorem (jedną osobą), posiadającym:
a) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków w zakresie specjalności dotyczącej konserwacji i restauracji malarstwa lub malarstwa i rzeźby polichromowanej lub rzeźby i detalu architektonicznego lub rzeźby, posiadającym 9 miesięcy doświadczenia opisanego w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
b) min. 5-letnie doświadczenie (nabyte po uzyskaniu tytułu zawodowego magistra)
w kierowaniu pracami konserwatorskimi prowadzonymi przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
3.2.5. Zespołem realizującym prace konserwatorskie składającym się co najmniej z dwóch (2) konserwatorów dyplomowanych, posiadających tytuły zawodowe magistra uzyskane po ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków, z których:
3.2.5.1 jedna osoba przewidziana do realizacji prac konserwatorskich przy nawarstwieniach malarskich – posiada:
3.2.5.1.1 tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów w specjalizacji dotyczącej konserwacji malarstwa lub malarstwa i rzeźby polichromowanej
3.2.5.1.2 nabyte po ukończeniu studiów min. 2-letnie doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich, prowadzonych przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w tym:
a) min. 6 miesięcy doświadczenia w realizacji prac konserwatorskich przy nawarstwieniach malarskich na podłożu mineralnym w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
b) min. 6 miesięcy doświadczenia w realizacji prac konserwatorskich przy nawarstwieniach malarskich na podłożu drewnianym w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;
3.2.5.2 druga osoba posiada:
3.2.5.2.1 tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów w specjalizacji dotyczącej konserwacji malarstwa lub malarstwa i rzeźby polichromowanej lub rzeźby lub rzeźby i detalu architektonicznego;
3.2.5.2.2 nabyte po ukończeniu studiów min. 2-letnie doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich, prowadzonych przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w tym min. 12 miesięcy doświadczenia przy konserwacji wątku ceglanego.

3.2.6. Zespołem pracowników technicznych wykonujących prace konserwatorskie składającym się co najmniej z dwóch (2) pracowników, z których każdy posiada min. 12 - miesięczne doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków*, lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, w tym:
3.2.6.1. 1 osoby posiadającej minimum 12 miesięcy doświadczenia stolarskiego w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, a w tym co najmniej 2 usługi obejmujące zakres prac przy zabytkowej stolarce okiennej i/lub drzwiowej.
3.2.7. jedną osobą wykonującą dokumentację fotograficzną - posiadającą doświadczenie
w wykonywaniu fotografii na potrzeby dokumentacji powykonawczej lub dokumentacji stanu zachowania w minimum 3 obiektach wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
Ww. funkcja nie może być łączona z innymi funkcjami przy realizacji prac i robót.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający wymaga złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia) w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, określonych w Dziale V pkt 3.1 i 3.2 SWZ:
2.1. w związku z bezpośrednim związkiem sposobu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu w zakresie wykazania dysponowania osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia (Dział V pkt 3.2. SWZ) z oceną ofert określoną
w Kryterium nr 2: „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą Wykazu osób (Załącznik nr 5 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SWZ;
2.2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta
zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni,
aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych - w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia (Dział V pkt 3.1. SWZ) – tj. Wykazu robót i usług (Załącznik nr 4 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie 7 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór Wykazu robót i usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
UWAGA: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót i usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, Wykaz robót i usług (Załącznik nr 4 do SWZ) dotyczy robót i usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium
o w wysokości 10.000,00 zł na okres związania ofertą.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2
i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. Pieniądzu,
3.2. Gwarancjach bankowych,
3.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych powyżej w pkt 3.2.- 3.4., dokument winien być wystawiony na Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim.
5. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego nr 53 1130 1150 0012 1268 9790 0006

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiający żąda od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, zwane dalej „zabezpieczeniem” służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione wg wyboru Wykonawcy
w jednej lub w kilku następujących formach:
3.1. Pieniężnej,
3.2. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
3.3. Gwarancjach bankowych,
3.4. Gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W wypadku udzielenia zabezpieczenia w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, udzielona gwarancja musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów, udzieloną tytułem zabezpieczenia wszelkich roszczeń Zamawiającego z tytułu nienależytego wykonania umowy w tym roszczeń Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi za wady, na okres wykonania umowy oraz udzielonej rękojmi.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj, zakres i warunki zmiany umowy zostały opisane w paragrafie 23 Wzoru mowy stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-18 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 3. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem platformy e-zamówienia przechodząc do szczegółów postępowania i korzystając z zakładki „Oferty/wnioski”. Szczegółowa instrukcja dostępna https://epzpygmggrsicd.blob.core.windows.net/pod/2021/10/Oferty-3.2_20211016.pdf

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-18 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-01

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w: art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835):
„1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.”
2. Termin realizacji przedmiotu umowy: 39 tygodni (tj. 273 dni) od daty podpisania umowy, w tym:
a) wykonanie robót i prac ETAPU I zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym do 29.12.2023r
b) zakończenie robót i prac ETAPU II zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym - 34 tygodni od daty podpisania umowy
c) przekazanie dokumentacji powykonawczej konserwatorskiej opisowej i fotograficznej oraz budowlanej w wersji elektronicznej do weryfikacji - 35 tygodni od daty podpisania umowy
d) przekazanie dokumentacji powykonawczej konserwatorskiej rysunkowej w wersji elektronicznej do weryfikacji: - 37 tygodni od daty podpisania umowy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.