eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grudziądz › Dostawa sprzętu medycznego, medycznych środków materiałowych oraz materiałów opatrunkowych - sprawa nr 31/2023

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-06-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu medycznego, medycznych środków materiałowych oraz materiałów opatrunkowych - sprawa nr 31/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340907277

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Czwartaków 3

1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.7.) Numer telefonu: 261483290

1.5.8.) Numer faksu: 261483222

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 13wog.przetargi@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.wp.mil.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/13wog

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu medycznego, medycznych środków materiałowych oraz materiałów opatrunkowych - sprawa nr 31/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9655d543-eb28-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00282662

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00056708/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.16 Dostawa produktów - artykułów medycznych, ratowniczych, w tym urządzeń medycznych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00203360

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 31/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 287215,18 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa sprzętu medycznego
►23 pozycje asortymentowe składające się na sprzęt medyczny tj. m.in.: Ciśnieniomierze automatyczne, Defibrylatory, Elektrody, Stetoskopy, Glukometry , Kołnierze ortopedyczne dla dzieci, Kołnierze ortopedyczne dla dorosłych, Lampy bezcieniowe, Laryngoskopy, Manometry lekarskie do ciśnieniomierza zegarowego, Parawany, Pasy do stabilizacji miednicy, Pulsoksymetry, Worki samorozprężalne, Resuscytatory pediatryczne,
Stabilizatory głowy, Szyny.

►Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) dostarczone produkty powinny być fabrycznie nowe, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowe, kompletne, w pierwszej kategorii.
2) wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, kolorystyce, modelu, właściwościach dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
3) przedmiot zamówienia musi być dostarczony w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu producenta danego wyrobu, w sposób zapewniający zachowanie jego właściwości i parametrów.
4) Zamawiający wymaga aby dostarczony asortyment posiadał gwarancję bądź termin przydatności/ważności zgodny z opisem zamieszczonym w treści Formularza ofertowego – załącznik nr 1 do SWZ i opisem przedmiotu zamówienia (Wymagania Eksploatacyjno – Techniczne) – Załącznik nr 5 do SWZ.
5) oferowany sprzęt oraz wyroby medyczne, ujęte w zadaniu nr 2, 3 winny być oznakowane zgodnie z wzorami zawartymi w Ustawie z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 r., poz. 974 t.j.) i zgodnie z art. 14 przytoczonej ustawy, posiadały instrukcje używania w języku polskim lub wyrażone za pomocą zharmonizowanych symboli lub rozpoznawalnych kodów.
6) opakowania produktów winny być oznakowane w języku polskim oraz zawierać co najmniej: znaki identyfikujące produkt (w szczególności znak towarowy lub markę producenta), numer katalogowy, ilość sztuk w opakowaniu oraz gramaturę – o ile dotyczy danego produktu.
7) oferowany/dostarczony przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania wynikające
z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Ustawy z dnia 20 maja 2010 r.
o wyrobach medycznych, być dopuszczony do obrotu i używania na terenie RP (o ile dotyczy).
8) Wykonawca powinien zaoferować i dostarczyć przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami. Wszędzie tam, gdzie Zamawiający nie określił jednoznacznie/wprost wymiaru, koloru, rozmiaru lub innego parametru czy właściwości, leży to w gestii Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 38423100-7 - Ciśnieniomierze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

31711140-6 - Elektrody

33141700-7 - Wyroby ortopedyczne

33172200-8 - Urządzenia do resuscytacji

33182100-0 - Defibrylatory

33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne

33192000-2 - Meble medyczne

38422000-9 - Urządzenia do pomiaru poziomu

4.5.5.) Wartość części: 47425,56 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa materiałów medycznych
►61 pozycji asortymentowych składających się na materiały medyczne tj. m.in.: Bezpieczne nakłuwacze automatyczne,
Chusty trójkątne bawełniane,
Dreny tlenowe,
Elektrody do ekg,
Fartuchy medyczne,
Igły,
Kaniula venflon,
Koce izotermiczne,
Lubrykanty w żelu,
Maseczki do sztucznego oddychania,
Maske silikonowe,
Maski tlenowe,
Nożyczki ratownicze,
Ssaki ręczne.
Stopery do uszu,
Pałeczki świetlne,
Paski testowe do glukometru,
Podkłady higieniczne jednorazowe,

Rurki krtaniowe,

Rurki nosowo-gardłowe,

Rurki ustno-gardłowe,


Strzykawki,
Wąsy tlenowe,

Zestawy zabiegowe,

►Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) dostarczone produkty powinny być fabrycznie nowe, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowe, kompletne, w pierwszej kategorii.
2) wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, kolorystyce, modelu, właściwościach dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
3) przedmiot zamówienia musi być dostarczony w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu producenta danego wyrobu, w sposób zapewniający zachowanie jego właściwości i parametrów.
4) Zamawiający wymaga aby dostarczony asortyment posiadał gwarancję bądź termin przydatności/ważności zgodny z opisem zamieszczonym w treści Formularza ofertowego – załącznik nr 1 do SWZ i opisem przedmiotu zamówienia (Wymagania Eksploatacyjno – Techniczne) – Załącznik nr 5 do SWZ.
5) oferowany sprzęt oraz wyroby medyczne, ujęte w zadaniu nr 2, 3 winny być oznakowane zgodnie z wzorami zawartymi w Ustawie z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 r., poz. 974 t.j.) i zgodnie z art. 14 przytoczonej ustawy, posiadały instrukcje używania w języku polskim lub wyrażone za pomocą zharmonizowanych symboli lub rozpoznawalnych kodów.
6) opakowania produktów winny być oznakowane w języku polskim oraz zawierać co najmniej: znaki identyfikujące produkt (w szczególności znak towarowy lub markę producenta), numer katalogowy, ilość sztuk w opakowaniu oraz gramaturę – o ile dotyczy danego produktu.
7) oferowany/dostarczony przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania wynikające
z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Ustawy z dnia 20 maja 2010 r.
o wyrobach medycznych, być dopuszczony do obrotu i używania na terenie RP (o ile dotyczy).
8) Wykonawca powinien zaoferować i dostarczyć przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami. Wszędzie tam, gdzie Zamawiający nie określił jednoznacznie/wprost wymiaru, koloru, rozmiaru lub innego parametru czy właściwości, leży to w gestii Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

18523000-1 - Stopery

33140000-3 - Materiały medyczne

33141220-8 - Kaniula

33141240-4 - Akcesoria cewnikowe

33141310-6 - Strzykawki

33141320-9 - Igły medyczne

33141410-7 - Przecinaki i noże chirurgiczne

33157110-9 - Maski tlenowe

33157800-3 - Urządzenia do podawania tlenu

33171100-0 - Przyrządy do anestezji

33171300-2 - Zestawy do znieczuleń miejscowych

33190000-8 - Różne urządzenia i produkty medyczne

33760000-5 - Papier toaletowy, chusteczki higieniczne, ręczniki do rąk i serwety

4.5.5.) Wartość części: 54216,12 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa materiałów opatrunkowych
►39 pozycji asortymentowych składających się na materiały opatrunkowe tj. m.in.: Chusty fizelinowe,
Chusty opatrunkowe,
Gazy opatrunkowa jałowe,
Gazy wypełniające,
Hydrożele w butelce,
Kompresy gazowe jałowe,
Opaski elastyczne ,
Opaska z gazy,
Plastry,
Opatrunki indywidualne,
Opatrunki oczne,
Opatrunki na ranę penetrującą klatki piersiowej,
Opatrunki hemostatyczne,
Opatrunki brzuszne,
Opatrunki schładzające hydrożelowe,
Przylepce bez opatrunku,
Elastyczne siatki opatrunkowe,
Opaski zaciskowe.

►Wymagania ogólne dla oferowanego przedmiotu zamówienia:
1) dostarczone produkty powinny być fabrycznie nowe, bez znamion użytkowania oraz być pełnowartościowe, kompletne, w pierwszej kategorii.
2) wyroby będące przedmiotem zamówienia w danej pozycji asortymentowej dostarczone do Zamawiającego winny być jednakowe tj. o takich samym uwarunkowaniach technicznych, kolorystyce, modelu, właściwościach dla danej dostarczanej pozycji przedmiotu zamówienia.
3) przedmiot zamówienia musi być dostarczony w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu producenta danego wyrobu, w sposób zapewniający zachowanie jego właściwości i parametrów.
4) Zamawiający wymaga aby dostarczony asortyment posiadał gwarancję bądź termin przydatności/ważności zgodny z opisem zamieszczonym w treści Formularza ofertowego – załącznik nr 1 do SWZ i opisem przedmiotu zamówienia (Wymagania Eksploatacyjno – Techniczne) – Załącznik nr 5 do SWZ.
5) oferowany sprzęt oraz wyroby medyczne, ujęte w zadaniu nr 2, 3 winny być oznakowane zgodnie z wzorami zawartymi w Ustawie z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2022 r., poz. 974 t.j.) i zgodnie z art. 14 przytoczonej ustawy, posiadały instrukcje używania w języku polskim lub wyrażone za pomocą zharmonizowanych symboli lub rozpoznawalnych kodów.
6) opakowania produktów winny być oznakowane w języku polskim oraz zawierać co najmniej: znaki identyfikujące produkt (w szczególności znak towarowy lub markę producenta), numer katalogowy, ilość sztuk w opakowaniu oraz gramaturę – o ile dotyczy danego produktu.
7) oferowany/dostarczony przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania wynikające
z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Ustawy z dnia 20 maja 2010 r.
o wyrobach medycznych, być dopuszczony do obrotu i używania na terenie RP (o ile dotyczy).
8) Wykonawca powinien zaoferować i dostarczyć przedmiot zamówienia zgodny z określonymi przez Zamawiającego parametrami. Wszędzie tam, gdzie Zamawiający nie określił jednoznacznie/wprost wymiaru, koloru, rozmiaru lub innego parametru czy właściwości, leży to w gestii Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33141119-7 - Kompresy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141114-2 - Gaza medyczna

33141113-4 - Bandaże

33141112-8 - Plastry

33141111-1 - Opatrunki przylepne

33141110-4 - Opatrunki

4.5.5.) Wartość części: 185573,50 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 34880,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 67068,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 34880,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BOXMET MEDICAL Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 882-203-82-05

7.3.3) Ulica: Piskorzów 51

7.3.4) Miejscowość: Pieszyce

7.3.5) Kod pocztowy: 58-250

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 34880,22 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-09-01 do 2023-09-15

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 46592,63 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 69837,13 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 46592,63 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BOXMET MEDICAL Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 882-203-82-05

7.3.3) Ulica: Piskorzów 51

7.3.4) Miejscowość: Pieszyce

7.3.5) Kod pocztowy: 58-250

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 46592,63 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-09-01 do 2023-09-15

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 138412,42 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 159069,91 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 138412,42 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BOXMET MEDICAL Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 882-203-82-05

7.3.3) Ulica: Piskorzów 51

7.3.4) Miejscowość: Pieszyce

7.3.5) Kod pocztowy: 58-250

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 138412,42 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-09-01 do 2023-09-15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.