eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leszno › "TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W GMINIE LESZNO"



Ogłoszenie z dnia 2023-06-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
W GMINIE LESZNO”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Leszno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271370

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Wojska Polskiego 21

1.5.2.) Miejscowość: Leszno

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-084

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 22 725 80 05 wew. 108

1.5.8.) Numer faksu: 22 725 85 52

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: akolnierzak@gminaleszno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gminaleszno.ezamawiajacy.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminaleszno.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
W GMINIE LESZNO”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5fb83949-697d-11ec-ae77-fe331fedffdc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00281304

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001869/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.36 Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gm. Leszno – Budynek Zespołu Sportowo – Rekreacyjnego w Lesznie

1.1.37 Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie Leszno – Budynek Urzędu Gminy w Lesznie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną” Działania 4.2 „Efektywność energetyczna” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00339849/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.1.27.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 5716542,08 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część I: Termomodernizacja budynku Zespołu Sportowo-Rekreacyjnego w Lesznie
1) Modernizacja systemu ogrzewczego – wymiana istniejącego źródła ciepła na gazową pompę ciepła powietrze/woda, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, w tym montaż grzejników z zaworami termostatycznymi/klimakonwektorów, zastosowanie systemu zarządzania energią.
2) Modernizacja systemu przygotowania c.w.u. – wymiana podgrzewaczy elektrycznych na nowe zasilane z ogniw PV. Modernizacja ma na celu ograniczenie zużycia nośników energii w budynku.
3) Ocieplenie ścian zewnętrznych.
4) Ocieplenie dachu hali sportowej.
5) Ocieplenie podłogi na gruncie.
6) Ocieplenie stropu nad ostatnią kondygnacją.
7) Wymiana drzwi zewnętrznych.
8) Wymiana okien.
9) Budowa systemu wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej z odzyskiem ciepła. Modernizacja ma na celu ograniczenie strat ciepłą w budynku.
10) Wykonanie instalacji PV.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45443000-4 - Roboty elewacyjne

4.5.5.) Wartość części: 3550285,37 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Cześć II: Termomodernizacja Budynku Urzędu Gminy w Lesznie – etap III
2.1 Zakres prac:
1) Wymiana istniejącego źródła ciepła na gazową pompę ciepła powietrze/woda, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, w tym montaż grzejników z zaworami termostatycznymi/ klimakonwektorów, zastosowanie systemu zarządzania energią
2) Modernizacja systemu przygotowania c.w.u. – wymiana podgrzewaczy elektrycznych na nowe zasilane z ogniw PV
3) Ocieplenie ścian zewnętrznych murowanych
4) Ocieplenie nieocieplonego stropodachu
5) Ocieplenie ścian zewnętrznych szkieletowych
6) Wymiana drzwi zewnętrznych
7) Wymiana okien na okna z nawiewnikami.
8) Montaż dodatkowych rolet na 68 szt. okien
9) Przebudowa wiatrołapu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45443000-4 - Roboty elewacyjne

4.5.5.) Wartość części: 2166256,71 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, /Dz. U z 2021 r. poz. 1129 z późniejszymi zmianami/, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na zasadach art. 275 pkt. 2 z możliwością negocjacji dla Części I, ponieważ postępowanie w tej części obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający mając wątpliwości co do rozwiązań posadowienia urządzeń wentylacyjnych i wytrzymałości stropodachu zlecił przeprowadzenie ekspertyzy budynku hali sportowej.
Ekspertyza wykonana przez Biuro Inżynieryjne Radosław Sekunda we wnioskach końcowych potwierdziła wiele nieprawidłowości i błędów w dokumentacji projektowej oraz wskazała, że część zastosowanych w niej rozwiązań nie znajduje zastosowania dla przedmiotowego obiektu. Ponadto ekspertyza wskazuje na zły stan budynku.

Zalecenia ekspertyzy: Wariant I – wprowadzenie korekt do projektu i wykonanie planowanej termomodernizacji lub Wariant II – odstąpienie od termomodernizacji i budowa nowej hali.

W przypadku korzystania w najbliższych latach z przedmiotowego budynku, w celu zachowania należytego poziomu bezpieczeństwa użytkowania obiektu - stan konstrukcji wymaga podjęcia interwencyjnych prac naprawczych. Wykonanie termomodernizacji na podstawie wadliwego projektu zagraża bezpieczeństwu znajdujących się w budynku ludzi.

Problematyczne jest również to, że Zamawiający pozyskał środki zewnętrzne na ten cel, ale warunkiem ich otrzymania jest wykonanie termomodernizacji dla całości czyli dla części I i II zamówienia. Zamawiający wystąpił do Jednostki wdrażania o możliwość zastąpienia budynku hali innym budynkiem, w którym termomodernizację można przeprowadzić, ale takie czynności potrzebują czasu oraz przeprowadzenia postępowania przetargowego.
W związku z wynikami ekspertyzy zachodzi podstawa unieważnienia postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2619900 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2883537,45 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2619900 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1720125,42 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1720125,42 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): GLOBALTERM Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Grzegorz Wieczorek P.H.U. "CIEPŁO-WIGA"

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5213905673

7.3.3) Ulica: ul. Magazynowa 13 B lok. 74

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-652

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

roboty termomodernizacyjne, udział w całości wykonywanych robót budowlanych ze względu na zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, przez firmę INERGIS S.A. z siedzibą: ul. Kisielewskiego 18/28B, 42-215 Częstochowa, NIP 5730207319, REGON 002751495

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1720125,42 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-03-25 do 2022-09-23

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W dniu 11 marca 2022 r. dokonano wyboru oferty: PPHU SOCHBUD SC Grzeszczak Oktawian Nowicki Krystian z siedzibą w Sochaczewie, wartość oferty 2 619 900,00 zł, jednakże w związku z okolicznościami, które wynikły po wykonaniu ekspertyzy podjęto decyzję w dniu 4.05.2022 r. o unieważnieniu postępowania w części I. W II części po uzyskaniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, dokonano wyboru oferty.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.