eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bieruń › Roboty budowlane w szkołach - w ramach projektu "Dostępna Szkoła"



Ogłoszenie z dnia 2023-06-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty budowlane w szkołach - w ramach projektu "Dostępna Szkoła"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258285

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek

1.5.2.) Miejscowość: Bieruń

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-150

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.bierun.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/bierun

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Roboty budowlane w szkołach - w ramach projektu "Dostępna Szkoła"

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fc1535bb-069b-11ee-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00280466

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025870/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Roboty budowlane w szkołach – ramach projektu „Dostępna Szkoła”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Grant „Dostępna szkoła" w ramach IV Osi priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój „ Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa ", Działanie 4.1 Innowacje społeczne, konkurs nr POWR.04 .01.00 IZ.00 00021/18.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00255720

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: „Roboty budowlane w szkołach – w ramach projektu „Dostępna Szkoła”, w Bieruniu w budynkach i w otoczeniu szkół:
- Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Krakowskiej 30,
- Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Licealnej 17a,
- Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. Węglowej 11,
- Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. Warszawskiej 294.
2. Zakres prac oraz ich opis znajduje się w SWZ oraz załącznikach do SWZ tj.: szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ) oraz w projektowanych postanowieniach umowy.
3. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że stawia wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu pracy w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy . Szczegóły dotyczące w/w wymagań, w tym rodzaj czynności, których dotyczą wymagania, sposób weryfikacji zatrudnienia oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli, zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik do SWZ.
4. Zamówienie jest objęte wsparciem finansowym:
Grant „Dostępna szkoła" w ramach IV Osi priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój „ Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa ", Działanie 4.1 Innowacje społeczne, konkurs nr POWR.04 .01.00 IZ.00 00021/18.
5. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego zamówienia.
Uzasadnienie
Zakres robót budowlanych objęty niniejszym zamówieniem realizowany jest w ramach przedsięwzięcia grantowego pn. „Bieruńskie Szkoły Podstawowe dostępne dla wszystkich”, w ramach projektu „Dostępna szkoła” dofinansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt jest częścią pilotażowego działania „Szkoły bez barier” i jest elementem programu Dostępność Plus finansowanego przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt wdrażany jest w placówkach edukacyjnych wymagających wprowadzenia udogodnień architektonicznych i usprawnienia rozwiązań systemowych dotyczących dostępności szkół dla osób z niepełnosprawnościami.
Prace budowlane prowadzone będą nie tylko w oparciu o własne założenia architektoniczne, ale i wypracowany wspólnie przez Instytucje realizujące projekt „Model Dostępnej Szkoły”, który stanowi punkt odniesienia do zaplanowania oraz wdrożenia kompleksowych rozwiązań m.in. z zakresu eliminowania barier architektonicznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Model ten w wielu obszarach budowlanych jest bardziej restrykcyjny niż zapisy Prawa Budowlanego, gdyż stawia na pełną i bezkompromisową dostępność obiektów oświatowych.
Zamawiający wyklucza możliwość składania ofert częściowych w przedmiotowym postępowaniu, biorąc pod uwagę poniższe argumenty:
Termin realizacji zamówienia, określony w §1 ust. 1 aneksu nr 1 do umowy o powierzenie grantu 224/2021/BZP/DS - Grantobiorca czyli Gmina Bieruń zobowiązała się umownie wobec Grantodawcy: Fundacja Fundusz Współpracy z Warszawy, do wykorzystania grantu do 30 września 2023 r. Wykorzystania grantu czyli realizacji w pełnym zakresie założonych w projekcie m.in. robót budowalnych, ich odbiór oraz zapłatę faktur/rachunków za zrealizowany zakres rzeczowy projektu. Nie chcemy zatem dopuścić do sytuacji rozdrobnienia zamówienia, które niesie ryzyko jego niepełnego wykonania w terminie przez np. Wykonawcę jednej z części zamówienia.
Niewykonanie w terminie zadania to narażenie gminy na zwrot grantu wraz z wysokimi odsetkami, a biorąc pod uwagę fakt, iż projekt „Bieruńskie Szkoły Podstawowe dostępne dla wszystkich” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, zaś środki przekazywane gminie przez Grantodawcę są wynikiem kontraktu pomiędzy nim a Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju, termin na rozliczenie przez gminę projektu (30 września 2023 r.) jest terminem nieprzekraczalnym, co wynika też z obowiązku rozliczenia środków pomocowych w ramach kończącej się perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020.
Kolejnym argumentem przemawiającym za brakiem możliwości składania ofert częściowych jest obowiązek wykonania zaplanowanych robót budowalnych w pełnym zakresie, wynikającym z projektu pn. „Bieruńskie Szkoły Podstawowe dostępne dla wszystkich”. Jeden Wykonawca poddawany bieżącej kontroli nadzoru inwestorskiego znacznie zmniejsza ryzyko braku realizacji części prac. Brak zaś zrealizowania robót w zakładanym w projekcie zakresie grozi zwrotem dofinansowania przez gminę w całości lub w części. Jeden Wykonawca daje też wyższą gwarancję wykonania prac zgodnie z założeniami „Modelu Dostępnej Szkoły”, którego niejednokrotnie wysublimowane wymogi są bardziej restrykcyjne niż zapisy w zakresie dostępności architektonicznej w Prawie Budowlanym.
W ocenie Zamawiającego brak podziału zamówienia na części nie ogranicza na płaszczyźnie ilościowej jak również jakościowej możliwości udziału wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Ponadto decyzja w sprawie podziału zamówienia na części jest w gestii zamawiającego, zgodnie z ustawą.

Pzp i zawartych w niej przepisów statuujących obowiązek podziału zamówienia na części przez zamawiających. Przy czym art. 91 ust. 1 Pzp powinien być interpretowany łącznie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp w celu zbadania, czy przyczyny zaniechania podziału zamówienia nie naruszają zasad postępowania wyrażonych w art. 16 pkt 1 Pzp. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części w żaden sposób nie ogranicza zasady uczciwej konkurencji. Przepis art. 91 ust. 1 Pzp wskazuje, że zamawiający może udzielić zamówienia w częściach – nie stanowi więc źródła obowiązku dla zamawiającego i na jego podstawie nie można sformułować zarzutu wobec zamawiającego, który takiego podziału nie dokona. Natomiast art. 91 ust. 2 Pzp tworzy obowiązek zawarcia w dokumentach postępowania uzasadnienia w przypadku zaniechania podziału zamówienia. Jest to obowiązek informacyjny, którego realizacja może być weryfikowana.
W związku z tym treść uzasadnienia przedstawianego przez zamawiającego jest istotna.
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
9. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy.
10. Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.
11. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych , o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.
12. Zamawiający przewiduje możliwość zorganizowania dla Wykonawców wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy. Szczegóły określa SOPZ. Brak odbycia przez Wykonawcę wizji nie będzie skutkował odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy.
13. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłymi Wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
14. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
15. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
16. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
17. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
18. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
19. Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie przedmiotowych środków dowodowych.
20. Kod CPV dotyczący przedmiotu zmówienia:
główny przedmiot:
45000000-7 Roboty budowlane
kody pomocnicze:
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45442100-8 Roboty malarskie

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45442100-8 - Roboty malarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu nie złożono żadnej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.