Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00229607/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-03-04
- 2024/BZP 00237629/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-08
- 2024/BZP 00244373/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-14
- 2024/BZP 00256108/01 - Modyfikacja z dnia 2024-03-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa sali konferencyjnej wraz z zapleczem na potrzeby Oddziału Rehabilitacji oraz rozwiązanie układu komunikacyjnego na terenie Szpitala im. prof. M. Weissa w Konstancinie-Jeziornie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Mazowieckie Centrum Rehabilitacji STOCER Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142013120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wierzejewskiego 12
1.5.2.) Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-510
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 711 90 27
1.5.8.) Numer faksu: 22 711 90 02
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@stocer.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.stocer.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/stocer/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa sali konferencyjnej wraz z zapleczem na potrzeby Oddziału Rehabilitacji oraz rozwiązanie układu komunikacyjnego na terenie Szpitala im. prof. M. Weissa w Konstancinie-Jeziornie”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c297d631-da0b-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00280184
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00015785/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa sali konferencyjnej wraz z zapleczem na potrzeby Oddziału Rehabilitacji oraz rozwiązanie układu komunikacyjnego na terenie Szpitala im. prof. M. Weissa w Konstancinie-Jeziornie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00229607
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TP 10/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Robota budowlana dla zadania pn. „Przebudowa sali konferencyjnej wraz z zapleczem na potrzeby Oddziału Rehabilitacji oraz rozwiązanie układu komunikacyjnego na terenie Szpitala im. prof. M. Weissa w Konstancinie-Jeziornie” zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ (tj. dokumentacja projektowa, przedmiary, STWiOR)
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wymagał złożenia kosztorysów ofertowych szczegółowych sporządzonych na podstawie przedmiarów robót stanowiących Załącznik nr 1 do SWZ.W związku z rozbieżnościami i nieprecyzyjnym opisem sposobu obliczenia ceny pozwalającym na sporządzenie prawidłowej wyceny złożone w postępowaniu oferty są nieporównywalne, gdyż obejmują różny zakres przedmiotu zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne:
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania, Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na nieprecyzyjnym opisie przedmiotu zamówienia. W SWZ, Dzial V, pkt. B, ppkt. 1 , błędnie został opisany sposób obliczenia ceny.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy Pzp przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Oznacza to tyle, że wykonawcy przy sporządzaniu swoich ofert nie powinni mieć pola do domysłów, jakiego przedmiotu zamówienia wymaga zamawiający. Opis przedmiotu zamówienia musi zawierać wszystkie elementy, które mogą mieć wpływ na treść oferty, w szczególności te elementy, które mają charakter cenotwórczy. Jako że to zamawiający jest gospodarzem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i odpowiada za jego zgodność z prawem, to on ponosi ryzyko braku precyzyjności opisu przedmiotu zamówienia.
W związku z rozbieżnościami i nieprzekazaniem wszystkim Wykonawcom pełnych informacji pozwalających na sporządzenie prawidłowej wyceny złożone w postępowaniu oferty są nieporównywalne, gdyż obejmują różny zakres przedmiotu zamówienia. W przypadku zamówień publicznych przedmiot zamówienia musi być opisany precyzyjnie, przez co oferty obejmują ten sam zakres, gdyż tylko wówczas zachowana zostaje zasada równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji. Skoro celem postępowania o zamówienie publiczne jest znalezienie wykonawcy oferującego m.in. najkorzystniejszą cenę, to Zamawiający winien zapewnić warunki respektujące porównywalność ofert. W przeciwnym wypadku cel ustawy i procedury zamówienia publicznego nie zostanie osiągnięty.
Z ww. powodów nieporównywalność ofert jest jedną z przesłanek unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Unieważnienie takie jest obligatoryjne bowiem sytuacja taka stanowi niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Porównywanie w jednym postępowaniu ofert, które obejmują różny przedmiot ma, a co najmniej może mieć, wpływ na wynik postępowania, co w świetle art. 459 ustawy Pzp może być przyczyną unieważnienia umowy o zamówienie publiczne. Wady tej nie da się usunąć, bowiem jej źródło tkwi w nieprecyzyjnym opisie przedmiotu zamówienia, którego to opisu, stanowiącego część SWZ, nie można zmienić po upływie terminu składania ofert w Postępowaniu.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8
INNE PRZETARGI Z KONSTANCINA-JEZIORNY
- Dostawa wyrobów medycznych (pinceta bipolarna, kabel wielorazowy, elektroda monopolarna, czyściki do elektrod, uchwyty, filtry itd.) dla Szpitala w Konstancinie-Jeziornie, przy ul. Wierzejewskiego 12.
- Dostawa podłóż mikrobiologicznych, testów do różnicowania drobnoustrojów i odczynników do diagnostyki mikrobiologicznej dla Szpitala Kolejowego w Pruszkowie.
- "Adaptacja pomieszczenia na potrzeby gabinetu diagnostyczno-zabiegowego w Mazowieckim Centrum Rehabilitacji "STOCER" Sp. z o.o. przy ul. Wierzejewskiego 12 w Konstancinie -Jeziornie"
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Biblioteka Raczyńskich - modernizacja filii 56 przy ul. Galileusza 8
- Zakup, dostawa i montaż sufitów laminarnych w salach zabiegowych na Oddziale Chirurgicznym w Pleszewskim Centrum Medycznym w Pleszewie Sp. z o.o.
- BUDOWA INSTALACJI DOLNEGO ŹRÓDŁA CIEPŁA NA DZIAŁCE NR: 27 OBRĘB NR 0003 W KOWARACH
- Roboty remontowe nawierzchni sportowych na obiektach Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji w Nowym Targu w ramach programu "Sportowa Polska 2022"
- Budowa instalacji fotowoltaicznych przy budynkach gminnych oraz budowa sieci wodociągowej wraz z nadzorem inwestorskim.
- Remont elewacji zachodniej budynku "A" zlokalizowanego przy ul. Płk. Jana Kilińskiego 152 w Łodzi, wpisanego do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Łodzi.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.