eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wilamowice › Wywóz i zagospodarowanie osadów ściekowych



Ogłoszenie z dnia 2021-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wywóz i zagospodarowanie osadów ściekowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W WILAMOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070017693

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Sienkiewicza 2A

1.5.2.) Miejscowość: Wilamowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-330

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: (033)8457171

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zwik@wilamowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zwik.wilamowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wywóz i zagospodarowanie osadów ściekowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a94086ce-34a1-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00279470

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008097/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Wywóz i zagospodarowanie osadów ściekowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00243307/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZWIK/ZP/7/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 691056,91 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca sukcesywnej usłudze wywozu i zagospodarowaniu poprzez odzysk metodą R3 ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych – kod odpadu: 19 08 05 powstających na trzech oczyszczalniach ścieków na terenie Gminy Wilamowice:
a) oczyszczalnia ścieków w Dankowicach,
b) oczyszczalnia ścieków w Pisarzowicach,
c) oczyszczalnia ścieków w Zasolu Bielańskim
Przedmiot zamówienia, czyli sukcesywna usługa wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych ( poprzez odzysk metodą R3 ) realizowana będzie na podstawie zamówień cząstkowych zgłaszanych Wykonawcy przez Zamawiającego w sposób pisemny, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2) Rozliczanie się za odbiór osadu będzie następować na podstawie kwitów wagowych i kart przekazania odpadów . Karta przekazania odpadu sporządzona zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.779 ). W myśl obowiązujących przepisów odpowiedzialność za odpady przechodzi z Zamawiającego na Wykonawcę z chwilą ich przekazania. Zamawiający jako wytwórca odpadu przekaże odpad Wykonawcy posiadającemu zezwolenie od właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania tym odpadem zgodnie z zapisami art. 27 ustawy o odpadach.
Jeżeli Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu ze względu na brak stosownych zezwoleń ,może się ubiegać o udzielenie zamówienia wspólnie z innym Wykonawcą posiadającym w/w zezwolenie tworząc Konsorcjum .
Odzysk lub unieszkodliwianie ustabilizowanych osadów ściekowych powinno odbywać się zgodnie z zasadami postępowania z odpadami określonymi w obowiązujących przepisach:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.779 ),
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska ( tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm. ),
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 819 ze zm. ),
Zamawiający nie przewiduje możliwości stosowania ustabilizowanych osadów komunalnych bezpośrednio w sposobie wykorzystania określonym w art. 96 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 roku ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.779 ), tj.: nie przewiduje się sposobów zagospodarowania osadów ściekowych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych ( Dz. U. 2015 r. poz. 257 ze zm. ).
Zamawiający dopuszcza pozostałe procesy odzysku i unieszkodliwiania odpadów przewidziane ustawą o odpadach.
Wykonawca określi w ofercie sposób i miejsce odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
3) Informacje dotyczące zamówienia:
a) Wykonawca zapewni systematyczny, bieżący odbiór osadu nadmiernego ze względu na brak na oczyszczalniach składowiska pozwalającego na ich magazynowanie przez cały okres obowiązywania umowy, także przy temperaturach poniżej 00C.
b) Szacowana ilość osadów objęta niniejszym zamówieniem wynosi 3500Mg. Szacunkowa ilość osadów ( wyliczona na podstawie doświadczenia Zamawiającego z lat ubiegłych, oraz uwzględnia potrzeby Zamawiającego w okresie zamówienia ) zostanie użyta jedynie do wyliczenia wartości szacunkowej zamówienia, która zostanie wzięta do oceny ofert ( kryterium oceny ). Powyższa ilość może ulec zmianie w trakcie trwania umowy. Jednakże niezależnie od ewentualnej zmiany powyższej ilości o rzeczywistym wynagrodzeniu za wykonanie zamówienia decydować będzie podana cena jednostkowa netto, która pozostanie niezmienna w trakcie trwania zamówienia. Zmiana szacunkowej ilości osadów w ramach zamówienia nie spowoduje powstania u Wykonawcy jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych w stosunku do Zamawiającego.
Cena jednostkowa podana na formularzu ofertowym winna zawierać wszystkie składniki kosztów niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
c) Sucha masa ustabilizowanych osadów ściekowych 19 08 05 oscyluje w przedziale 16-18 %.
d) Skład osadów: wyniki badań za rok 2021 znajdują się w załączniku nr 9 do SWZ.
e) Załadunek osadu będzie dokonywany przez Zamawiającego koparko-ładowarką CASE 580 dotyczy oczyszczalni w Pisarzowicach i Dankowicach. Natomiast w przypadku oczyszczalni ścieków w Zasolu Bielańskim w zakres zamówienia wchodzi podstawienie kontenera na osady ściekowe o wymiarach nie większych niż dł.620 cm/szer 240 cm i wysokość 170 cm. i ładowności minimum 12 ton. W momencie odbioru kontenera pełnego Wykonawca winien podstawić kontener pusty. Szacuje się, że ilość osadów ściekowych odebranych w ramach niniejszego zamówienia z terenu oczyszczalni ścieków w Zasolu Bielańskim ( w kontenerach ) nie przekroczy 1000 Mg.
f) Sposób zagospodarowania osadu - odzysk metodą R3 (kompostowanie).
g) Transport osadów ściekowych musi być prowadzony na zasadach ściśle określonych w obowiązujących przepisach środkami transportu Wykonawcy przystosowanymi do przewozu osadów ściekowych ze szczególnym uwzględnieniem szczelności kontenerów.
h) Wykonawca powinien uzyskać stosowne pozwolenia na przejazd drogami o ograniczonej ładowności na terenie gminy Wilamowice.
i) Wykonawca przed złożeniem oferty może zapoznać się z warunkami technicznymi i przestrzennymi odbioru osadu, dokonać wizji lokalnej na terenie oczyszczalni ścieków w Pisarzowicach, Dankowicach i Zasolu Bielańskim.
j) Wykonawca zobowiązuje się ponosić wszelką odpowiedzialność za sprawy związane z transportem i odzyskiem osadu – transport osadów z oczyszczalni odbywał się będzie partiami z częstotliwością ustaloną przez Zamawiającego.
k) Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do transportu i odzysku osadu w terminie do 3 dni od mailowego zgłoszenia przez Zamawiającego zapotrzebowania na transport odbiór osadu.
l) Zgłoszenia wywozu osadów dokonywane będą przez Zamawiającego drogą mailową. Każdorazowo Wykonawca będzie potwierdzał mailowo fakt otrzymania takiego zgłoszenia od Zamawiającego.
m) Czas odbioru osadów ściekowych Wykonawca zdeklaruje w formularzu ofertowym z zastrzeżeniem że czas odbioru osadów ściekowych nie może przekraczać 72 godzin, a przekroczenie będzie karane karami umownymi na rzecz Zamawiającego.
Uwaga: Czas odbioru osadów ściekowych stanowi kryterium wyboru oferty
n) Transport osadu odbywał się będzie w dniach od poniedziałku do piątku (średnio 1- 3 razy w tygodniu w godzinach 7-15). Wykonawca zapewni transport i odzysk osadów zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.779 ), oraz obowiązującymi przepisami wykonawczymi do w/w ustawy.
o) Odzysk komunalnych osadów ściekowych winien odbywać się zgodnie z zasadą bliskości tj. na terenie województwa śląskiego, a na obszarze innego województwa jedynie wówczas, jeżeli odległość do instalacji lub miejsca przeznaczonego do odzysku jest mniejsza niż odległość na obszarze tego samego województwa w rozumieniu art.20. Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.779 ),
p) Podstawą do rozliczeń będzie dokument zważenia danej partii osadu na wadze, oraz karta przekazania odpadu. Dokument ważenia będzie podstawą do wystawienia faktury VAT.
q) Wykonawca musi posiadać aktualne zezwolenie na transport, oraz odzysk osadów ściekowych metodą R3( kompostowanie)
r) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia podwykonawcom innych prac niż związanych z transportem osadów ściekowych. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopie ich aktualnych zezwoleń do wykonywania w/w usług oraz umowę o podwykonawstwo.
s) Ważenie załadowanego komunalnego osadu ściekowego odbędzie się na terenie Pisarzowic z zastrzeżeniem możliwości monitorowania ważenia przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Wilamowicach i stanowi koszt Wykonawcy.
t) Wykonawca zobowiązuje się poinformować Zamawiającego o fakcie cofnięcia bądź wygaśnięcia zezwolenia na odzysk w trybie natychmiastowym drogą pisemną. ‘
u) Wymaga się posiadania potwierdzenia wpisu do rejestru zgodnie z art. 50 ust. 1 pkt. 5 lit b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.779 ),
4) Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę osób na podstawie umowy o pracę.
a) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, lub podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z w/w usługą tj. kierowców oraz pracownika przyjmującego zgłoszenia i nadzorującego pracę kierowców, sporządzającego rozliczenia ( BDO ) i wystawiającego faktury.
b) Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedłoży Zamawiającemu pisemny wykaz pracowników Wykonawcy lub podwykonawcy, o których mowa w pkt 4 lit.a. ze wskazaniem czynności, jakie będą oni wykonywać.
c) Zamawiający ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt 4 lit. a), poprzez zbadanie rzeczywistych warunków zatrudnienia. Zamawiający ma prawo również żądać przedstawienia do wglądu niezbędnych dokumentów w tym zakresie. Ponadto Zamawiający jest uprawniony do odebrania od pracowników oświadczeń w przedmiocie posiadania zawartych umów o pracę. Zamawiający może zwracać się także do Państwowej Inspekcji Pracy celem weryfikacji zatrudnienia pracowników realizujących przedmiot zamówienia. Wykonawca zapewnia Zamawiającemu możliwość przeprowadzenia identyfikacji pracowników wykonujących przedmiot umowy z ramienia Wykonawcy i jego ewentualnych podwykonawców zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
d) Opis sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zawarte są we wzorze umowy – stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90400000-1 - Usługi utylizacji nieczystości

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90513600-2 - Usługi usuwania osadów

90513700-3 - Usługi transportu osadów

90513900-5 - Usługi likwidacji osadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 805000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1396500,0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 805000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna PROMIEŃ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000471805

7.3.3) Ulica: Główna 91

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

7.3.5) Kod pocztowy: 42-530

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 805000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-01-01 do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.