eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świerklaniec › Budowa ulicy Obłoków w Nakle Śląskim wraz z budową chodników przy ul. Powstańców i Szopena w Nakle Śląskim oraz przy ulicy Nakielskiej w Orzechu.



Ogłoszenie z dnia 2023-06-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa ulicy Obłoków w Nakle Śląskim wraz z budową chodników przy ul. Powstańców i Szopena w Nakle Śląskim oraz przy ulicy Nakielskiej w Orzechu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIERKLANIEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258983

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Młyńska 3

1.5.2.) Miejscowość: Świerklaniec

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-622

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@ugswierklaniec.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-swierklaniec

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa ulicy Obłoków w Nakle Śląskim wraz z budową chodników przy ul. Powstańców i Szopena w Nakle Śląskim oraz przy ulicy Nakielskiej w Orzechu.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fb7fe60a-1190-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00273536

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00030215/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Budowa ulicy Obłoków w Nakle Śląskim wraz z budową chodników przy ul. Powstańców i Szopena w Nakle Śląskim oraz przy ulicy Nakielskiej w Orzechu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.: pocztą elektroniczną na adres e-mail: lukasz.nolewajka@ugswierklaniec.pl oraz barbara.drozdziel@ugswierklaniec.pl
Zamawiający zaleca wysyłanie wiadomości na obydwa adresy jednocześnie.
Ofertę, a także oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa się pod rygorem nieważności wyłącznie poprzez Platformę przetargową.
3. Wykonawca chcący złożyć ofertę – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem:
https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej pod adresem:
https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte w rozdziale 22 specyfikacji warunków zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy Obłoków w Nakle Śląskim wraz z budową chodników przy ul. Powstańców i Szopena w Nakle Śląskim oraz przy ulicy Nakielskiej w Orzechu. W ramach umowy należy wykonać:
1.1. Budowa ciągu pieszo-jezdnego ul. Obłoków w Nakle Śląskim.
a) Budowa jezdni wraz z zjazdami z kostki betonowej prefabrykowanej typu behaton, z obustronnymi poboczami. Długość projektowanego odcinka jezdni 228,45 mb o szer 5m. Początek w obrębie skrzyżowania z ul. Wąską, koniec na skrzyżowaniu z ul. Górną.
b) Przebudowa i zabezpieczenie sieci teletechnicznej.
c) Budowa kanału technologicznego.
d) Zabezpieczenie kabli energetycznych nN.
e) Budowa kanalizacji deszczowej.
f) Wycinka zieleni wysokiej.
g) Budowa kanalizacji deszczowej. Do wykonania 414,85 mb. kolektora głównego kanalizacji deszczowej od wpięcia w istniejącą studnię w ul. Cmentarnej do istniejącej studni w ul. Obłoków. Na projektowanym odcinku jezdni do wykonania studnie na istniejącym kolektorze deszczowym oraz wpusty uliczne z przykanalikami.
h) Budowa sięgacza kanalizacji sanitarnej w ul. Obłoków i zabudowa studni A45.1 wraz odejściem do granicy działki A45.1.1. Wpięcie do kolektora głównego na skrzyżowaniu dróg Górnej i Obłoków (studnia A.45).

1.2 Budowa chodnika przy ul. Powstańców w Nakle Śląskim.
a) Budowa chodnika z kostki betonowej prefabrykowanej typu behaton obramowanych obrzeżem.
b) Wykonanie zjazdów do przyległych posesji.
c) Zabezpieczenie kabli elektrycznych pod zjazdami do posesji,
d) Wykonać wycinkę drzew oraz karczowanie pni drzew po wykonanej wycince drzew zgodnie z decyzją.
e) Dokonać nasadzeń zastępczych zgodnie z decyzją
f) Czyszczenie i przegląd istniejącej kanalizacji deszczowej wraz z wykonaniem drobnych napraw i ewentualną zabudową dodatkowych wpustów ulicznych.
g) Całkowita długość budowanego chodnika wynosi: 531,0 m. Szerokość chodnika wynosi 2 m.
h) Początek opracowania przyjęto na włączeniu do istniejącego chodnika
ul. Powstańców zaś koniec na skrzyżowaniu ul. Dzierżonia.
i) W ramach zadania wykonano już zabudowę krawężników i budowę wpustów ulicznych z przykanalikami.

1.3. Budowa chodnika przy ul. Nakielskiej w Orzechu.
a) Budowa chodnika z kostki betonowej prefabrykowanej typu behaton wraz z ułożeniem krawężników betonowych i obramowaniem obrzeżem.
b) Wykonanie nawierzchni zjazdów do przyległych posesji.
c) Przebudowa kolidującej z budową chodnika sieci teletechnicznej i zabezpieczenie kabli elektrycznych pod zjazdami do posesji.
d) Budowa kanalizacji deszczowej dla odwodnienia części pasa drogowego
e) Całkowita długość projektowanego chodnika wynosi 562,35 m.
f) Początek opracowania przyjęto za wjazdem na cmentarz, koniec zaś na włączeniu do istniejącego chodnika ul. Nakielskiej.
g) Szerokość chodnika wynosi 2,0 m.

1.4 Budowa chodnika przy ul. Szopena w Nakle Śląskim.
a) Początek opracowania przyjęto na włączeniu do istniejącego chodnika ul. Orzechowskiej o nawierzchni z kostki betonowej prefabrykowanej, koniec zaś w obrębie budynku nr 17 ul. Szopena oraz na wejściu na teren placu zabaw zlokalizowanego w obrębie budynków ul. Szopena 18.
b) Całkowita długość budowanego chodnika wynosi: 248,2 m.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

34953300-5 - Chodniki

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45236000-0 - Wyrównywanie terenu

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Wykonawca musi wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000 PLN.
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku dotyczącego środków finansowych lub zdolności kredytowej, Wykonawcy wykazują łącznie - Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczególnego sposobu spełnienia warunku o którym mowa w art. 117 ust. 1 ustawy.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Doświadczenie wykonawcy:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie w ramach odrębnych umów, co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi lub ciągu pieszo jezdnego z kostki betonowej o powierzchni co najmniej 1000 m2.
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie w ramach odrębnych umów, co najmniej 2 roboty budowlane, z których każda polegała na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji deszczowej o długości co najmniej 500 mb.

3. Potencjał osobowy:
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w zakresie drogowym – kierownik budowy.
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w zakresie sieci elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn. posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w zakresie sieci i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych bez przeprowadzenia nowego postępowania, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności:
2.1 Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie:
a) siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy.
a) w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie Przedmiotu umowy;
b) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć (uzasadnione wstrzymanie, zawieszenie, przerwa w realizacji inwestycji) i nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
c) konieczności wykonania robót dodatkowych o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3 Pzp
d) konieczności wykonania robót dodatkowych niezbędnych do wykonania i ukończenia przedmiotu zamówienia, a nie będących wynikiem zaniechania lub niewłaściwego działania Wykonawcy, o których mowa w § 1 ust 11
e) konieczności wykonania robót zamiennych niezbędnych do wykonania i ukończenia przedmiotu zamówienia, a nie będących wynikiem zaniechania lub niewłaściwego działania Wykonawcy, § 1 ust 12
f) wad lub braków w dokumentacji projektowej, w tym: konieczności wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej, zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót,
g) innych okoliczności, których żadna ze stron nie mogła przewidzieć w chwili zawierania umowy, a które uniemożliwiaj terminowe wykonania prac.
h) braku możliwości wykonywania umowy z uwagi na okoliczności związane z zapobieganiem przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 lub innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
i) wystąpienia odmiennych warunków geologicznych, terenowych, wodnych, środowiskowych niż przyjęto w dokumentacji,
j) wystąpienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów w stosunku do danych wynikających z dokumentacji projektowej
2.2 Zmiana osób, o których mowa w § 5 ust. 3 umowy, w przypadku braku możliwości wykonywania przez wskazane osoby powierzonych ich czynności, (rozwiązanie umowy, śmierć, długotrwała choroba, utrata uprawnień, inne uzasadnione okoliczności niepozwalające wykonywać wskazanej osobie powierzone czynności) wówczas Wykonawca może powierzyć te czynności innej osobie o kwalifikacjach (uprawnieniach) spełniających co najmniej takie warunki jakie wskazano w SWZ dla przeprowadzonego postępowania.
2.3 Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na treść złożonej oferty w takim zakresie w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego.
2.4 Zmiany w przedmiocie zamówienia wskazanego w umowie, w szczególności:
a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, przyśpieszenie realizacji umowy,
b) zmiana materiałów, urządzeń, parametrów technicznych, technologii wykonania robót w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej, gdy:
• zastosowanie pierwotnie przewidzianych rozwiązań grozi niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,
• wystąpienie w miejscu realizacji robót warunków odbiegających od pierwotnych założeń przyjętych w dokumentacji projektowej.
2.5 Zmiana Wynagrodzenia
- szczegóły zmian opisane w projekcie umowy dostępnym na stronie postępowania.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-13 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ugswierklaniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-13 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-11

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.