eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ożarów Mazowiecki › Zakup wraz z dostawą, montażem, rozruchem oraz przyłączeniem instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) ok. 40 instalacji fotowoltaicznych



Ogłoszenie z dnia 2021-11-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup wraz z dostawą, montażem, rozruchem oraz przyłączeniem instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) ok. 40 instalacji fotowoltaicznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ożarów Mazowiecki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271269

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kolejowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Ożarów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-850

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 22 731 32 00

1.5.8.) Numer faksu: 22 722 18 87

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@ozarow-mazowiecki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ozarow-mazowiecki.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.ozarow-mazowiecki.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup wraz z dostawą, montażem, rozruchem oraz przyłączeniem instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) ok. 40 instalacji fotowoltaicznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e8064f61-1156-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00271895

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002071/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Zakup wraz dostawą, montażem i uruchomieniem instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych dla gospodarstw domowych znajdujących się na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Program Zwiększenia Wykorzystania Odnawialnych Źródeł Energii w Gminie Ożarów Mazowiecki

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00175699/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RZP.271.49.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 766763,12 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą, montażem, rozruchem oraz przyłączeniem instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) ok. 40 instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych dla gospodarstw domowych znajdujących się na terenie Gminy Ożarów Mazowiecki w ramach Programu Zwiększenia Wykorzystania Odnawialnych Źródeł Energii w Gminie Ożarów Mazowiecki.

2. Wykonawca zobowiązany jest również do przygotowania i złożenia wniosków o przyłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci u dostawcy (operatora) sieci energetycznej właściwej dla lokalizacji instalacji wraz z informacją o zmianie okresu rozliczeniowego z 2-miesięcznego na 6-cio lub 12-miesięczny (uzgodniony z uczestnikiem projektu).

3. Część przedmiotu zamówienia realizowana jest w ramach projektu:
„Poprawa jakości powietrza w Gminie Ożarów Mazowiecki” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną” Działania 4.3 „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza” Poddziałania 4.3.1 „Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
- przejęcie przez Wykonawcę od Beneficjentów (właścicieli nieruchomości) miejsc wykonywania prac
i przygotowanie ich pod montaż instalacji fotowoltaicznych,
- ustalenie przebiegu trasy przewodów od miejsca montażu instalacji do wpięcia w istniejące instalacje,
- dostawę i montaż (instalację) 40 kompletnych zestawów instalacji fotowoltaicznych,
- dostawę i montaż konstrukcji pod moduły PV,
- dostawę i montaż fabrycznie nowych, nieużywanych modułów PV ( wyprodukowanych nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą składania ofert ), kategorii pierwszej.
- dostawę i montaż fabrycznie nowych, nieużywanych falowników / inwerterów DC/AC ( wyprodukowanych nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą składania ofert ), kategorii pierwszej
- wykonanie wykopów w gruncie do wymaganej głębokości, w przypadku, gdy panele fotowoltaiczne, zlokalizowane będą poza budynkiem, w którym znajdowała się będzie rozdzielnia główna w odległości do 25 metrów w linii prostej
- ułożenie tras kablowych, uziemienia i kabli od paneli PV do inwertera oraz przewodów inwertera do rozdzielnicy elektrycznej,
- montaż rozdzielnicy na potrzeby fotowoltaiki (strona DC i AC) wraz z wykonaniem uziemienia instalacji PV (wartość rezystancji uziemienia powinna osiągnąć <10 Ohm),
- wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną obiektu,
- wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków,
- wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody,
- zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych,
- wykonanie izolacji oraz prac zabezpieczających,
- zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania,
- montaż licznika wytworzonej energii elektrycznej (może być wbudowany w inwerter) umożliwiający gromadzenie i lokalną prezentację danych,
- wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem przewodów, urządzeń, armatury regulującej, odcinającej, sterującej instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi wykonanej instalacji,
- wykonanie niezbędnych otworów i przepustów montażowych w celu wprowadzenia urządzeń,
- uszczelnienie otworów i przepustów montażowych po wprowadzeniu,
- przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem prac, dokonanie regulacji i rozruchu poszczególnych instalacji,
- wykonanie prób instalacji oraz sprawdzenie prawidłowego działania aparatury,
- uruchomienie układu i regulacje,
- pomiary instalacji elektrycznych wymagane odpowiednimi przepisami,
- uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, książek serwisowych, instrukcji obsługi i użytkowania w języku polskim) związanych z przekazaniem do użytkowania zamontowanych (zainstalowanych) instalacji na poszczególnych nieruchomościach oraz "flash test” zamontowanych modułów fotowoltaicznych",
- wykonanie odpowiednich zabezpieczeń przeciwprzepięciowych i instalacji odgromowej, jeśli jest wymagana lub przystosowanie istniejącej instalacji odgromowej do instalacji,
- konfigurację wszystkich falowników, połączenia z siecią Internet Beneficjenta (w przypadku braku stałego połączenia internetowego w miejscu zlokalizowania falownika koszty doprowadzenia zasięgu pokrywa Beneficjent, w przypadku całkowitego braku sieci internetowej u Beneficjenta wymogiem jest wyposażenie Beneficjenta w moduł pozwalający w przyszłości połączyć się z siecią Internet.) oraz zintegrowanie z jednym systemem w celu monitorowania produkcji energii, korzyści ekologicznych i kontroli pracy instalacji fotowoltaicznych z poziomu systemu. System musi być dostępny na urządzenia stacjonarne i mobilne na platformie iOS oraz Android, urządzenia monitorujące pracę systemu powinny mieć możliwość komunikacji z dedykowanym serwerem, na którym zamierzone dane zostaną zapisane,
- podłączenie inwertera do sieci Internet w sytuacji, gdy nieruchomość posiada dostęp do tej sieci. Jeżeli w urządzeniach (np. router, switch) zainstalowanych w nieruchomości brakuje miejsca do podłączenia kolejnych urządzeń (np. inwerter) lub urządzenie (np. router, switch) nie jest zgodne ze standardem inwertera, Wykonawca wymieni je na zgodne, zachowując przy tym istniejącą strukturę sieci komputerowej w budynku. Podłączenie inwertera do sieci Internet musi umożliwić czytelne przeglądanie i analizę bieżących oraz archiwalnych danych o uzyskiwanych osiągach elektrycznych (ilości wytworzonej energii elektrycznej) poprzez stronę. Wykonawca zapewni Beneficjentowi dostęp do strony internetowej.
- wykonanie dokumentacji techniczno-rozruchowych z instrukcjami BHP - zgodnie z obowiązującymi przepisami w dwóch egzemplarzach,
- przeprowadzenie szkolenia Beneficjentów w zakresie eksploatacji i obsługi i użytkowania wykonanych instalacji oraz sporządzenie protokołu obejmującego zakres szkolenia i uzyskanie oświadczeń od Beneficjentów o dokonanym szkoleniu,
- opracowanie odrębnie dla poszczególnych instalacji szczegółowej instrukcji obsługi instalacji (zawierającej m.in. zalecenia dotyczące bieżącej konserwacji),
- opracowanie odrębnie dla każdej z wykonanych instalacji operatu odbiorowego (w 2 egz.) zawierającego m.in.: dokumentację powykonawczą, komplet kart gwarancyjnych, badań, atestów, prób,
- inne prace związane z procesem montażu instalacji,
- zgłoszenie w imieniu Beneficjenta (właściciela nieruchomości) przyłączenia instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej ( OSD) - na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
- inne elementy ujęte w załączniku nr 1, nr 3 do SWZ .

5. Miejsca - adresy dostawy i montażu/instalacji przedmiotu zamówienia, o którym mowa powyżej wskazane zostaną przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą.
Wykonawca zobowiązany jest do przetwarzania powierzonych danych osobowych wyłącznie w celach związanych z realizacją zadania i wyłącznie w zakresie, jaki jest niezbędny do realizacji tych celów, zgodnie z zawartą umową powierzenia przetwarzania danych osobowych.

6. Przed montażem Wykonawca zobowiązany jest do:
- wykonania wizji u wszystkich mieszkańców, w celu weryfikacji czy instalacja wewnętrzna została dostosowana we właściwy sposób,
- weryfikacji opracowanej dokumentacji technicznej,
- dokonania wszelkich niezbędnych pomiarów

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości dostarczonych i zamontowanych zestawów instalacji fotowoltaicznych wskazanych w pkt 4.3 SWZ w przypadku rezygnacji z udziału w programie przez któregokolwiek z mieszkańców gminy zakwalifikowanych do programu (zwanego dalej Beneficjentem), u którego urządzenie ma być zamontowane, bądź w przypadku zaistnienia innej okoliczności, niż rezygnacja, powodującej brak dalszego uczestnictwa Beneficjenta w programie, o którym mowa powyżej. ( zakres dostaw może w tym wypadku ulec zmniejszeniu maksymalnie o 20 % przewidywanej ilości dostaw )

8. Szczegółowy opis zakresu przedmiotu zamówienia, parametry techniczne urządzeń zawarte zostały w załączniku Nr 1 do SWZ.
Projekty techniczne instalacji fotowoltaicznych poszczególnych Beneficjentów, stanowią także opis przedmiotu zamówienia – załącznik Nr 3 do SWZ.

9. Zamawiający, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga aby przedmiot zamówienia jako zamówienie przeznaczone do użytku osób fizycznych spełniało wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych. Wymagane jest zrealizowanie zamówienia w taki sposób, aby osoby fizyczne wymienione powyżej mogły korzystać z niego bez żadnych utrudnień i ograniczeń.
Szczegółowe wymagania określono w dokumentacji przetargowej, tj. załączniku Nr 1 do SWZ.
Zamawiający wymaga, aby podczas montażu uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych i dostępność dla nich elementów sterujących instalacji (montaż przeprowadzić w sposób zapewniający możliwość wykonywania czynności obsługowych dla osób niepełnosprawnych w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich).

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

09332000-5 - Instalacje słoneczne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 987481,69 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 987481,69 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 987481,69 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: F.H.U. COMTER Paweł Trojanowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5311511159

7.3.3) Ulica: Głusk 4b

7.3.4) Miejscowość: Leoncin

7.3.5) Kod pocztowy: 05-155

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Bargo Sp. z o.o. - dostawa, montaż, rozruch i przyłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) wskazanych instalacji fotowoltaicznych; JJ ENERGY GROUP Sp. z o.o.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 987481,69 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.