eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Koszenie trawy, wycinka samosiewek z węzłów drogowych, rejonu zieleni izolacyjnej, poboczy dróg, rowówi skarp na terenie drogi Pszczyna - Racibórz



Ogłoszenie z dnia 2024-04-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Koszenie trawy, wycinka samosiewek z węzłów drogowych, rejonu zieleni izolacyjnej, poboczy dróg, rowówi skarp na terenie drogi Pszczyna – Racibórz

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD ZIELENI MIEJSKIEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271505514

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Pod Lasem 64

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-210

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzm@zielen.rybnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zielen.rybnik.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-aa8b2ad6-d08c-11ee-875e-a22221c84ba7

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Zarządzanie zielenią miejską i cmentarzami

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Koszenie trawy, wycinka samosiewek z węzłów drogowych, rejonu zieleni izolacyjnej, poboczy dróg, rowówi skarp na terenie drogi Pszczyna – Racibórz

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa8b2ad6-d08c-11ee-875e-a22221c84ba7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00270360

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00028231/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Koszenie poboczy dróg

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00211991

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.2120.5.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 64814,85 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dwukrotne koszenie trawy, wycinka samosiewek z poboczy dróg, rowów, skarp wraz z wygrabieniem i wywozem urobku (dotyczy również jezdni) na terenie drogi Pszczyna – Racibórz

Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania bioodpadów w instalacji do tego dedykowanej i posiadającej odpowiednie moce przerobowe. Wybór przedmiotowej instalacji powinien uwzględniać zasadę bliskości i efektywności. Wykonawca, który zamierza prowadzić przetwarzanie odpadów we własnym zakresie jest zobowiązany do posiadania zezwolenia na przetwarzanie odpadów (odzyskiwanie lub unieszkodliwianie), o którym mowa w art. 41.ust.1 Ustawy o odpadach.
W przypadku, gdy Wykonawca zamierza przekazać odpady innemu podmiotowi w celu ich przetworzenia, powinien zawrzeć umowę z podmiotem posiadającym odpowiednie zezwolenie w tym zakresie.

Koszenie należy wykonywać w taki sposób, aby powierzchnia całej połaci trawy była równej wysokości. Czas od rozpoczęcia koszenia trawy na konkretnym odcinku drogi do jego zakończenia powinien być maksymalnie skrócony tj. dokoszenie drobnych fragmentów, które nie mogą być skoszone inaczej niż ręcznie musi być wykonane natychmiast po przejeździe sprzętu, nie później niż 24 godziny od zakończenia koszenia konkretnego odcinka drogi, natomiast wygrabienie i wywóz urobku
z terenu skoszonego nie później niż 48 godzin od zakończenia koszenia. Wymagane jest na tyle staranne wykoszenie, by po zakończeniu prac nie były widoczne granice poszczególnych przejazdów sprzętu (w postaci wąskich pasów z wyrośniętą trawą). Zaleganie urobku przeznaczonego do wygrabienia i wywiezienia oraz niewykoszenie i pozostawienie fragmentów nieskoszonych jest niedopuszczalne powyżej określonego czasu.

Podczas koszenia w obrębie drzew i krzewów należy ze szczególną ostrożnością kierować sprzętem w taki sposób, by nie spowodować uszkodzenia opalikowania, uszkodzeń pni drzew, koron drzew oraz krzewów. Każdorazowe uszkodzenie pni drzew skutkować będzie koniecznością wykonania przez Wykonawcę obsadzeń rekompensujących – zamiennych o parametrach tożsamych z parametrami uszkodzonego drzewa. To samo dotyczy palików. W przypadku krzewów wymiana roślin na nowe wymagana będzie przy uszkodzeniu min. 25% pędów krzewu.

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie ewentualne wypadki i szkody powstałe w wyniku realizacji przedmiotu umowy. Szkody nieuznane przez ubezpieczyciela Wykonawcy, powstałe z przyczyn niewłaściwego zabezpieczenia i realizowania usługi obciążą Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót przy nieprzerwanym ruchu ulicznym, zabezpieczenia terenu na czas prowadzonych prac, zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu w czasie ich trwania, oznakowania prac zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych oraz do prowadzenia prac w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu.
Ewentualne zabrudzenia jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, opasek przyjezdniowych urobkiem musi być usunięte niezwłocznie, najpóźniej na koniec dnia pracy.
Wykonawca ma obowiązek przygotowania terenu przed rozpoczęciem prac, tak aby usługa przebiegała w sposób bezkolizyjny dla ludzi i sprzętu.
Niedopuszczalne jest koszenie terenu, na którym występują śmieci i rozdrabnianie ich podczas koszenia prowadzące do dodatkowego zaśmiecanie terenu.

Zgodnie z definicją „wytwórcy odpadów”, zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.: Dz. U.2020, poz.797, j.t., ze zm), Wykonawca świadczący przedmiotową usługę (której opis zawarto powyżej), w świetle przywołanego przepisu będzie wytwórcą odpadów, powstających podczas pielęgnacji terenów zieleni, zobowiązanym do ich zagospodarowania w sposób zgodny z postanowieniami cyt. Ustawy, nie natomiast odbierającym odpady od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.: Dz.U. 2020, poz.1439). Tym samym wykonawca zajmujący się pielęgnacją terenów zielonych, będący wytwórcą odpadów i nieprowadzący działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości nie jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a tym samym nie jest zobowiązany do spełnienia wymogów wynikających z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do dnia odbioru przekazać Zamawiającemu dowód gospodarowania odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (wymienionymi powyżej) w postaci kserokopii karty przekazania odpadów. Dostarczenie kserokopii karty przekazania odpadu Zamawiającemu jest warunkiem niezbędnym do dokonania odbioru prac, a brak karty w dniu odbioru traktowany będzie jako opóźnienie w wykonaniu prac oraz będzie podstawą do naliczenia kary umownej. Jeśli na karcie przekazania odpadu umieszczono odpady pochodzące nie tylko z pasa drogowego, należy opisać kartę wskazując: ilość odpadów z pasa drogowego oraz z konkretnej umowy, drogi.
Podane niżej ilości powierzchni do skoszenia są orientacyjne i mogą odbiegać od faktycznych powierzchni terenu wynikających z map z uwagi na ukształtowanie i rodzaj terenu. Powierzchnie samosiewek do wycinki nie przekraczają 5% powierzchni do skoszenia. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania usługi na całym terenie przedstawionym na załączniku mapowym.
Uznaje się, że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie wykonania usługi.


Do wykoszenia i wycinki samosiewek przeznaczone są następujące tereny:

1. Węzeł Wodzisławska
Orientacyjna powierzchnia terenu do koszenia – 12 200 m².

2. Węzeł Śródmiejska
Orientacyjna powierzchnia terenu do koszenia – 19 140 m².

3. Węzeł Chwałowicka
Orientacyjna powierzchnia terenu do koszenia – 5 410 m².

4. Węzeł Świerklańska
Orientacyjna powierzchnia terenów do koszenia – 8 780 m².


5. Węzeł Gotartowicka .
Orientacyjna powierzchnia terenów do koszenia – 10 696 m².

UWAGA:
Ze względu na specyficzne ukształtowanie i lokalizację terenów Wykonawca winien zapoznać się z terenami, na których ma być wykonana usługa, dokonując wizji lokalnej w terenie bądź zapoznając się z załącznikami mapowymi udostępnionymi przez Zamawiającego. Na terenie przeznaczonym do wykoszenia znajdują się nasadzenia drzew i krzewów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 73093,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 94459,68 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 78716,40 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Kształtowania i Utrzymania Terenów Zieleni „RAJGRAS” Dariusz Szymura

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6421005096

7.3.4) Miejscowość: Rybnik

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 78716,40 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-10-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.