eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrodzie › "Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zabrodzie w 2023 roku".



Ogłoszenie z dnia 2023-06-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zabrodzie w 2023 roku”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zabrodzie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667988

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Władysława Stanisława Reymonta

1.5.2.) Miejscowość: Zabrodzie

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-230

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zabrodzie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zabrodzie.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d639467a-f550-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zabrodzie w 2023 roku”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d639467a-f550-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00269243

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-06-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051652/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zabrodzie w 2023r.”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00224557

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.271.11.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

III. Opis przedmiotu zamówienia.

1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości
3 600 000,00 zł (słownie: trzy miliony sześćset tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zabrodzie w 2023 roku.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 66113000-5 – usługi udzielania kredytów.
2. Przewidywany termin uruchomienia kredytu 15 czerwca 2023r.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości bez dodatkowych prowizji i opłat.
4. Okres kredytowania do 30 grudnia 2033 r.
5. Okres karencji w spłacie kredytu do 30 marca 2024 r.
6. Spłata kapitału następować będzie w latach 2024 -2033 w 40 ratach kwartalnych:
 rok 2024 – 4 raty po 87 500,00 zł każda (350 000,00 zł na rok),
 rok 2025 – 4 raty po 100 000,00 zł każda (400 000,00 zł na rok),
 rok 2025 – 4 raty po 75 000,00 zł każda (300 000,00 zł na rok),
 rok 2027 – 4 raty po 50 000,00 zł każda (200 000,00 zł na rok),
 rok 2028 – 4 raty po 50 000,00 zł każda (200 000,00 zł na rok),
 rok 2029 – 4 raty po 50 000,00 zł każda (200 000,00 zł na rok),
 rok 2030– 4 raty po 87 500,00 zł każda (350 000,00 zł na rok),
 rok 2031– 4 raty po 112 500,00 zł każda (450 000,00 zł na rok),
 rok 2032– 4 raty po 112 500,00 zł każda (450 000,00 zł na rok),
 rok 2033 – 4 raty po 175 000,00 zł każda (700 000,00 zł na rok),
7. Spłata kapitału następować będzie na koniec każdego kwartału. Pierwsza rata będzie spłacona 31 marca 2024 r., a ostatnia 31 grudnia 2033 r.
8. Spłata odsetek następować będzie kwartalnie, na ostatni dzień miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, na podstawie noty wystawionej przez wykonawcę, począwszy od II kwartału 2023 r.
9. Odsetki od kredytu będą naliczane kwartalnie według zmiennej stawki WIBOR 3M + stała marża wykonawcy. Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co 3 miesiące. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. Do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku.
10. Koszty obsługi kredytu (cenę kredytu) stanowią:
- oprocentowanie kredytu: liczone od wykorzystanego kredytu według zmiennej stawki WIBOR 3 M + stała marża wykonawcy. Stopa oprocentowania kredytu ulega zmianie odpowiednio do zmian 3-miesięcznej stawki WIBOR. Sposób przyjmowania stawki WIBOR 3M w całym okresie kredytowania będzie polegał na przyjęciu stawki WIBOR 3M obowiązującej w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy i jest aktualizowana co 3 miesiące.
Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca przez cały okres kredytowania. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych opłat (np. za prowadzenie rachunków, przelewy).
- prowizja: liczona jako % od wykorzystanej kwoty kredytu, płatna po uruchomieniu kredytu na podstawie noty wystawionej przez Wykonawcę, w ciągu 5 dni od otrzymania. Prowizja musi zawierać wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu.
11. Zabezpieczenie kredytu -weksel in blanco z deklaracją wekslową.
12. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat (odsetki naliczane do dnia spłaty kredytu).
13. Okres kredytowania dla potrzeb wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy liczyć od terminu uruchomienia środków.
14. Prowizja od kredytu płatna po uruchomieniu transz kredytu.
15. Do wyliczenia kosztów obsługi kredytu należy przyjąć jako datę uruchomienia środków kredytowych:
I transza – 15 czerwca 2023 r. w kwocie 3 600 000,00 zł,
oraz oprocentowanie WIBOR 3M aktualne na dzień 08.05.2023r.
16. Uchwały budżetowe aktualne i z lat poprzednich oraz podstawowe informacje
o Zamawiającym dostępne są na stronie internetowej www.zabrodzie.pl
17. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe.
18. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwot i terminów uruchomienia transz kredytu bez dodatkowych kosztów.
19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu bez dodatkowych opłat.
20. Na podstawie art. 29 ust.3a ustawy pzp Zamawiający wymaga aby co najmniej jedna osoba monitorująca realizację przedmiotu zamówienia po stronie Wykonawcy posiadała zatrudnienie u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę.
21. W związku z powyższym Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych na umowę o pracę wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia określone w pkt.20. W wykazie osób Wykonawca zobowiązany jest podać: imię, nazwisko, zakres czynności wykonywanych prac poprzez poszczególne osoby oraz termin obowiązywania umowy o pracę dla każdej wykazanej osoby. W przypadku jakichkolwiek zmian odnośnie wskazanego powyżej zatrudnienia Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego poinformowania Zamawiającego w terminie 5 dni od daty zaistnienia zmian.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 2

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1597084,46 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1701149,27 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1597084,46 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Polski Bank Spółdzielczy w Wyszkowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7620100248

7.3.3) Ulica: Kościuszki 5

7.3.4) Miejscowość: Wyszków

7.3.5) Kod pocztowy: 07-200

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-14

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1597084,46 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-12-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.