eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kornowac › "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 700 000,00 zł"



Ogłoszenie z dnia 2024-03-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 700 000,00 zł”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KORNOWAC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258411

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Raciborska 48

1.5.2.) Miejscowość: Kornowac

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-285

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324301037

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@kornowac.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://kornowac.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c5a10e37-934f-11ee-9ee7-e2087ac16d09

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 700 000,00 zł”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c5a10e37-934f-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00263811

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047387/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 700 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00532095

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.14.2023.SŻ

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w rozumieniu art. 69 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 2324 z późn. zm.) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Kornowac w kwocie 700.000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100).
1) Kredyt będzie udzielony i rozliczany w złotych polskich.
2) Kwota kredytu wynosi 700.000,00 zł (siedemset tysięcy złotych 00/100).
3) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 30.09.2033r.
4) Okres karencji w spłacie kapitału do 30.09.2024r.
5) Spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych do ostatniego dnia każdego
kwartału po okresie karencji tj. od 01.10.2024r. do 30.09.2033r.
6) Odsetki będą naliczane miesięcznie od dnia wypłaty kredytu i tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Spłata odsetek następować będzie do 7-go dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni na podstawie zawiadomienia wystawionego przez bank.
7) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, w trakcie obowiązywania umowy, dokonania zmian w harmonogramie spłaty kredytu. Wszystkie zmiany będą dokonywane po uprzednim uzgodnieniu nowego harmonogramu spłaty kredytu pomiędzy stronami umowy. Przesłanką do zmiany harmonogramu spłaty kredytu będą uwarunkowania wynikające z obowiązku zachowania przez Zamawiającego wymogów zawartych w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.).
8) Zamawiający zastrzega sobie (bez uprzedniej dyspozycji) możliwość wcześniejszej spłaty (w dowolnym terminie) całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami naliczonymi do dnia dokonania wcześniejszej spłaty bez żadnych dodatkowych kosztów (prowizji, opłat itp.).
9) Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej stopie procentowej WIBOR 1M oznaczającą stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesięcznych, wyliczona stawka ustalona na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M
z ostatniego dnia roboczego miesiąca i mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego miesiąca oraz stałej marży banku.
10) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365 oraz 366 w roku przestępnym).
11) Wykonawca przez cały okres kredytowania nie będzie pobierał żadnych dodatkowych prowizji, opłat itp. poza wskazanymi w złożonej ofercie. Marża banku będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy.
12) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobrania przez bank prowizji/opłaty za udzielenie kredytu (lub jakiejkolwiek innej prowizji/opłaty pobieranej przez bank w związku z zawieraną umową kredytową i/lub uruchomieniem kredytu). Oferta, w której przewidziana zostanie prowizja/opłata zostanie odrzucona.
13) Wykorzystanie kredytu będzie następowało na podstawie dyspozycji Zamawiającego.
14) Wypłata transzy kredytu nastąpi w ciągu 3 dni roboczych od dnia przedłożenia dyspozycji przez Zamawiającego na rachunek Nr 45 8455 0000 2001 0032 3095 0002 prowadzonym przez Mikołowski Bank Spółdzielczy.
15) Kredyt zostanie wykorzystany do dnia 31.12.2023r.
16) Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego.
17) Zamawiający dopuszcza umieszczenie w umowie kredytowej zapisu „ W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M będzie równa lub mniejsze 0 (słownie: zero), zatem oprocentowanie w tym okresie będzie równe marży banku”.
18) Prawne zabezpieczenie kredytu będzie stanowił weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową.
19) Spłata kapitału kredytu przedstawia się następująco:
Lp. Data Kwota
1. 31.12.2024 19 440,00 zł
2. 31.03.2025 19 445,00 zł
3. 30.06.2025 19 445,00 zł
4. 30.09.2025 19 445,00 zł
5. 31.12.2025 19 445,00 zł
6. 31.03.2026 19 445,00 zł
7. 30.06.2026 19 445,00 zł
8. 30.09.2026 19 445,00 zł
9. 31.12.2026 19 445,00 zł
10. 31.03.2027 19 445,00 zł
11. 30.06.2027 19 445,00 zł
12. 30.09.2027 19 445,00 zł
13. 31.12.2027 19 445,00 zł
14. 31.03.2028 19 445,00 zł
15. 30.06.2028 19 445,00 zł
16. 30.09.2028 19 445,00 zł
17. 31.12.2028 19 445,00 zł
18. 31.03.2029 19 445,00 zł
19. 30.06.2029 19 445,00 zł
20. 30.09.2029 19 445,00 zł
21. 31.12.2029 19 445,00 zł
22. 31.03.2030 19 445,00 zł
23. 30.06.2030 19 445,00 zł
24. 30.09.2030 19 445,00 zł
25. 31.12.2030 19 445,00 zł
26. 31.03.2031 19 445,00 zł
27. 30.06.2031 19 445,00 zł
28. 30.09.2031 19 445,00 zł
29. 31.12.2031 19 445,00 zł
30. 31.03.2032 19 445,00 zł
31. 30.06.2032 19 445,00 zł
32. 30.09.2032 19 445,00 zł
33. 31.12.2032 19 445,00 zł
34. 31.03.2033 19 445,00 zł
35. 30.06.2033 19 445,00 zł
36. 30.09.2033 19 430,00 zł

4.2. Dodatkowe informacje prawno-finansowe:
1) Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
2) Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.
3) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
4) U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
5) U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków.
6) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu.
7) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
8) Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze partnerstwa publiczno- prywatnego.
9) W ciągu ostatnich lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego.
10) Sprawozdania budżetowe i finansowe są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Kornowac link: http://bip.kornowac.pl/wiadomosci/dzial/2604
11) Gmina posiada pozytywną opinię RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 258303,58 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 258303,58 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 258303,58 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 003482502

7.3.3) Ulica: Krakowska 29

7.3.4) Miejscowość: Mikołów

7.3.5) Kod pocztowy: 43-190

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-03-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 258303,58 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-09-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.