eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Usługi transportu materiałów egzaminacyjnych na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi transportu materiałów egzaminacyjnych na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA W GDAŃSKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191687916

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Na Stoku 49

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-874

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komisja@oke.gda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oke.gda.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi transportu materiałów egzaminacyjnych na terenie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f0b137b2-e92d-11ee-b4e0-4ac387c144e3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00261172

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00220698/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 transport arkuszy egzaminacyjnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f0b137b2-e92d-11ee-b4e0-4ac387c144e3

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się JEDYNIE przy użyciu:
a) poczty elektronicznej – adres e-mail: gpierucka@oke.gda.pl
b) Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej wynosi 30 MB.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
Zamawiający zaleca składanie wszelkich dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej na adres email: gpierucka@oke.gda.pl z wyjątkiem oferty, która musi zostać przekazana Zamawiającemu za pomocą portalu e-zamówienia w sposób określony w rozdziale XIV SWZ.
Oferta musi zostać sporządzona w języku polskim, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej pod rygorem nieważności podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DOTYCZĄCY PRZETWARZANIA DANYCH OSÓB FIZYCZNYCH W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH

1. Administrator danych
1.1 Administrator: Okręgowa Komisja Egzaminacyjna z siedzibą w Gdańsku.
1.2 Kontakt:
1.2.1 listowny: ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk
1.2.2 za pośrednictwem adresu e-mail: komisja@oke.gda.pl
1.2.3 telefonicznie: [+48] 058 320 55 90 lub [+48] 058 320 55 91.
2. Inspektor Ochrony Danych
Inspektorem Ochrony Danych [IOD] jest Kariota Blicharska. Kontakt pod adresem e-mail: iod@oke.gda.pl
3. Cele i podstawy przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane w związku z:
3.1 [art. 6 ust 1 lit a RODO] wyrażoną zgodą dotyczącą danych wykraczających poza zakres ustawowy
3.2 [art. 6 ust. 1 lit. c RODO] realizacją obowiązku prawnego w oparciu o przepisy prawa:
3.2.1 Ustawa z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych
3.2.2 Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiających od wykonawcy
3.2.3 Ustawa z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
4. Okres przechowywania danych
Dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego [dokumenty dołączone do wniosku, oświadczenia, protokoły oraz decyzje] przetwarzane będą przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
5. Odbiorcy danych
5.1 Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
5.2 Ograniczenie dostępu do Państwa danych, o których mowa powyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach, jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z:
5.2.1 art. 18 ust 6 Ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych
5.2.2 art. 74 ust 4 Ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych
5.3 Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienia publiczne mogą być podmioty z którymi Dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z siedzibą w Gdańsku zawarł umowy o współpracy. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego, usuwaniem awarii lub archiwizacji. Odbiorcy danych zawarli stosowne umowy wraz z klauzulą o zachowaniu w poufności a pracowników obowiązuje tajemnica służbowa.
6. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Państwa dane mogą być przekazywane do Państw poza EOG. Transfer danych niezbędnych do świadczenia usług odbywa się na podstawie zatwierdzonych przez Komisję Europejską standardowych klauzul umownych, potwierdzających poziom bezpieczeństwa i poufności danych osób fizycznych.
7. Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługują Państwu następujące uprawnienia:
7.1 prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
7.2 prawo do sprostowania [poprawiania] swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne
7.3 prawo do usunięcia danych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w interesie publicznym
7.4 prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym zapisy ustawy mogą w zastrzeżonych przypadkach wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa
7.5 prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO [na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa].
8. Obowiązek podania danych
Udział w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowy, natomiast podanie określonych danych jest warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Ustawa Prawo zamówień publicznych oraz wydane do niej przepisy wykonawcze, wskazują dokumenty oraz zakres danych jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OKE/U/1/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje usługę transportu materiałów egzaminacyjnych na terenie województw: pomorskiego i kujawsko-pomorskiego, polegających na dostawach materiałów egzaminacyjnych z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku [dalej OKE] do ośrodków sprawdzania oraz ich odbiorze z ośrodków sprawdzania i dostarczeniu do OKE w Gdańsku

4.2.6.) Główny kod CPV: 64120000-3 - Usługi kurierskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

60161000-4 - Usługi w zakresie transportu paczek

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-05-15 do 2024-08-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta, która posiadać będzie najwyższą ilość przyznanych punktów z kryterium ceny przy jednoczesnym, spełnieniu nw. wymogów:
b) oferta nie zostanie odrzucona
c) wykonawca nie będzie wykluczony z postępowania

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:

a) że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował należycie min. 1 usługę transportową lub kurierską polegające na odbiorze, przewozie i dostarczeniu przesyłek w obrocie krajowym lub międzynarodowym na łączną kwotę min. 100 000 zł brutto.
Zamawiający dopuszcza spełnienie warunku wykonania usługi, jeżeli data rozpoczęcia tej usługi będzie wcześniejsza niż trzy lata przed upływem terminu składania ofert, natomiast data zakończenia tej usługi nie będzie wcześniejsza niż trzy lata przed upływem terminu składania ofert. Wzór wykazu usług stanowi zał. nr 3 do SWZ.

b) dysponowanie min. 1 osobą odpowiedzialną za kontrolę jakości usług, która będzie pełniła funkcję koordynatora oraz będzie nadzorowała proces odbioru i dostarczania przesyłek w ramach zamówienia. Wskazana osoba musi posiadać min. 6 miesięczne doświadczenie w nadzorowaniu lub koordynowaniu usług transportowych, kurierskich lub pocztowych. Wzór wykazu osób odpowiedzialnych za świadczenie usług stanowi zał. nr 4 do SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz wykonanych usług (zał. nr 3 do SWZ), a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów (np. referencji ) określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Jeżeli wykonawca wykonywał usługi na rzecz Zamawiającego, nie musi przedstawiać dowodów, że ww. usługi były wykonane należycie.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. formularz ofertowo - cenowy (zał. nr 1 do SWZ) Treść dokumentu musi zawierać oznaczenie Wykonawcy, w szczególności nazwę, adres, numer NIP lub KRS oraz informację o rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie należy podać dane każdego z Wykonawców
2. pełnomocnictwo do podpisywania oferty wraz z załącznikami przez osoby nie ujawnione w odpisie z właściwego rejestru Wykonawcy – o ile zachodzi taki przypadek.
3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wraz oświadczeniem, którym mowa w rozdziale X SWZ ( jeśli dotyczy)
4. Oświadczenie dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.( jeśli dotyczy)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie (np. konsorcjum): Wykonawcy ubiegający się wspólnie o zamówienie publiczne są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Treść pełnomocnictwa pełnomocnika powinna dokładnie określać zakres umocowania, w tym wskazywać czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia czy również do zawarcia umowy. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem konsorcjum. Złożenie oferty wspólnej, bez ustanowienia pełnomocnika reprezentującego wszystkich występujących wspólnie Wykonawców, skutkuje jej odrzuceniem. Ofertę składa pełnomocnik (lider konsorcjum) w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowne w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy ramowej zawartej z wybranym Wykonawcą stanowią załącznik nr 6 do SWZ.
2. Przyjmuje się, że zapisy projektowanych postanowień umownych nie zakwestionowane, bądź niewyjaśnione przed złożeniem oferty zostaną przyjęte przez Wykonawcę bez zastrzeżeń. Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące projektowanych postanowień umownych, będą rozpatrywane jak dla całej specyfikacji, zgodnie z art. 284 i następne ustawy PZP.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy ramowej, w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-04 16:20

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-04 16:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zaleca się również wypełnienie formularza ofertowego udostępnionego na platformie e- zamówienia
2. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, zobowiązany jest do przekazania ich w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku . Zgodnie z art. 18 ust 3 ustawy PZP Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosowny dokument, podpisany przez uprawnioną osobę powinien być złożony drogą elektroniczną wraz z ofertą.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835),

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.